Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ford Escort 1.8 D op zonnebloem olie

Andretje PPO Addict
edited August 2008 in Ford
Hey

heeft iemand ervaringen met de Ford Escort 1.8 D uit 1996.

Ik ben aan het testen en ik kan zonder problemen bijna puur op zonnebloem olie rijden.
Weet iemand of het kwaad kan, of misschien een andere verhouding.

Het duurt 's ochtends wel iets langer voordat hij start.


Gr

Andre
«13

Comments

  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Andre,

    Tenzij je een liefhebber bent van Russchische roulette met inspuitpompen,...ander zou ik je aanraden je in te lezen op Inleiding PPO - PPO Experience: rijden op plantaardige olie en meer! en dan pas te beginnen met experimenteren. Het zo maar proberen gaat net zo lang goed tot het fout gaat....

    Voordeel hiervan is dat velen jou voorgegaan zijn en je dus op ervaring kunt beginnen.

    Succes met lezen,
    Groet,
    Ingmar
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Heb je eerst de beginners-informatie gelezen, gekeken wat voor merk brandstofpomp je hebt, etc??

    Ik durf er wel een kratje bier op te zetten dat je een Lucas-pomp heb en hoe dat kan gaan heb je VAST ook al gezien in het topic met de 2-tank ombouw van dyslectie.

    Zonder ombouw op pure ZBO rijden, is met bijna elke motor wachten op een kapotte brandstofpomp!!

    Dus doe je huiswerk en kom dan verder met concrete vragen :D
  • Andretje PPO Addict
    edited April 2008
    OK

    heb het een en ander gezien, zou niet weten hoe ik een voorverwarmer inbouw of wat voor brandstofpomp ?

    Als ik 50 % rijd zou het dan wel moeten gaan?
    Heeft iemand ervaring met deze auto


    Andre




    [quote=Miglowie;32169]Heb je eerst de beginners-informatie gelezen, gekeken wat voor merk brandstofpomp je hebt, etc??

    Ik durf er wel een kratje bier op te zetten dat je een Lucas-pomp heb en hoe dat kan gaan heb je VAST ook al gezien in het topic met de 2-tank ombouw van dyslectie.

    Zonder ombouw op pure ZBO rijden, is met bijna elke motor wachten op een kapotte brandstofpomp!!

    Dus doe je huiswerk en kom dan verder met concrete vragen :D
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Andretje: er zijn meerdere motoren uit dat jaar met 1.8D. De ene is wel geschikt en de nadere niet. Bepaal eerst welke jij hebt.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Als je naar je motorblok kijkt, zie je vanaf de bovenkant van je motor 4 dunne stalen leidingen naar een blok lopen. Dit is je brandstofpomp, is die kop vierkant, is de kans zeer groot dat je een Bosch hebt. Is die rond, Lucas/CAV en kan bijvoorbeeld Elsbett niets voor je betekenen. Dan kan je nog wel de ombouw volgen die Dyslectie heeft gedaan, dus met een extra tank, 3-weg kleppen, een warmtewisselaar op het koelwater en een bakje electra :)
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Miglowie: Het ging er mij om dat hij eerst uitzoekt wat hij heeft en dan pas verder gaat:)
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Mij ook, maar anders krijg je 300 vragen van hoe hij het kan zien welke hij heeft en dat ie geen verstand van motoren heeft etc, dat was ik nu voor :D
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited April 2008
    hoi andretje

    lees deze http://www.ppo.nu/forum/f62/ombouw-ford-escort-1800d-94-lucaspomp-1289/

    en deze eens http://www.ppo.nu/forum/f62/ford-fiesta-1-8d-1994-a-1950/

    ik heb nog zo een set liggen

    en als je vraagen heb mail me maar

    dyssie:mozilla_cool:
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    [quote=Dyslectie;32232]..............ik heb nog zo een set liggen en als je vraagen heb mail me maar dyssie:mozilla_cool:

    Ja als je die set koopt ben je natuurlijk wel in 1 keer klaar, monteren die handel en karren maar op 100% PPO.

    Groeten,

    Easy rider.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2008
    Even serieus blijven mensen. Slap ohaen mag in de koffiehoek.
    Niek
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    Nou zeg, nu zijn al mijn leuke berichten weg gemodereerd :D. Het begon net leuk te worden.

