Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Prijsstelling APO

easy ridereasy rider PPO Junkie
edited June 2008 in Olieen
Beetje duur Richard 70 Cent,

Je moet met de GPO niet boven 50% van de DINO prijs uit komen.

Dino doet in Nederland vandaag tussen de 125,9 en 142 dus gemiddeld is dat 133,95 gedeeld door 2 is dat 66,9 cent.

Groeten,

Easy rider.
«1

Comments

• smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Langs de snelweg zag ik gisteren 1,399 p/l. Bovendien zal Riessie er ook de nodige tijd en moeite in hebben gestopt om de gpo te verkrijgen, te filteren...
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    hey riessie, foto's van je filtertoren :-))) hahaha ken er die er op zitten te geilen als ze die zien!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2008
    [quote=smul;33288].........Bovendien zal Riessie er ook de nodige tijd en moeite in hebben gestopt om de gpo te verkrijgen, te filteren...
    edited May 2008
    Tja...ik las vorige week een stukje in het FD over de prijselasticiteit van benzine en diesel. Hoewel de prijs sterk is gestegen neemt de vraag naar het product niet af. Dit is best eigenaardig doordat de het geen primaire levensbehoefte is. Vanuit economische begrippen is het dus lastig te beredeneren. (het ceteris paribus is dus hier niet van toepassing).

Brandstof voor auto's is een complementair goed. GPO is in zekere zin echter een substituut van diesel, dus naarmate de prijs van diesel stijgt, zal de vraag naar GPO toenemen.

En dan kom je inderdaad weer op vraag en aanbod.

Echter, Riessie heeft X tijd/moeite in zijn GPO gestopt. Daar wil hij Y vergoeding voor. X*Y= Z. Prijs Z is blijkbaar acceptabel voor JGdenhol, omdat hij een substituut heeft wat 45%-50% goedkoper is. Iedereen blij.
    edited May 2008
    [quote=smul;33291].........Echter, Riessie heeft X tijd/moeite in zijn GPO gestopt. Daar wil hij Y vergoeding voor. X*Y= Z. Prijs Z is blijkbaar acceptabel voor JGdenhol, omdat hij een substituut heeft wat 45%-50% goedkoper is. Iedereen blij.

Ik ben het met je eens, Riessie heeft er tijd en geld in zitten en dat moet er weer uit komen, duidelijk. Ik heb op de meeting ook olie van hem gekocht, prima spul hoor, JGdenbol zal er goede olie aan hebben.

Maar ondanks dat houd ik vast aan mijn stelling. Als de prijzen te ver uit de hand lopen ga ik gewoon zelf filteren, ik verkoop immers tegewoordig zelf filtervlies, filterhouders en patronen.

Groeten,

Easy rider.
    edited May 2008
    [QUOTE=easy rider;33292]Ik ben het met je eens, Riessie heeft er tijd en geld in zitten en dat moet er weer uit komen, duidelijk. Ik heb op de meeting ook olie van hem gekocht, prima spul hoor, JGdenbol zal er goede olie aan hebben.

Maar ondanks dat houd ik vast aan mijn stelling. Als de prijzen te ver uit de hand lopen ga ik gewoon zelf filteren, ik verkoop immers tegewoordig zelf filtervlies, filterhouders en patronen.

Groeten,

Easy rider.

Helemaal eens, want je stelling is toch iets verandert sinds je eerste reply en nu zitten we volledig op
    edited May 2008

psies en de kwaliteit. 1 of 10 mu gefilterd mag ook in de prijs terug te vinden zijn vind ik.
    daarbij, dino stijgt dan misschien in prijs, wil nog niet zeggen dat GPO net zo hard mag/kan stijgen.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [QUOTE=easy rider;33287]Beetje duur Richard 70 Cent,

Allez manne....dat gaan we toch ook niet koppelen aan de Olieprijs he ?
    Maar ik betaal ook 65 cent/liter, weliswaar aan huis geleverd.

@Smul, Volgens mij is er totaal geen sprake van prijselasticiteit in een nagenoeg monopolistische markt...althans die van fossiel gebaseerde brandstoffen. Dus een substituut zal derhalve inderdaad ook het vraag en aanbod van het origineel volgen.

