Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

nooit aangifte doen !?

Martijn, Arnhem PPO Burner
edited May 2008 in Wetgeving Nederland
Zomaar iets wat bij mij nu de laatste tijd opkomt;

Er is een z

Comments

• Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Martijn:

Als je aangifte doet moet je de accijns betalen over het aantal liters. En je ontvangt gelijk de waarschuwing dat je zoiets nooit meer mag doen. De douane spreekt ook zelf over een grijs gebied. Daarnaast worden er in verschillende districten andere regels gehanteerd. Dat hoort niet, maar het gebeurt wel.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Dus eigenlijk is de topic-tekst zeer treffend, gewoon nooit aangifte doen.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    Heren,

Deze discussie is al reeds eerder gevoerd.

Even resumeren: Je tankt altijd in Duitsland en je bewaard nooit een bonnetje omdat je dat niet verplicht bent volgens de wet. (punt)

Groeten,

Easy rider.
  • Martijn, Arnhem PPO Burner
    edited May 2008
    [quote=easy rider;32591]Heren,

Deze discussie is al reeds eerder gevoerd.

Even resumeren: Je tankt altijd in Duitsland en je bewaard nooit een bonnetje omdat je dat niet verplicht bent volgens de wet. (punt)

Groeten,

Easy rider.

Als het dus zo eenvoudig is....? Wat zitten sommige mensen dan moeilijk te doen over aangiftes en bangmakerij i.v.m. boetes ? Waarom nemen mensen dan het grote risico van een aangifte accijns ?

Martijn, Arnhem
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2008
    [quote=Martijn, Arnhem;32625]Als het dus zo eenvoudig is....? Wat zitten sommige mensen dan moeilijk te doen over aangiftes en bangmakerij i.v.m. boetes ? Waarom nemen mensen dan het grote risico van een aangifte accijns ? Martijn, Arnhem

Omdat het godvrezende fatsoens ridders zijn die in hun broek schijten als ze een auto van de douane achter zich hebben rijden.

Vergeet niet: kennis is macht, het zijn dan ook veelal de newbies die zicht druk maken over allerlij zaken waar ze het antwoord niet op hebben. Het is beter dit forum goed door te lezen dan verwerf je kennis en kennis.........

Groeten,

Easy rider.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited May 2008
    Ik ben zeker niet de enige die zich mateloos stoort aan de vragen die al 1000x beantwoord zijn op het forum...
    Newbies (met alle respect) doen vaak geen moeite, willen een pasklaar antwoord en alles mag niets kosten...
    Sorry, maar ik doe geen moeite meer om hen een zinnig antwoord te geven en ik heb gemerkt dat ik met die houding niet alleen ben.

Aan dus alle newbies: Gebruik de search funktie en probeer eerst na te denken voor je een (zinloze) vraag stelt. Iedereen heeft hersens gekregen om ze te gebruiken ;)
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    @Wodan, je hebt gelijk, denk er net zo over.

Maar de dieselprijs is flink aan het stijgen, en er komt binnenkort nog 3cent accyns bij.
    Dus ik denk dat er nog wel wat newbies zullen volgen....

gr Ton
    edited May 2008
    Mensen,
    ik ben geen zgn. newbie. En als je niet wilt antwoorden/reageren moet je dat ook gewoon niet doen.

De vragen die ik stelde zijn meer opmerkingen en stellingen en bedoelt om aan te geven dat je juist beter geen aangifte kunt doen omdat er wel eens een kans in kan zitten dat je dat later h
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Ik ken verder niemand hier die aangifte doet. Alleen iemand uit Breda die zelf de douane uitnodigde om zogenaamd een proefproces uit te lokken. Daarbij, ik hoef geen aangifte te doen, ik tank in Duitsland. Er is denk ik niemand die zo vaak bij z'n schoonouders op visite komt als ik (ze wonen net achter Nijmegen)
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    klopt martijn, op PPO gebied geen leek. Dit is alleen een topic die sommige van ons liever niet zien omdat ze helaas bij newbies en mensen die niet zo bekend zijn met de materie een verkeerd beeld scheppen.....wat wij noem ik het maar even, dan weer recht kunnen zetten. En verder is de stelling, geen slapende honden wakker maken. En ja, deze materie is al uitvoerig behandeld en ja als je meer wilt weten doe dan een PB naar de persoon die miglow omschrijft.
    Hebben hier @#$%$#@&%$% een paar maanden geleden al een hele 'rel' over gehad.
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited May 2008
    Beste Zwiep,

Helemaal mee eens. Martijn is zonder zijn eigen leeswerk weer aardig bijgebept. De, voor de kleurendoven, rode punt van Tim is inmiddels weg. En dat mag ook met dit topic.

Naar het archief, alleen nog per PB naar enthousiaste newbees die die run ook nog is willen lopen.

En voor de rest, hangslotje uit het magazijn.

Groet, Cp

Ps, in Portugal hebben ze toch ook internet?
    edited May 2008
    Ok
This discussion has been closed.