    Groeten,

    Easy rider.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2008
    Ja ER in de koffiehoek is het leuk, hier is het serieus.
    Niek
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited April 2008
    maak eens een fototje van je blok en pomp.

    dyssie
  • Andretje PPO Addict
    edited April 2008
    Als ik mijn auto om laat bouwen komt ie dan nog wel door de APK

    Mvg

    Andre
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2008
    Andre,
    Ja je auto komt door de APK als je tank goed vastzit. Je moet toch eerst zelf lezen op het forum. Er is al veel gezegd over APK.
    Niek
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Natuurlijk kom je door de APK met ombouw. Elsbett zou weinig bestaansrecht hebben als je met een ombouw van ze niet door de APK komt. Het scheelt natuurlijk als je een ppo-gezinde keurmeester hebt. Dus aan het werk, los die kap en kijken wat voor pomp je op je blok heb. Dat is iets wat je zeker moet nakijken als je met enige zekerheid veilig wil ppo-en.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited April 2008
    hij heeft een lucas pomp
    het is het zelfde blok als die van mij :cool:
    stond op de foto die ik heb gekregen

    dus een 2-tank en gaan met die hap

    dyssie
  • Andretje PPO Addict
    edited April 2008
    Zijn er nog andere manieren om deze auto op ppo te laten rijden.

    Zie blok
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited April 2008
    [QUOTE=Andretje;32547]Zijn er nog andere manieren om deze auto op ppo te laten rijden.

    Zie blok

    natuurlijk allen is daar weinig ervanring mee
    omdat dat vaak snel mis gaat :shock:

    helaas ik zal je het ook nog een keer zegen LEES EERST VRAAG DAN .
    sorry hoor:mozilla_frown:

    dyssie
  • Andretje PPO Addict
    edited April 2008
    [quote=Dyslectie;32549]natuurlijk allen is daar weinig ervanring mee
    omdat dat vaak snel mis gaat :shock:

    helaas ik zal je het ook nog een keer zegen LEES EERST VRAAG DAN .
    sorry hoor:mozilla_frown:

    dyssie

    dyssie

    misschien heeft iemand ervaringen die er niet op staan,
    ik weet dat ik het misschien niet goed na gelezen heb.
    Maar ik begrijp er ook niet super veel van, ik ben handiger met computers. Auto's pff heb ik geen kaas van gegeten.
    Maar ik denk wel dat ik intresse heb om die set door jou in te laten bouwen. ik bel je hier nog wel een keer over ok.

    Andre
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Oke, Smul zal voor jou een aantal dingen op een rijtje zetten:

    De drie pompen waar we op dit forum mee bekend zijn, zijn de Bosch rotatiepomp, Lucas en een lijnpomp. Jij hebt een Lucas pomp.

    De lucaspomp is gevoelig voor een koude start op PPO. Om te voorkomen dat hij over een paar duizend kilometer kapot is, moet je ombouwen. Dyslectie heeft inmiddels 2 Fords omgebouwd met Lucas pomp. In principe verschilt de ombouw niets met een ombouw van een auto met Bosch pomp. Maar, hij weet wel precies waar je het spul het beste kunt plaatsen.

    Kijk, 3 jaar geleden was ik een kantoorpik die alleen wist waar ik de motorolie moest bijvullen. Dyslectie biedt aan om samen om te bouwen. Ik weet zeker dat jullie dat in 1 dag kunnen. Na die dag heb jij zoveel geleerd, dat je jouw volgende auto zelf kunt ombouwen. (al dan niet met vallen en opstaan).

    Dus...als je binnen korte termijn niet meer aan die dure benzinepomp wilt staan, het milieu niet meer onnodig wil vervuilen en Iran zijn staatskast niet wilt spekken om kernbommen mee te maken; grijp je kans en bindt Dyslectie met een groot touw aan je auto :-P en kijk goed wat hij doet.

    Doe je voordeel er mee :-)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    Kortom: Pure logica.

    Als je nog een ruimte zoekt om om te bouwen samen met Dyssie stuur je maar een PB.