Groet,
    Ingmar
    edited May 2008
    [QUOTE=ingmar;33297]Allez manne....dat gaan we toch ook niet koppelen aan de Olieprijs he ?
    Maar ik betaal ook 65 cent/liter, weliswaar aan huis geleverd.

@Smul, Volgens mij is er totaal geen sprake van prijselasticiteit in een nagenoeg monopolistische markt...althans die van fossiel gebaseerde brandstoffen. Dus een substituut zal derhalve inderdaad ook het vraag en aanbod van het origineel volgen.

Groet,
    Ingmar

Ingmar,

Prijselasticiteit behelst hoe de vraag be
    edited May 2008

Allez manne....dat gaan we toch ook niet koppelen aan de Olieprijs he ?

oei dat heb ik ergens in een PB zwart op wit staan van een forumlid :evil:
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [Nog verder off-topic aan]

Smul,

Ok, maar de markt wordt wel behoorlijk gedomineerd. Trouwens Olie mag dan wel geen primaire levenbehoefte zijn volgens Maslov, maar is dat indirect wel...hoe moeten we anders ons eten krijgen ? Met die anderhalve wortel op mijn akker kom ik althans de winter niet door hoor.

Groet,
    Ingmar
    [Nog verder off-topic uit]
    edited May 2008
    @Ingmar:

Door terug te redeneren kun je wel stellen dat door relatief goedkoop transport levensmiddelen steeds over grotere afstanden werd vervoerd. Nu transport duurder wordt, zou het best kunnen zijn dat we langzaam weer teruggaan naar regionaal geproduceerde goederen/levensmiddelen. Misschien niet volledig, maar wel in beperkte mate.

Dat is ook het idee van Ookjan: Het regionaal produceren van milieuvriendelijke brandstof
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited May 2008

de prijs van de super markt olie doet er ook toe.
    ik vind dat je de gpo niet voor meer kan verkopen dan de prijs in de supermarkt.
    maar ja die is tegen woordig ook 1,29L :mozilla_frown:

dyssie
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Ik mis nog steeds hoe het gefilterd is en dergelijke. De prijs die gevraagd word is in mijn ogen prima als iemand die wil geven.
    edited May 2008

De prijs die gevraagd word is in mijn ogen prima als iemand die wil geven.

lijkt me logisch.....als iemand die wilt geven.

Modjes, met respect naar riessies topic, kunnen we dit topic opslplitsen in riessies topic en topic wat mag de APO redelijkerwijs op dit moment kosten en naar welke maatstaven.

alternatief is natuurlijk zelf filteren :-)

enne dyssie.1,29 lidl oke mare appiehap 77 cent, wel redelijk blijven olieboer ;-)
    edited May 2008
    ik kom noud in de ah
    veel te duur.
    maar dan kunnen we daar wel eens gaan kijken.
    vrouw ook weer blij met haar airmail:wink:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Er was eens een man in een dikke auto, die op alles wat hij niet begreep antwoordde:

WHO CARES?

Gewoon kopen die olie, of laten staan.

Tim :wink:
    edited May 2008
    [quote=ericzwiep;33314]..........Modjes, met respect naar riessies topic, kunnen we dit topic opslplitsen in riessies topic en topic wat mag de APO redelijkerwijs op dit moment kosten en naar welke maatstaven......

Strak plan EZ, kunnen we daar verder gaan, ik heb nog veel meer argumenten waarom we de prijs van GPO zo laag mogelijk moeten houden.

Groeten,

Easy rider.
    edited May 2008
    Update: De diesel doet 1,429 sinds vannacht :D
    edited May 2008
    Ja heb ik gezien, slaat helemaal nergens op.

Mijn sigaren zijn ook weer 10 Cent duurder geworden en op de vliegtax betaal je nu ook 4 eurie meer.

Maar ja, de kinderopvang moet toch ergens van betaald worden, en ik heb helemaal geen kinderen. Nu moet ik weer allerlij truuken gaan verzinnen om mijn koopkracht te behouden, BAH!!!!!!

