Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

VW T4 2-tank

DyslectieDyslectie PPO Master
vandaag gekocht :D

Bouwjaar 06-1995
Kilometerstand 323.510 km
Brandstof nog Diesel :arrow: gpo
Kleur Groen
Carrosserie Dubbele cabine :arrow:camper
Transmissie Handgeschakeld 5
Aantal deuren 5
Cilinderinhoud 2.400 cc
cilinders 5
vermogen 57kw


image

ga hem zaterdag op halen en dan gelijk door naar de meting dus kom wat later :rolleyes:

dyssie:mozilla_laughing:
«134

Comments

  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    Gefeliciteerd hoor, gave bak , gelijk ombouwen die handel.

    Geef es wat specs. cilinder inhoud, pk's enzo.

    Groeten,

    Easy rider.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Hoi Dyssie,

    Goeie keus, het is een fijne wagen.
    Op mijn werk rijden we ook met Transporters, rijden heel fijn.

    Grtz, Ed
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Dyssie,

    Ik heb waardering voor jouw manier van GPO'n!

    Mooie wagen met lekker geluidje :mozilla_tongue:

    Tim
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Ben net met zo'n bussie (1.9TD) naar zuid frankrijk op surftrip geweest, ik moet zeggen dat het echt goeie busjes zijn. Voelt lekker degelijk aan en ligt goed op de weg...
    Mooie aankoop!! en nu snel aan de olie:-)

    Grtz
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Toffe bak Oscar!


    Enne...gaan we hem op de meeting ontmaagden met de PPO? Neem je ombouwsetje mee, dan stoppen we dat er gelijk effe in.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Kwijl :arrow: kwijl, kwijl, kwijl :D

    Herman
    300SD
  • sauspasta PPO Burner
    edited April 2008
    Mooie auto Dissi!
    Fordje er uit?

    gr Niels
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited April 2008
    jip de ford is verkocht
    niet omdat hij slecht weert maar we wilde graag een vwt4

    hier ga ik eerst een camper van maken en dan op gpo naturlijk.

    dyssie
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    [quote=Dyslectie;31853]hier ga ik eerst een camper van maken en dan op gpo naturlijk. dyssie

    Is andersom niet beter?

    Is je carterpan al dicht?

    Groeten,

    Easy rider.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited May 2008
    oke de bus is bijna camper
    voor de lief hebbers hier een linkje met foto`s
    Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

    ik ben van plan om in de bus een 2tank systeem te gaan maken .
    maar dan wel met een magneetklep.

    als ik de retour voor de magneetklep terug laat komen (kgr)hoef je die niet te schakelen.

    voordeel :een klep

    nadeel.......
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [QUOTE=Dyslectie;32706]nadeel.......Lucht.....

    Of ga je oventroppen?

    Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    [quote=Dyslectie;31524]


    image



    oeioei: das nie niks Dyssie.
    daar ga jij geen spijt van krijgen.
    sowie de overstap naar een duitse wagen is al wijs.

    en bij t zien van deze foto moet ik bekennen dat ik echt wel een beetje ga kwijlen.

    proficeat dr mee, en fijne GPO trippen.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Hoi Dissy,

    Als je zo'n filter hebt als Smul (was toch VW?) of Zwiep (en de Sterretjes :D) met 4 aansluitingen dan heb je geen last van lucht.

    Herman
    300SD
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [quote=Dyslectie;32706]als ik de retour voor de magneetklep terug laat komen (kgr)hoef je die niet te schakelen.

    voordeel :een klep

    nadeel.......

  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Hey,

    Je zou toch gewoon een overtrop ertussen kunnen zetten, en als die niet tegen de hitte kan, kun je ook nog een gewone verwarming ontluchter ertussen zetten. Spirovent heet zo'n ding en kost ook ongeveer 40 euri.

    @Ed, hij hoeft ook maar voldoende te spoelen om op een mix te kunnen starten....nu Bosch en TDI :D

    Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    zoiets heb ik nog liggen: en ook in mn ombouw gehad.
    Tim weet dat misschien nog wel.

    zal m is opzoeken ,dan mag je m hebben( als ik m kan vinden tenminste.)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [QUOTE=pjotter;32758]Tim weet dat misschien nog wel.Yeppers, net onder de pook, bijrijderskant.

    Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    krek:op t end van mn LGR.
    k heb m in t begin wel is een paar x horen sissen.
    maar had later geen lucht problemen meer.
    en m daarom maar weggehaald.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Proficiat Dyssie!

    Nette bus en een heel goed blok ook die 2.4 5cil.

    En zelf bij Domeinen gekocht?

    gr Ton
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited May 2008
    bedankt voor de leuk reacties

    gisteren het pop-up dak er in gezet.
    nu is hij klaar voor de camper keuring.

    over 2weken woord hij gekeurt.
    en daar na ga ik hem ombouwen.

    het woord toch een gewoon 2tank systeem met 2klepen.

    hij moet het eerst zo goet doen en dan kunnen we altijd weer wat
    anders gaan proberen.

    dyssie8)
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Persoonlijk zou ik voor twee kleppen gaan. Ik ben super tevreden over mijn systeem. Niet dat ik dat hoef te verkopen ofzo, maar het werkt gewoon
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited May 2008
    afgelopen maandag was de rdw keuring voor het camper kenteken.
    dat was geen probleem:cool:

    dinsdag gelijk begonnen aan de ombouw
    image

    bij mijn accu hab ik genoeg plaats
    image

    de koelwater slangen met de t-stukjes

    image\

    de klepen liggen los in de bak tussen piepschuim stukjes.
    ik heb weer een ford filter met pompje als gpo filetr gebruikt.

    verder de gpo met een kgr net zo als in de ford

    nu maar eens wat km gaan maken
    o ja een een vatsoendelijke tank maaken
    er staat nu gewoon een jerry kan achterin.

    de bus ruit weer heerlijk

    dyssie
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [quote=Dyslectie;33870]
    de bus ruit weer heerlijk
    dyssie

    Ha Dyssie,

    Weer lekker goed bezig geweest :)
    Ik vind de lucht ook heerlijk ruiken. Als ik in de file staat, is niet ieder
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited May 2008
    hoi Ed

    heb allen last van lucht als je tank te leeg rijd:mozilla_innocent:
    dat was met de ford .
    nu is het even afwachten .
    kan altijd nog ontluchten door de toevoer op dino en de retour op gpo te zeten.

    dyssie:arrow:
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited July 2008
    update

    ik heb nu het T-stuk van het kgr verplaatst.
    dat zit nu na het filter.

    dus woort het zo
    gpo tank-->ww-->filter-->kgr---> klep-->pomp.

    zo hoop ik dat mijn filter het wat minder teverduuren heeft.
    en dat er wat minder flow is in de ww.

    word vervolgt
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2008
    [quote=Dyslectie;37656]t minder teverduuren heeft.


    en je IP wat meer .
    de APO koelt op deze manier te veel af.
    en zeker weten heeeeel wat minder flow in de platenWW.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited July 2008
    toch maar eens een tampratuur meter instaleren.
    dan weet ik het zekker.
    of de kgr teveel afkoeld.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited July 2008
    Dyssie,
    mijn KGR gaat ook buiten de ww en het filter om, maarrrrr er zit wel een dieseltherm verwarming in de kgr. Die springt uit als de olie uit de ip heet genoeg is. Misschien een iedeetje.

    Niek
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited December 2008
    hier even wat foto`s van de nieuwe tank in wording

    het is de bedoeling om de ww in de tank te hangen
    en dan de aanzuiging door de ww

    ik ga de ww met buizen in de tank bevestigen
    om dat koelvloeistof slangen niet tegen diesel kunnen

    image

    de slang aan de buiten kant woord om te kijken hoe vol hij nog zit

    image

    image

    hier is hij gevuld met water

    image

    het is wel heeeeeel koud buiten
    dus we ........

    dyssie
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2008
    Dyssie:
    Warmtewisselaar in de tank: ik zou het niet doen, omdat de warmtewisselaar een deel van zijn warmte verliest om de olie in de tank op te warmen. Kan dus alleen als je een geisoleerde tank hebt EN elke dag rijdt. Ik zou er nog een warmtewisselaar voor zetten: buiten de tank en op een kortere lijn in het koelcircuit.
    Ben je niet bang, dat je blauwe vaatje bij 80 graden instort ??
    Niek
  • RaafRaaf Modding Member
    edited December 2008
    [QUOTE=Niek;43876]
    Ben je niet bang, dat je blauwe vaatje bij 80 graden instort ??