    Groeten,

    Easy rider.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited May 2008
    zondag is andre

    hier geweest en hebben we van zijn ford
    een echt GPO mobiel gemaakt:cool:

    met een 2tank systeem
    tgr op de gpo en ww voor het verwarmd filter

    weer een ppo`er bij :D

    dyssie:mozilla_cool:
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [QUOTE=smul;32551]Dus...als je binnen korte termijn niet meer aan die dure benzinepomp wilt staan, het milieu niet meer onnodig wil vervuilen en Iran zijn staatskast niet wilt spekken om kernbommen mee te maken; grijp je kans en bindt Dyslectie met een groot touw aan je auto :-P en kijk goed wat hij doet.

    Mijn advies heeft geholpen! :-)
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    smul, wat ben je toch goed! Als we jou niet hadden :D
  • Andretje PPO Addict
    edited May 2008
    Ja ik ben nu 100 % PO'er , bedankt voor de broodjes nog.


    Hij rijd perfect alleen de temperatuur loopt heel langzaam op naar 60 graden.
    Kan dit geen kwaad voor mijn pomp ?


    Ik zal binnenkort foto's plaatsen.

    :mozilla_laughing:
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [QUOTE=Andretje;34500]Hij rijd perfect alleen de temperatuur loopt heel langzaam op naar 60 graden. Kan dit geen kwaad voor mijn pomp ?

    Ligt eraan, is het de temperatuur van je PPO of van je koelwater? Als het de PPO is, hoef je je geen zorgen te maken.

    Heb je gecheckt of de thermostaat nog goed is?
  • Andretje PPO Addict
    edited May 2008
    Het is de temperatuur van de PPO (hoe warm moet die minimaal zijn voor mijn lucas pomp)

    Ik meet de temperatuur op het verdeel blokje waar ik mee overschakel,
    Hij begint met 20 a 30 graden en loopt dan langzaam op naar 60 graden.

    Thermostaat van de fan heb ik niet gechecked die is wel goed geloof ik hoor,
    Ik ga de radiator afplakken denk ik om een beetje meer warmte te krijgen.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    De thermostaat van je radiateur hoort pas open te gaan bij 85 graden. Onder deze temperatuur hoort er dus geen koelwater naar je radiateur te stromen. Je kunt het eenvoudig checken:

    Hou de aanvoerslang naar je radiateur vast en start je auto. Als je die bij het warmlopen van je motor warm voelt worden, dan is je thermostaat kapot. Oftewel, hij staat altijd open. Die aanvoerslang moet namelijk pas warm worden zodra je koelwater boven de 85 graden komt.

    Nieuwe thermostaat kostte mij eergisteren 12 euro.
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    [quote=Andretje;34504]Ik ga de radiator afplakken denk ik om een beetje meer warmte te krijgen.

    in de zomer afplakken:rolleyes:

    als je orginele koelwater meter tijdens t rijden qwa temeratuur wegzakt. dan moet de thermostaat vervangen worden.

    anders niet.
  • Andretje PPO Addict
    edited June 2008
    [quote=smul;34505]De thermostaat van je radiateur hoort pas open te gaan bij 85 graden. Onder deze temperatuur hoort er dus geen koelwater naar je radiateur te stromen. Je kunt het eenvoudig checken:

    Hou de aanvoerslang naar je radiateur vast en start je auto. Als je die bij het warmlopen van je motor warm voelt worden, dan is je thermostaat kapot. Oftewel, hij staat altijd open. Die aanvoerslang moet namelijk pas warm worden zodra je koelwater boven de 85 graden komt.

    Nieuwe thermostaat kostte mij eergisteren 12 euro.

    Ik heb een thermostaat gevonden en als ik die eraf haalt slaat de fan ook af, dus. fan staat niet continue aan dus die zou nog goed moeten zijn.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    [quote=Andretje;34683]Ik heb een thermostaat gevonden en als ik die eraf haalt slaat de fan ook af, dus. ......

    Dat is niet de thermostaat, dat is een thermo schakelaar die de fan laat draaien als je koelwater te heet word.

    Als je die stekker er af trekt loopt je motor warm met alle gevolgen van dien.