We gaan allemaal heel langzaam naar de kl*ten.

Groeten,

Easy rider.
    edited May 2008
    Stokers,

Ik heb nooit begrepen dat derden kinderopvang moeten betalen voor andermans kinderen, maar dat terzijde.

In Belgi
  • wodanwodan Super Moderator
    edited May 2008
    98+: 1.568
    95:: 1.560
    Diesel: 1.401
    LPG: 0.606

image

Goede APO: 0.600 en daarmee nog altijd goedkoper dan LPG :)
    edited May 2008
    hoe zo 0.60
    ik kan rij toch niet op lpg:confused:

dus 0.70 net onder de supermarkt en de helft van dino:D:D:D

dyssie
    edited May 2008
    Dyssie,

Das Belgi
    edited May 2008
    gewoon een kwestie van tijd:D:mozilla_money::mozilla_money:
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    In de week van koninginnedag nog in Zuid-Duitsland geweest daar is de dino gemiddeld 10 ct per liter duurder dan in NL en daar net over de grens in de Franse Vogezen is het gemiddeld 5 cent per liter duurder dan hier.

Ondanks dat hier de dino goedkoper is dan in de ons omringende landen moeten we ook kijken hoe het stukje wegenbelasting in de kilometerkosten meeteld. En daarin zou NL wel eens de lijst aan kunnen voeren..... :-x

Gelukkig heb ik in maart een IBC vol PPO gekocht...toen was het verschil 50 cent in mijn voordeel nu al 60 cent.

Hier wordt ik niet rijker van in tegendeel; ik wordt alleen minder snel arm! :neutral: :???: :-( :cry:
    edited May 2008
    Je hebt gelijk [EMAIL="man@work"]man@work[/EMAIL],

Nederland is zo'n beetje het duurste land om nog auto te rijden, met andere zaken spannen we ook de kroon.

Het is niet gek dat er steeds meer mensen gaan emigreren vanwege het steeds slechter wordende economische klimaat, koopkracht handhaving is echt iets van de voorbije jaren en zal mijnsinziens niet meer aan de orde zijn in de komende kabinetten.

Even "back on topic"

Ik begrijp niet waarom de GPO steeds duurder moet worden, de filters zijn niet duurder geworden, sterker nog ze zijn goedkoper geworden, kijk maar naar mijn aanbiedingen over filtervlies en filter patronen. De afgewerkte olie van de restaurants en patatzaken is ook niet duurder geworden.

Naar het zich laat aanzien houden de heren filteraars zich vast aan de steeds verder stijgende diesel en plantaardige olie prijzen terwijl ik daarmee het verband niet zie.

Ik kan me heel goed voorstellen dat men een manier probeerd te zoeken om te verklaren waarom de prijs van GPO steeds moet stijgen, ik ben ook ondernemer dus ik snap het wel maar kom dan ook met goede argumenten.

Zolang er geen goede argumenten zijn om mij te overtuigen dat de prijs van GPO steeds verder moet stijgen blijf ik mij hiertegen verzetten.

Groeten,

Easy rider.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited May 2008
    [QUOTE=Man@work;33398].

Ondanks dat hier de dino goedkoper is dan in de ons omringende landen moeten we ook kijken hoe het stukje wegenbelasting in de kilometerkosten meeteld. En daarin zou NL wel eens de lijst aan kunnen voeren..... :-x

