Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Schoner Vervoer Toer 2008

browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
edited September 2008 in Bijeenkomsten
Ik was er afgelopen jaar, was wel leuk, maar maar weinig PPO-rijders. Dit jaar meer?
Zojuist heb ik deze mail ontvangen van de organisatie:

Schoner Vervoer Toer Amsterdam: 21 september 2008
Noteer de datum & Verspreid het nieuws

Dat schoner vervoer al lang kan, bewees de Schoner Vervoer Toer in 2007. Nadat de wethouders Marijke Vos en Tjeerd Herrema op de NDSM-werf het eerste elektrische tankstation van Nederland hadden geopend, gleden en reden er meer dan 80 vervoermiddelen op het gebied van schonere energie geruisloos door Amsterdam. Over het water en via de weg. Tijdens een aantal stops werden er nog meer elektrische oplaadpunten geopend en kregen voorbijgangers demonstraties, konden ze proefritten maken en werd er veel informatie uitgewisseld en uitgedeeld.

Er waren auto’s op plantaardige olie, een boot en auto op zonne-energie, elektrische auto’s, scooters, sloepen en salonboten, een waterstofbus, een waterstofboot maar ook allerlei soorten fietsen en futuristische voertuigen als de Twike, Segway, tante Paula en de CityEL. Van NS en TNT tot Canal Company, Eneco en het GVB… ze waren er allemaal bij. Van GroenLinks ontvingen we de Schone Lucht Award voor het leukste evenement tijdens autoloze zondag.

Ook dit jaar organiseert Stichting opgewekt.nu op autoloze zondag - op 21 september 2008 - een Schoner Vervoer Toer. Daarvoor willen we zoveel mogelijk mensen mobiliseren. En daar beginnen we nu mee. Producenten, leveranciers, gebruikers, we hopen dat iedereen mee wil rijden of varen en zijn vervoermiddel wil laten zien, zodat het een nog veel grotere optocht wordt. Een optocht waar niemand omheen kan. Waar we mensen verleiden om ook over te stappen. Om te gaan varen en rijden zonder stank, zonder herrie en met veel minder CO2-uitstoot. Wij gaan voor schoon, snel en geluidloos vervoer.

Details over de route volgen later. Maar noteer de datum alvast. Ideeën over de tocht horen we graag. Wij op onze beurt denken graag mee met fabrikanten en dealers over acties om hun klanten op ludieke manier te mobiliseren om mee te varen of te rijden. Hoe meer mensen, hoe beter het is, tenslotte. Alvast aanmelden? Meer informatie? Mail dan naar [email]communicatie@opgewekt.nu[/email] of bel met Jacqueline van Klaveren op 06 15 456 107. Houd ook de website opgewekt.nu in de gaten. Een verslag van vorig jaar staat op opgewekt.nu » Archief » Verslag schoner vervoer toer over weg en water 23 september 2007.

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    brownie said:

Om te gaan varen en rijden zonder stank, zonder herrie en met veel minder CO2-uitstoot.

:rolleyes:
    Willen die lui überhaupt iets weten van onze pruttlende en naar frituur ruikende emissie arme auto's?
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    PPO' en schoon?
    Dat is een fabeltje, dat zal ondertussen wel duidelijk zijn niet?
    Hooguit rijden op afval (APO,GPO) lijkt mij niet slechter dan rijden op diesel.
    edited April 2008
    Wij westerlingen hebben zOveel geld dat we makkelijk de derdewereldse grondeigenaren kunnen overhalen onze biobrandstoffen te kweken. Dat hun eigen bevolking daaraan onderdoor gaat zal die kloothommels worst wezen. Ze zijn dus net zo aso als wij westerlingen.
    Daarvan afgezien gaan overal regenwouden plat om onze PPO te verbouwen.
    Laat me niet lachen milieubewust.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Carlo,

Ik rij bewust koolzaadolie, omdat ik dan erachter kan komen of het van gronden uit de Benelux komt. Of natuurlijk GPO oid.

Daarmee rij ik milieubewust!

Tim
    edited April 2008
    :x Sry, was even in een negatief buitje. Net wakker waarschijnlijk. :mozilla_tongue:
    edited April 2008
    Oh, dat heb ik nooit :oops:

Tim :lol:
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Dat is ook net mijn overtuiging. Ik rijd op lokaal geproduceerde KZO (10km van de deur geteeld). Wat is het probleem dan? De boer heeft er voor gewerkt en verdient het geld en de andere milieu-voordelen zijn gekend.
    Voor het geld hoef ik het niet te doen dus. €0.85/liter en een ombouw van om en bij €1000 (incl alle gefaalde experimenten en het Pomp-verhaal)
    Waar ik wel geen voorstander van ben is het kopen van plastic flessen in de supermarkt die bestemd zijn voor menselijke consumptie en waarvan de herkomst niet duidelijk is.
    Zelfs bij de olie voor consumptie let ik tegenwoordig op herkomst en soort persing...

Maar dat gaat wel h
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited April 2008
    Brownie, hou me op de hoogte. Ik ben hartstikke trots op wat ik stook en wil dat graag anderen laten zien. Vandaar o.a. de stickers op de auto.
    Als ik mensen vertel dat ik op KZO/ZBO rijd dan kijken ze verschrikt. Zo van 'weer iemand die de reden is van de hongersnood in de wereld'. Zeg ik dat ik op gereinigd frituurolie rijd dan krijg ik schouder klopjes :( .