    Een thermostaat is een mechanische afsluiter welke bediend word door een bi-metaal, is de motor op temperatuur dan gaat ie open en gooit het warme water over de radiator.

    Groeten,

    Easy rider.
  • Andretje PPO Addict
    edited June 2008
    Enig idee waar ik die kan vinden
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2008
    op de motor, meestal net onder de dikke slang die naar het hoogste deel van je radiator gaat.
    Die dingen zitten wel ingebouwd , dus je zal iets open moeten maken.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2008
    Ik denk dat je moet zoeken naar dit:
    image

    Daarin zou het moeten zitten ;)
  • Andretje PPO Addict
    edited July 2008
    [quote=wodan;34790]Ik denk dat je moet zoeken naar dit:
    image

    Daarin zou het moeten zitten ;)

    Volgens mijn garage moet het termostaathuis (zit op de motor, ziet er niet zo uit) vervangen worden, dit zou mij rond de 100 € kosten inc vervangen koelvloeistof. ik ga dit volgende week laten doen denk ik of denk je dat het
    Iets anders is.
  • Andretje PPO Addict
    edited July 2008
    Nou daar zijn ze dan de foto's

    Ik heb inmiddels op aanraden van iemand wat aanpassingen gedaan.

    Het verwarmings element hing boven de radiator hierdoor was de circulatie niet goed, en kon er lucht in komen (luchtventiel bovenop radiator).
    Zelfde geld voor het verwarmt filter.
    Deze ook tot onder de radiator geplaats, dit wordt nog netjes Vastgemaakt.

    Tevens de slang van het koelvloeistof iets afgekneld, hierdoor stroomt de koeilvloeistof minder hard,
    en kan hierdoor meer warmte afgeven voor het weer in de radiator komt.

    Nou ik hoop dat het nog een beetje te zien is het zit allemaal wat verstopt.
    kilometerstand bij inbouw 254000

    [ATTACH]23[/ATTACH]
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited July 2008
    [QUOTE=Andretje;36675]
    Het verwarmings element hing boven de radiator hierdoor was de circulatie niet goed, en kon er lucht in komen (luchtventiel bovenop radiator).
    Zelfde geld voor het verwarmt filter.
    Deze ook tot onder de radiator geplaats, dit wordt nog netjes Vastgemaakt.

    Tevens de slang van het koelvloeistof iets afgekneld, hierdoor stroomt de koeilvloeistof minder hard,
    en kan hierdoor meer warmte afgeven voor het weer in de radiator komt.


    hoi Andre

    de ww zit in het primeren Circuit .
    dus dan gaat het nog niet door de radiateur .
    en daar om heb ik mijn twijfels bij het verlagen van de ww.

    wat wil je er mee berijken .
    woord de ww niet warm genoeg dan?

    kom je ook naar de meeting in zeeland.
  • Andretje PPO Addict
    edited July 2008
    Dyssy

    Er zat wel een hoop lucht in hoor, en ik merk ook dat hij sneller opwarmt.
    Is het niet zo dat het circuit uiteindelijk altijd bij de radiator komt.
    Volgens mij kan alleen daar de lucht eruit.

    De meeting is helaas te ver weg voor mij denk ik, als het nu in het midden van het land was.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited July 2008
    oke nou ik hoop dat het zo beter is
    weer wat geleerd.


    [QUOTE=Andretje;36748]Dyssy

    De meeting is helaas te ver weg voor mij denk ik, als het nu in het midden van het land was.

    jaja je rijd toch op gpo .kom op.
    is leuk hoor allemaal van die ppo neurts.

    gr dyssie
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Andretje, het zou best kunnen dat je ww boven je expansievat heeft gezeten. En ja, dan ontlucht hij niet goed.
    Nu je hem lager heb gemonteerd, zit hij waarschijnlijk nu onder je expansievat. En ontlucht je ww nu netjes naar je expansievat toe.

    Grtz, Ed
  • Andretje PPO Addict
    edited July 2008
    Balen,


    Ik reed vrijdag naar mijn werk en ineens hoor ik een klap, kon meteen geen gas meer geven en minderde langzaam vaart.
    Langs de kant van de weg dacht ik al oh jee de brandstofpomp.
    ff snel de aanpassingen eruit gehaald toen ik op de anwb wachtte en die constateerde idd dat de brandstofpomp kapot was.

