Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Frietvet en 12 dagen.....?

Pudding PPO Newbie
edited May 2008 in Olieen
Hallo PPO'ers,

Als ik het goed begrijp kun je bijna alle olie in je aangepaste auto gooien mits de viscositeit soepeltjes blijft.
Nou zag ik op een amerikaanse site mensen die oud vloeibaar frietvet collecteerden en daar dan een scheut terpentine bij deden en dat minstens 12 dagen lieten inwerken. Vervolgens ging het door een filterdoekje zo de tank in. En gassen maar.
Nou heb ik een hoop gelezen op dit fijne forum maar wilde dit eens met jullie checken.

alvast bedankt voor jullie reacties.
P

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited May 2008
    Pudding, probeer het maar eens. Gaat niet werken. Als je GPO wilt maken, lees eerst het filterverhaaltje op ppo.nu.
    Niek
  • Pudding PPO Newbie
    edited May 2008
    sorry, maar ik heb een beetje moeite met de hoeveelheid info-bomen en bos verhaal.
    jullie zijn al helemaal ingewijd-ik nog niet.

ik doe m'n best maar er zijn heeel veel filter verhalen op dit forum, althans via de zoek ****tie.
    doel je op een speciaal verhaal?

frietvet+ terpentine en 12 dagen is dus onzin begrijp ik?
    (gekke amerikanen ook)
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2008
    OK,
    klik op: Filterhandleiding | PPO Experience
    kan je lekker lezen
    Niek
  • Pudding PPO Newbie
    edited May 2008
    Niek bedankt !
    die directe link spreekt boekdelen, mooi gemaakte installatie-goed verteld verhaal.
    Mooi man !
    Je boft dat je de ruimte hebt- en twee rechterhanden
    prachtig !

Mijn info was dus willekeurig......

Ik kom graag eens bij je tanken, waar ben je gevestigd?

groeten
    Pudding
  • Pudding PPO Newbie
    edited May 2008
    douh
    texel, staat er gewoon.
    sorry.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited May 2008
    De gouden raad hier: Eerst goed lezen wat er allemaal staat en 99,99% van alle PPO gerelateerde vragen staan ergens beantwoord... Dus goed zoeken is de boodschap.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Quote: "Nou zag ik op een amerikaanse site mensen die oud vloeibaar frietvet collecteerden en daar dan een scheut terpentine bij deden".
    Je kunt het allicht proberen. Ik heb het nooit geprobeerd...
  • ookjan PPO Burner
    edited May 2008
    probeer en vertel het ons.
    Wat kost terpentine?
    Hoeveel is een scheut?

goeten
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2008
    [quote=Carlo;33357]Quote: "Nou zag ik op een amerikaanse site mensen die oud vloeibaar frietvet collecteerden en daar dan een scheut terpentine bij deden". Je kunt het allicht proberen. Ik heb het nooit geprobeerd...

Hi Carlo, doe die link eens.

[quote=ookjan;33368]probeer en vertel het ons.
    Wat kost terpentine? Hoeveel is een scheut? goeten

Hi ookjan, Een scheut? ik denk net zoveel als een neut image

Groeten,

Easy rider.
    edited May 2008
    [QUOTE=Pudding;33087]Nou zag ik op een amerikaanse site mensen die oud vloeibaar frietvet collecteerden en daar dan een scheut terpentine bij deden en dat minstens 12 dagen lieten inwerken. Vervolgens ging het door een filterdoekje zo de tank in. En gassen maar.

Ik heb op "amerikaanse sites" al gelezen dat je kan rijden op water, 50% brandstof besparen door een pil in je tank te doen enz...

WAT denk je zelf? :D
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [I]Dit izz gewoon helemaal fantaasties, helemaal te gek m
    edited May 2008
    Volgens welingelichte bron kan je ook rijden op oude pudding... moet wel met een vannillesmaakje zijn ;) :D
    edited May 2008
    Bijna alle materie op deze aardkloot begint spontaan te branden als je het maar goed samenperst of heet stookt of allebei.....

En als je water heet genoeg stookt expandeert dat tot stoom en dat neemt het 1700 voudige volume in....dat deden ze 200 jaar geleden al in stoommachines.
    edited May 2008
    Dat is ook de rede dat men in de tweede wereldoorlog op de bommenwerpers en jagers waterinjectie hadden waarmee het vermogen van de motoren (12 en 16 cylinder Rolls Roys) met 100% toenam.

De levensduur werd echter drastisch verkort.

Groeten,

Easy rider.
    edited May 2008
    Je bent technisch goed op de hoogte ER !

Waterinjectie wordt tegenwoordig nog regelmatig toegepast in vliegtuig-gasturbines (zowel turbofan als turboprop) om bij de start net ff wat extra vermogen te hebben. Gelukkig kan een gsturbine wat makkelijker de druk kwijt dan een zuigermotor.

Op een koude mistige morgen hebben de meeste zuigermotoren iets meer vermogen dan op een hete zomermiddag.
    edited May 2008
    Ja ik ben techneut van geboorte :D.

Ik heb wel weer wat geleerd vandaag, ik wist niet dat ze dat tegenwoordig nog deden met water injectie op vliegtuig motoren.

Je ziet het nog wel bij dat Tracktorpulling gebeuren bij die Merlins b.v. totdat ze klappen natuurlijk :D.

Groeten,

Easy rider.
    edited May 2008
    Jammer van die Merlins en Griffons. Als er een Spitfire of een Lancaster overvliegt geniet deze vliegtuigbouwer van het geluid.

Tractor pulling zeg je? Mijn broer zit bij die groep van die Zeeuws-Vlaamse sleepwagen. Die jongens gaan door het ganse land vanuit die uithoek.
    edited May 2008
    Voor de liefhebbers onder ons:

Rolls-Royce Merlin - Wikipedia

Rolls-Royce Griffon - Wikipedia

Groeten,

Easy rider.
    edited May 2008
    Yes Easy,

That's the real stuff. :p

Sad enough no one on the world has written a Wikipedia article to honour R.J. Mitchell, the designer of the Spitfire. :(
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Stokers,

Laten we geen oorlogstuig gaan eren en niet verder off topic gaan :wink:

Tim
    edited May 2008
    Tim,

Het klinkt misschien vreemd voor een vliegtuigbouwer maar ik vind het jammer dat men vliegtuigen uitstekend kan gebruiken om dood en verderf te zaaien.

Technisch gezien zijn de Rolls Royce motoren waar ER en ik lyrisch van zijn echt top. Men gebruikt ze na 60 jaar nog voor krachttoeren.

En wat de onvolprezen Spitfire betreft; deze is ontsproten aan het brein van R.J.Mitchell (gelukkig toch een wiki pagina) en een doorontwikkeling van de Supermarine S6B een watervliegtuig waarmee men nog voor de tweede wereldoorlog snelheidsrecords (~650 km/h) vestigde om de prestigieuze Schneider Trophy binnen te slepen.

Tot zover de techniekgeschiedenis. ;)

Hierdoor bedenk ik nu:
    Wordt het niet eens tijd voor een vliegtuig op PPO? :cool:
    edited May 2008
    [quote=Tim;33538]Stokers, Laten we geen oorlogstuig gaan eren en niet verder off topic gaan :wink: Tim

Ik ben geen voorstander van welk oorlogstuig dan ook maar deze motoren hebben wel bijgedragen aan de vrijheid waarvan wij nog dagelijks mogen genieten.

OK, verder on topic.

Groeten,

Easy rider.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited May 2008
    Inderdaad, prachtig geluid die motoren!
Sign In or Register to comment.