Voor een kleine middenklasser op benzine ben je in Belgi
  • riessieriessie PPO Wannabe
    edited May 2008
    Ik filter op de zelfde manier als dyslectie ,die hebben we ook samen gemaakt en ik heb een kopie thuis staan.voorfilteren, 400 liter bezinken en daarna 100/50/25 mic(hangt van de temperatuur af) en als laatste 1 mic.
    Ik heb alleen een gesloten systeem gemaakt die 2 20 liter kannetjes vult tot op precies 20 liter en stopt als ze vol zijn .je kan er ook meer aan koppelen ,ze vullen 1 voor 1.
    het werkt zo:de kannen zijn lucht dicht met de dop aan de slang gekoppelt waar de gefilterde olie uit komt,maar kunnen wel ontluchten via die slang ,er zit een t-stukje op de aanvoerslang die met een dun slangetje boven mijn bezinkbakken uit komt
    er steekt een stukje slang onder de dop uit in de kan en als het olienivau zo hoog komt als de slang kan het zijn lucht niet meer kwijt en komt de kan onder druk te staan en de olie loopt naar de andere kan.
    als de kannen vol zijn stijgt de olie door de ontluchtingslangetjes tot op het niveau van mijn bezinkingstonnen en stopt(communucerende vaten)
    ik was het zat om het op te vangen in een 60l vat en steeds over te gieten is jarrycans.

image

image

gr richard
  • monkee21 PPO Burner
    edited May 2008
    Om een eerlijke prijs voor APO te berekenen zou je kunnen uitgaan van het eigen verlies wanneer je de apo zou verkopen in plaats van hem te gebruiken met je auto. dit is enkel van tel wanneer je maar net genoeg APO hebt voor eigen gebruik + wat reserve.

Wanneer je meer dan genoeg hebt voor je basisbehoefte ( auto ) dan kan je de berekening maken wat als ik de APO verstook in de verwarmingsinstallatie ( met aangepaste brander ca 1000 euro ). Prijs huisbrand - Rendementsverlies ? en benodigde hoeveelheid.
    Een andere mogelijke verbruiker kan zijn een WKK. Ook hier is er rendementsverlies.
    Onafgezien daarvan zou je ook rekening moeten gaan houden met de te verwachten prijsevolutie, maar waar gaan we dan naartoe.
    In ieder geval vaste prijsafspraken kan je dan enkel maken rekening houdende met de eigen behoefte en de prijs( stijging : daling ) van het vervangprodukt.

Tenminste zo denk ik erover.

grtz Mon.
    edited May 2008
    Inderdaad, de hoeveelheid overschot bovenop je eigen verbruik bepaalt een beetje de prijs,
    dus eigenlijk de beschikbare vuile GPO en de prijs die je daarvoor betaalt.
    Ook wat de klant wil geven natuurlijk... hoe hoger de vraag, hoe meer men wil betalen.
    Rijk wordt je als filteraar er niet van, omdat je heel moeilijk aan voldoende leveranciers kan geraken en het filteren veel tijd in beslag neemt.
    Ok de soort GPO speelt een rol, sommige is zeer proper (zeer zeldzaam ook) andere is eigenlijk enkel nog goed om te veresteren tot biodiesel...
    Circa 4/5 is dan nog vet dat bij 20°C nog gestold is...
    edited May 2008

afgewerkte olie van de restaurants en patatzaken is ook niet duurder geworden.

????

het is een sprt om aan ruwe olie tekomen zo niet top sport

dyssie
    edited May 2008
    Indeed! Als ge al eens iets loskrijgt, is het dan bv 10 liter per maand...
    Beter dan niets, maar veel doe je er niet mee...
    edited May 2008
    Net even gekeken bij de Shell, in een jaar tijd (meest recente is 11-05-2008) is de diesel 35 cent duurder geworden. Van 1,012 naar 1,352 en sinds vannacht is de prijs al doorgestegen naar 1,439, dus eigenlijk nog een beetje meer.
    edited May 2008
    Wat voor verband zit er tussen diesel prijs en APO prijs? ik zie het verband niet.

Groeten,

Easy rider.
    edited May 2008
    [QUOTE=easy rider;33440]Wat voor verband zit er tussen diesel prijs en APO prijs? ik zie het verband niet.

Groeten,

Easy rider.

de vraag naar ppo woord grooter

en met de stijgende ppo prijs woord de vraag naar GPO ook grooter

(vraag en aanbod)
    dyssie 8-)

(dat moet jij als ondernemer toch wel begrijpen)
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    http://www.ppo.nu/forum/f59/prijsstelling-apo-1890/

k vind deze duidelijker: waarom APO terecht duurder mag worden verkocht.

grtn.

en wbt Riessie s reden: gewoon doen die 70 cent.blijf je de komende tijd mooi zitten met een negatief saldo wbt t aflossen van je APO filter instalatie;)

en ps: hadden we t een tijdje terug niet over onnodig topic vervuiling
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [QUOTE=easy rider;33440]Wat voor verband zit er tussen diesel prijs en APO prijs? ik zie het verband niet.