    400 € grrr, zoveel heb ik helaas niet bespaard.
    maar toch alles er weer ingebouwd dit weekend, ik had net 2 reisdompelaars gekocht van 2 x 130 watt !
    Deze in een 5 liter tankingebouwd zodat de olie al voorverwarmd is en de pomp wat minder zijn best hoeft te doen, dikke olie door het dunne slangetje te halen.
    En de olie is zowie zo wat sneller op temperatuur,de oude situatie was dat toch niet snel genoeg.


    Nou hopen dat ie het langer uithoud, anders koop ik een auto met een bosch pomp. of misschien dat ik al eens rond ga snuffelen.
  • hanzo PPO Burner
    edited July 2008
    Je pomp stuk met een 2-tanksysteem? Schakel je niet te snel over op PPO?
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    [QUOTE=Andretje;37774]Balen,


    ik had net 2 reisdompelaars gekocht van 2 x 130 watt !


    Duh.... 260 Wattt !!!

    Andre,

    Volgens mij kun je beter een diepte-investering doen in een warmte-wisselaar, Smul heeft er volgens mij nog....dat brengt in ieder geval meer warmte dan die twee spiraaltjes. 5 liter met 260 Watt vermogen opwarmen gaat heel heeel traag, het is niet voor niets dat frituurpannen met een kleinere inhoud een veel groter vermogen hebben dan dat wat jij nu gebruikt.

    Groet,
    Ingmar
  • Andretje PPO Addict
    edited July 2008
    [quote=hanzo;37776]Je pomp stuk met een 2-tanksysteem? Schakel je niet te snel over op PPO?

    De temperatuur liep idd heel langzaam op, ik schakelde na 10 km over de temp was dan na 20 km pas 60 graden.
  • Andretje PPO Addict
    edited July 2008
    [quote=ingmar;37778]Duh.... 260 Wattt !!!

    Andre,

    Volgens mij kun je beter een diepte-investering doen in een warmte-wisselaar, Smul heeft er volgens mij nog....dat brengt in ieder geval meer warmte dan die twee spiraaltjes. 5 liter met 260 Watt vermogen opwarmen gaat heel heeel traag, het is niet voor niets dat frituurpannen met een kleinere inhoud een veel groter vermogen hebben dan dat wat jij nu gebruikt.

    Groet,
    Ingmar

    Ik probeer het eerst ff zo, ik heb ong 3 liter nodig voor de reis (naar mijn werk) als ik de kleine tank door de grote tank aan laat vullen en de kleine tank op 2 liter hou gaat het volgens mij snel genoeg.
    (vanochtend 50 graden in een half uur)
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    [QUOTE=ingmar;37778]Volgens mij kun je beter een diepte-investering doen in een warmte-wisselaar,

    Volgens mij heeft hij er een 2-tank systeem van Dyssie erin:

    [QUOTE=Dyslectie;34291]zondag is andre

    hier geweest en hebben we van zijn ford
    een echt GPO mobiel gemaakt:cool:

    met een 2tank systeem
    tgr op de gpo en ww voor het verwarmd filter

    weer een ppo`er bij :D

    dyssie:mozilla_cool:


    Als Andre's temperatuur zo langzaam oploopt, is zijn thermostaat gewoon kapot. Die moet je vervangen (kosten max 20 euro). Wat is het geval: Je thermostaat is kapot en staat altijd open. Je koelwater stroomt daardoor altijd door de radiator waardoor het heel langzaam opwarmd en je temperatuur geen 85 graden wordt. Je PPO wordt daarom niet goed verwarmd door de WW en moet je IP hard werken om je dikke drap te verpompen, want een opvoerpompje heb je er ook niet in.

    Dus mijn advies: Begin met vervangen van de thermostaat (vergeet niet de pakking die er tussen zit) en plaats een opvoerpompje.

    [QUOTE=smul;34505]De thermostaat van je radiateur hoort pas open te gaan bij 85 graden. Onder deze temperatuur hoort er dus geen koelwater naar je radiateur te stromen. Je kunt het eenvoudig checken:

    Hou de aanvoerslang naar je radiateur vast en start je auto. Als je die bij het warmlopen van je motor warm voelt worden, dan is je thermostaat kapot. Oftewel, hij staat altijd open. Die aanvoerslang moet namelijk pas warm worden zodra je koelwater boven de 85 graden komt.