Douwe.
    199 :)
    edited April 2008
    [QUOTE=Dappere Douwe;31977]Zo van 'weer iemand die de reden is van de hongersnood in de wereld'.Zulke mensen kun je ook direct platrijden, wat een hypocriet gedachtegoed. Het gedachtegoed snap ik agv propaganda, maar mensen die dat durven zeggen zijn net zo hypocriet als mensen die geen dieren willen doden voor voedsel!

Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    [quote=Dappere Douwe;31977].......Als ik mensen vertel dat ik op KZO/ZBO rijd dan kijken ze verschrikt. Zo van 'weer iemand die de reden is van de hongersnood in de wereld'. Zeg ik dat ik op gereinigd frituurolie rijd dan krijg ik schouder klopjes

Heb ik ook altijd en begin een beetje moe te worden van het hele verhaal uit te leggen dus verwijs ik ze altijd door naar ppo.nu

Groeten,

Easy rider.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Ik heb er totaal geen probleem mee. Mijn verhaal over PPO vertel ik zeker 3 keer per week, als het niet meer is.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Bij deze de officiele mailing:

Dat een stad met schoon, snel en fluisterzacht vervoer, geen toekomstdroom maar reality zou kunnen zijn, weet u als geen ander. Want u hebt namelijk al zo’n vervoermiddel. Zelf gebouwd, omgebouwd, geproduceerd of gekocht. Maar de meeste mensen niet. Daarom willen wij iedereen met een schoner vervoermiddel oproepen om op 21 september mee te rijden in de Schoner Vervoer Toer in Amsterdam. Om mensen te laten zien dat schoner vervoer al lang kan. En wat er dan allemaal kan. We hopen dat iedereen ruimte wil maken om ‘lifters’ mee te kunnen nemen, zodat zoveel mogelijk mensen kunnen ervaren wat schoner is. Tijdens de rit heeft u dan mooi de gelegenheid om uw schoner vervoermiddel te promoten.

Dit jaar werkt Stichting opgewekt.nu nauw samen met de gemeente Amsterdam. Dus dat is heel erg goed nieuws. Het ziet er zelfs naar uit dat het voltallige College van Burgemeester en Wethouders bij de opening van de Toer aanwezig zal zijn en daarmee de aftrap zal geven voor de autovrije dag.

Deelname is gratis. Wie zich voor 1 september opgeeft, verzekert zich in ieder geval van een gratis ontbijt en lunch. En hoe eerder u zich opgeeft, hoe eerder u zich met uw eventuele bedrijfsnaam en website kunt profileren op onze site en wij u mee kunnen nemen in alle informatie naar de pers en media. Op de website vindt u uitgebreide informatie over de route en het programma. Die informatie zal regelmatig aangevuld worden.

Wees erbij. Laat zien dat het al kan en meld u nu aan via het aanmeldingsformulier op Schoner Vervoer Toer 2008.

We zien uw aanmelding graag verschijnen!

Groeten,

Jacqueline van Klaveren
    projectleider Schoner Vervoer Toer
    M 06 15 456 107
    Schoner Vervoer Toer 2008

Expositie-adres:
    opgewekt.nu
    NDSM-werf
    tt Neveritaweg 35
    1033 WB Amsterdam
    opgewekt.nu

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Ik heb het in m'n agenda gezet.

Zijn er nog meer geinterresseerden?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2008
    Zit er ook aan te denken, kan ik misschien mijn bedrijf presenteren.

Ga die lui es even bellen.

Groeten,

Easy rider.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Alhoewel, je aan het verhaal kan afleiden dat PPO rijders niet hun grootste doelgroep was, zijn ze wel welkom als miliieuvriendelijke vorm van transport. Afgelopen jaar was ik de enige PPO'er om aan te tonen dat ook oudere auto's milieuivriendelijk kunnen zijn. Verder een VIto met elsbett ombouw, een nieuwe Saab bioethanol, een waterstofbus en diverse elektrische voertuigen.
    Ik hoop dit jaar wat meer PPO'ers te kunnen begroeten.
  • groene i PPO Wannabe
    edited September 2008
    Dat was geen Vito maar een Transporter, moi.
    Ik heb me nog niet opgegeven, ik vraag me af of mijn bussie goeie reclame is. Hij stinkt namelijk enorm, vooral in de stad. Vorig jaar heeft een ingenieur (hij reed trouwens in een Berlingo op PPO) me uitgelegd dat TDI's niet van lage belasting houden. Ze verbranden dan niet optimaal, vervuilen inwendig. De oorzaak van mijn "plof", zie elders op dit forum. En we gingen stapvoets door de stad, stonden ook veel stil. Ik had net het ploffie eruit gereden op de Autobahn en nu hoorde ik al weer wat na de Toer op weg naar huis. Na wat doorkachelen was het weer weg.
    Ik ben dus niet helemaal blij met mijn ombouw. Ook vanwege het feit dat ik 1,38 voor de accijnsvrije KZO moet betalen trouwens.
    Overigens reed er ook nog een Golf TDI met Wolff ombouw mee en die scheen niet te stinken. Ik heb dat niet kunnen checken maar minder dan die van mij kan gauw.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Carlo: ...PPO' en schoon?
    Dat is een fabeltje, dat zal ondertussen wel duidelijk zijn niet?
    Hooguit rijden op afval (APO,GPO) lijkt mij niet slechter dan rijden op diesel"...

Op PPO rijden is vele malen schoner dan rijden op diesel. Dan heeft iedereen hier toch wel begrepen?
Sign In or Register to comment.