Groeten,

Easy rider.

Ook ik zie het verband niet, het is er gewoon niet.

Ik vergelijk de prijs van apo met die van schone consumptieolie.
    Bij c1000 staat de soja op 65 of 69ct nu en enkele andere supers op 79 en 89ct.
    Aldi en lidl mag je niet meetellen, deze hebben een andere winkelformule, bij hen staat op elk product een winstmarge, vandaar de prijs van 1,29.

Ik ga de discussie over de apo prijzen niet aan, daar ik geen klant ben.
    Er zijn altijd mensen die ergens de hoofdprijs voor willen betalen, moet je niet eens tegen willen bieden....

Morgen ga ik een trekhaak voor de MB ophalen, daarna ga ik een ibc 600l aanschaffen en een filtertorentje bouwen....

gr Ton
    edited May 2008
    Ik vind het bericht van Suzuki alles omvattend:

Vind je de prijs te hoog? Dan ga je zelf inzamelen en filteren.

Veel succes ermee.
    edited May 2008
    [quote=Dyslectie;33445]de vraag naar ppo woord grooter en met de stijgende ppo prijs woord de vraag naar GPO ook grooter (vraag en aanbod) dyssie 8-) (dat moet jij als ondernemer toch wel begrijpen)

Dus als de diesel prijzen blijven stijgen en b.v. de prijs van plantaardige olie nu op het zelfde nivo blijft hangen wat dan? wedden dat de prijs van GPO ook omhoog gaat.

Wat ik wil zeggen is dat de prijs van GPO gekoppeld blijkt te zijn aan de diesel prijs terwijl die twee niets met elkaar te maken hebben behalve dan dat je er een auto op kan laten rijden dan.

En Pjotter, inderdaad 65 cent is een mooie prijs vind ik (lees ik in je link), als we nu al naar 70 cent gaan zitten we binnen de kortste keren op 80 cent en dan zijn we al snel op weg naar 1 Euro.

Let wel op, er zijn al steeds meer mensen die zelf gaan filteren, vraag je je dan niet af waarom dat is.

Begrijp me goed, ik wil niet als een zeikerd over komen immers we rijden in eerste instantie PPO van wege een beter milieu, dan vanwege de hoge diesel prijzen, anderen weer vanuit een andere overtuiging.

Groeten,

Easy rider.
    edited May 2008
    Easy rider

VRAAG EN AANBOD

Ric was in 10min zijn 400L kwijt :mozilla_oops:

dus
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    En weer ben ik het 100% met Easy eens! Je komt echt niet als een zeikerd over dus!
    Ik had al rekening gehouden met een stijgende apo prijs toen de dieselprijzen gingen stijgen....

En wat Smul zegt is niks tegenin te brengen, als er mensen zijn die graag die hoge prijs willen betalen komt ie er gewoon vanaf.

Ik bekijk het van de positieve kant, het is zo goed de moeite waard om zelf apo te gaan filteren voor eigen gebruik.

gr Ton
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    [quote=Miglowie;33436], in een jaar tijd (meest recente is 11-05-2008) is de diesel 35 cent duurder geworden. .

correctie: binnen een half jaar tijd is de dino meer dan 40 cent duurder.
    nl tankte ik in december2007 dino voor 92 cent/L.
    nu 1.34/L bij de dorps pomp.