    Nieuwe thermostaat kostte mij eergisteren 12 euro.

    En bovenstaande posting heb ik op 30-05-2008 in notabene dit topic van jou geschreven. Je hebt er helemaal niets mee gedaan. Je moet nu niet gaan janken dat je 400 euro lichter bent, want Smul heeft je op een presenteerblaadje gegeven wat je moet doen. Als je contact met me had opgenomen had ik hem wel er voor je uitgetrokken. Enfin, je weet (al lang) wat je moet doen, dus aan de slag of anders ben je over een maand weer 400 euro lichter.

    tip: je thermostaat is een onderdeel dat in de slang van je koelwatercircuit zit. Meestal zit hij vlakbij het punt waar het koelvloeistof uit het motorblok komt. Je zit het pas wanneer je de koelvloeistofslang los haalt. Als je had gezocht op het forum kon je onderstaande foto vinden van toen Tim en ik de thermo bij de Corsa hebben vervangen:

    image

    Dompelaars heb jij helemaal niet nodig. Zorg eerst dat de basis van je auto in orde is. En als je pomp wilt ontlasten werkt een opvoerpompje als Hardi of Facet 100 keer beter.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    [QUOTE=smul;37784]
    En bovenstaande posting heb ik op 30-05-2008 in notabene dit topic van jou geschreven. Je hebt er helemaal niets mee gedaan. Je moet nu niet gaan janken dat je 400 euro lichter bent, want Smul heeft je op een presenteerblaadje gegeven wat je moet doen. Enfin, je weet (al lang) wat je moet doen, dus aan de slag of anders ben je over een maand weer 400 euro lichter.

    Zo sprak een PPO-master, hard maar wel gelijk. Zonder een goed werkende thermostaat zal je koelwater veels te veel afkoelen, zelfs in deze vooralsnog enige kl*terige zomer, na vrijdag wordt het weer anders begreep ik.

    En als je dan toch bezig bent met de thermostaat haal dan gelijk die dompelaars eruit, want die brengen niets voor PPO.


    Groet,
    Ingmar
  • Andretje PPO Addict
    edited July 2008
    [quote=smul;37784]Volgens mij heeft hij er een 2-tank systeem van Dyssie erin:




    Als Andre's temperatuur zo langzaam oploopt, is zijn thermostaat gewoon kapot. Die moet je vervangen (kosten max 20 euro). Wat is het geval: Je thermostaat is kapot en staat altijd open. Je koelwater stroomt daardoor altijd door de radiator waardoor het heel langzaam opwarmd en je temperatuur geen 85 graden wordt. Je PPO wordt daarom niet goed verwarmd door de WW en moet je IP hard werken om je dikke drap te verpompen, want een opvoerpompje heb je er ook niet in.

    Dus mijn advies: Begin met vervangen van de thermostaat en plaats een opvoerpompje.



    En bovenstaande posting heb ik op 30-05-2008 in notabene dit topic van jou geschreven. Je hebt er helemaal niets mee gedaan. Je moet nu niet gaan zeuren dat je 400 euro lichter bent, want Smul heeft je op een presenteerblaadje gegeven wat je moet doen. Als je contact met me had opgenomen had ik hem wel er voor je uitgetrokken. Enfin, je weet (al lang) wat je moet doen, dus aan de slag of anders ben je over een maand weer 400 euro lichter.

    tip: je thermostaat is een onderdeel dat in de slang van je koelwatercircuit zit. Meestal zit hij vlakbij het punt waar het koelvloeistof uit het motorblok komt. Je zit het pas wanneer je de koelvloeistofslang los haalt.
    Thermostaat is al vervangen, de temperatuur loopt nog steeds erg langzaam op.
    Ik had de radiator zowie afgedekt, en de temperatuur hield ik vlak onder het rode.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Kom vanavond naar Rotterdam, dan wil ik er wel eens naar kijken. Er klopt gewoon iets niet. Mijn nummer stuur ik je per PB.
This discussion has been closed.