Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Kan het ook bij een FOCUS 1.8 TDDI uit 2000 ?

edited February 2008 in Ford
Graag recties

Alvast bedankt

Comments

• edited July 2005
    Twee keer een halve tank later.....

eerste keer 15 liter zonnebloemolie en 15 liter diesel.... geen probleem.... koude start een beetje meer bonken... is zo over .. rijdt als gewoon op diesel.... 180 km/h op de teller geen probleem..

tweede keer .... 20 liter zonnebloemolie en 20 liter diesel... ook geen probleem .. rijdt perfect..

meer results binnenkort....
  • edited July 2005
    Nog steeds geen problemen !!!!!!!!!
  • Peus PPO Addict
    edited August 2005
    NSR said:

.... geen probleem.... koude start een beetje meer bonken... is zo over ............

Dat bonken na het starten komt door zeer onregelmatig lopen als gevolg van te weinig brandstofinspuiting (door te hoge viscositeit). Als dit binnen 15 sec. over is en daarna gewoon regelmatig stationair draait, betekent dit dat je beslist niet verder moet geen met PPO verhouding. Bij deze buitentemeperatuur is de grens bereikt waarop je nog gewoon starten kan :P :!:
    Mvg.
  • cocarola PPO Newbie
    edited August 2005
    en wat met een focus van 2004 100pk tdci? Welke verhouding olie/diesel?
  • Marco PPO Wannabe
    edited August 2005
    Peus said:

NSR said:

.... geen probleem.... koude start een beetje meer bonken... is zo over ............

Dat bonken na het starten komt door zeer onregelmatig lopen als gevolg van te weinig brandstofinspuiting (door te hoge viscositeit). Als dit binnen 15 sec. over is en daarna gewoon regelmatig stationair draait, betekent dit dat je beslist niet verder moet geen met PPO verhouding. Bij deze buitentemeperatuur is de grens bereikt waarop je nog gewoon starten kan :P :!:
    Mvg.
    Bedankt peus voor de goeie tip. Zeer nuttige info. Heb het zelf ook een beetje, had al zo'n vermoeden dat het zo zou zijn.
  • edited August 2005
    Heeft iemand al ervaring met dit model, ben met pensioen en moet rondkomen met klein budget
  • edited August 2005
    Voor alle Ford TDCI diesels geldt in feite hetzelfde als voor alle andere commonrail diesels (CDi, HDi, CRi, enz.). Er is op dit forum voldoende te lezen over de verhouding PPO en diesel. En dat je zonnebloemolie het beste kan toepassen ivm. de betere vloeibaarheid, is ook te vinden....
    En dat een commonrail veel gevoeliger is dan de oude diesels, zal ook bekend worden als je het HELE forum maar even lezen wil, he. :roll:
    En ook dat je voorzichting moet experimenteren met een commonrail op PPO....(vanwege de dure brandstofsysteem-onderdelen !)
    Succes verder en gegroet.
  • edited August 2005
    Ha NSR,

Ik rijd ook met een direct ingespoten Ford diesel (2,5 liter Ford Transit, 170.000km). Ik heb geen turbo, maar het idee is hetzelfde: directe inspuiting zonder voorverwarming. Ik heb nu 8.000km op ZBO gereden en heb ook op 80% rondgereden. Dat beviel niet zo goed qua bonken, gasreactie, verbruik etc. Ook het oliepeil begon toe te nemen. Nu ben ik terug naar 75% en dat gaat erg goed. Mijn Bosch pomp is nu wel gaan zweten langs een afdichting waarvan ik niet weet wat erachter zit. Dat gebeurde na de 80% ZBO periode.
    Morgen wordt dit verholpen door de garage.
    Succes met mengen!
    Groet, BBQ Transit
  • Jelle PPO Burner
    edited August 2005
    hallo Mayao.

Een Ford Fusion is volgens mij nog niet zolang op de markt en aangezien het ook nog eens een diesel is, neem ik aan dat je er voorlopig nog wel even mee rond wilt blijven rijden.
    Dan zou ik toch maar eens gaan denken aan ombouw, want waarschijnlijk heb je de auto lang genoeg om de kosten eruit te halen.
    Als je een beetje handig bent, kunt je het nagenoeg zelf allemaal fabriceren aan de hand van alle plaatjes en tips die hier te vinden zijn.
    Of je gaat voor "kant-en-klare" produkten die je er bij wijze van spreke zo in kunt schroeven.
    Kijk dan bijvoorbeeld even op http://shop.vwcaddyforum.nl of www.dieselumbau.de.
    Lijkt me verder ook niet zo moeilijk om te vragen bij de "garage op de hoek" of ze het er in de avonduurtjes even willen inzetten...
    Vooral de kleinere bedrijfjes (dus niet de grote dealers met verkopers in dure pakken :wink: ) zijn vaak gewoon erg geinteresseerd in de techniek.
    Als je ook de fabrieksgarantie wilt behouden, kom je volgens mij toch al snel uit bij de officiele ombouwbedrijven, maar daar betaal je dan ook naar...
    Mayao said:

Heeft iemand al ervaring met dit model, ben met pensioen en moet rondkomen met klein budget

• FordKrokus PPO Wannabe
    edited April 2006
    Heerlijk!

Ik merk helemaal niets, auto rijdt goed, start goed, ruikt goed.
    Steek elke tankbeurt 6 Euro in de zak.
  • hhjs PPO Newbie
    edited February 2008
    Ik heb een Focus TDDI uit 2002, die inmiddels ruim 160.000 km op de teller heeft staan, waarvan minstens 120.000 km consequent gereden op een mengsel van 50/50 diesel/ppo (in de winter 60/40 diesel/ppo). Probleemloos. Nog een interessant gegeven: ik heb m'n Focus op km-stand 120.000 laten chiptunen, waardoor aanmerkelijk zuiniger en krachtiger. Dit had geen effect op de acceptatie van ppo.
Sign In or Register to comment.