( mekkeren we jaren lang en nu nog steeds over dat kwartje van Kok)

( en we slikken zo maar met een goedkope dollar bijna een gulden verhoging in 5 maand tijd).:confused:

ontopic: slokte de biodino industrie niet alle voorraden PPO/APO op.
    en was dat niet de reden van de PPO/APO prijsstijgingen van de laatste jaren.
    dus blijft t inderdaad vraag en aanbod.
    ook wbt t prijsverschil van biodino tov dino .

en gaan we echt allemaal onze eigen voorraad APO filteren.
    zal de inkoopprijs ( ivm schaarste) ook vanzelf door ons worden opgedreven
    edited May 2008
    gisteren ff frietje gescoord in belgie, daar eens de frietkothouder gevraagd wat er met zijn olie gebeurde. krijgt er op dit moment 30cent de kilo voor, was tijdje terug nog 25cent. en heel vroeger in de vet periode amai zegt em, moest ik ervoor betalen en kunnen aantonen dat ik het had laten afvoeren.
    als ik me niet vergis gaat biodiesel er dus zeg maar uit in duitsland, wordt niet bij de dino gemengd zoals eerst de bedoeling was (correct me if I am wrong)
    nu wordt er in terneuzen nog een grote vetverwerker gebouwd mare...als duitsland straks geen markt meer is...blijven al die vetboeren met hun olie zitten...zal de GPO dan gaan zakken omdat de grondstof goedkoper zal gaan worden?
    edited May 2008
    Ach ja,

Hoge GPO prijzen en mensen die er veel voor willen betalen, lopen vanzelf tegen de lamp. Ik wil ook wel een euro betalen, maar dan ook de garantie dat het goed is. Dat kan een filteraar nooit bewijzen zonder veel €€ te betalen.

Dus komt er straks iemand die voor teveel €€ GPO heeft gekocht, zonder te weten wat hij kocht, motor naar z'n grootje, filteraar bij de rechter + douane + belastingdienst.

Ja kan altijd zelf nog B100 maken, i'm busy....

Tim
    edited May 2008
    [quote=pjotter;33483]correctie: binnen een half jaar tijd is de dino meer dan 40 cent duurder.
    nl tankte ik in december2007 dino voor 92 cent/L.
    nu 1.34/L bij de dorps pomp.

( mekkeren we jaren lang en nu nog steeds over dat kwartje van Kok)

( en we slikken zo maar met een goedkope dollar bijna een gulden verhoging in 5 maand tijd).:confused:

ontopic: slokte de biodino industrie niet alle voorraden PPO/APO op.
    en was dat niet de reden van de PPO/APO prijsstijgingen van de laatste jaren.
    dus blijft t inderdaad vraag en aanbod.
    ook wbt t prijsverschil van biodino tov dino .

en gaan we echt allemaal onze eigen voorraad APO filteren.
    zal de inkoopprijs ( ivm schaarste) ook vanzelf door ons worden opgedreven

Pjotter, al eens op de link geklikt? Daar kan je gewoon 2 data invoeren en dan krijg je een staafdiagram van het prijsverloop. En met 92ct/l was de dorpspomp wel erg goedkoop, zie onder, ik denk niet dat je pomphouder 20 ct onder de gemiddelde prijs zat, of het moet een sloper geweest zijn, danwel rode diesel.

image
    image
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    klopt:t was net na de zomer, augustus/september.( adviesprijs 1.04 p/L
    maar let wel: langs de hele grens met duitsland heb je brandstof oorlogen.
    duiters tanken zelfs aanhangwagens met 1000L ibc vol hier int dorp

ook de lpg literprijs lig hier al tientallen jaren 10 cent onder de advies prijs.
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    back on topic:

plaatselijke snackbar :

zn APO wordt inmiddels opgeslagen in een door de afnemer geplaatste container.
    en hij beurt 45 cent per kilo/liter.( jaarafspraak en vooruit betaald):confused:
    edited May 2008
    45cent / Liter, waar gaat dat heen....
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2008
    Wat Pjotter zegt is correct. Ook hier is de olie bij de visboer fors in prijs gestegen: 30 cent per liter. Ik kan nog olie krijgen voor 15 cent, maar daar is de kwaliteit niet alt te best van: de helft kan zo weer afgevoerd worden. Vrees, dat ik straks ook omhoog moet (nu nog 60 cent). Kan ook de vraag naar GPO niet meer aan !!
    Niek
Sign In or Register to comment.