    Die vaatjes kunnen makkelijk olie van 170 grC hebben, ik heb tenminste al 2X hete olie van de visboer zo uit de frituur er mee opgehaald. :D
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited December 2008
    inderdaat de tamp zal niet het probleem zijn.

    de vwt4 heeft 2verwarmingen een voor in en een achterin
    die laatste zit in het midden van de auto.
    dus de koelvloeistof leidingen lopen al onder de auto.
    deze wil ik met een t-stuk af tapen.

    de ww die voor in de auto zit blijft er gewoon in zitten
    deze staat altijd aan(er loopt altijd koelvloeistof door)

    de ww in de tank gaat alleen aan als ik de verwarming aan zet .
    deze ww dient ook allen om de olie in de tank vloeibaar te houden

    ombouw tank staat gepland voor zondag .
    weer of geen weer nu rij ik op dino en daar woord ik niet vrolijk van.

    dyssie
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2008
    OK Dyssie,
    sterkte met de ombouw
    Niek
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    [QUOTE=Dyslectie;43900]i
    weer of geen weer nu rij ik op dino en daar woord ik niet vrolijk van.

    dyssie

    Alhoewel met de huidige prijzen....zorgt er wel voor dat de APO prijzen wat lager worden toch ??
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2008
    [QUOTE=ingmar;43913]Alhoewel met de huidige prijzen....zorgt er wel voor dat de APO prijzen wat lager worden toch ??

    [offtopic] Yep, betaal nu ergens tussen de 10 en 25 cent voor vuile APO, soms mag ik het nu zo meenemen.[/offtopic]
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited December 2008
    het vervolg

    gelukkig was het niet heel koud afgelopen zondag
    en droog:)

    de bus wil niet graag starten (gewoon niet)
    dit kwam omdat de voor gloeiers geen stroom kregen.
    dus dat eerst maar eens opgelost door een schakelaar op het dashboard.
    gewoon draad van de accu op de zekkering

    image

    image

    ook nog even mijn gpo knopjes gemaakt er was er een kapot

    image

    en nu de tank:cool:

    de ww op zijn kant zo dat de inlaat zo laag mogelijk zit

    image

    in de tank

    imageimage

    omdat de t4 een extra verwarming onder de auto
    hoeven we niet de slangen van voor bij de motor te halen.

    image

    de ww in de tank gaat nu dus ook alleen aan als ik de verwarming aan zet
    :rolleyes::rolleyes:

    image

    de slangen aan sluiten viel erg mee gelukkig
    nu nog even een gat naar mijn keukentje in de dus

    de ww aan de slangen en even testen of hij warm woort
    auuwwwwww ja lekker heet
    image

    daar na de brandstof slang aan gesloten en de retour klep aan
    motor starten en net zo lang wachten dat de olie er uit komt.

    daarna met een soldeerbout de deksel dicht gelast.
    image

    mooi he:D:D:D:D:D

    jaja niek ik weet het er komt nog isolatie om heen

    moest op de terug weg nog wel een keer stoppen om koelvloeistof bij te vullen.

    de motor heeft nu geen moeite meer van 100 naar 120
    dat had hij op de heen weg wel (haalde de 120 niet eens.
    olie was ook op 15 graden gefilterd :cool:

    woord vervolgt

    dyssie:mozilla_innocent:
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Ziet er strak uit!

    Het lijkt alsof je die deksel waar de ww aan vast zit weer op de PPO tank gesmolten hebt.
    Hoe doe je zoiets?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2008
    Gave opstelling dyssie.

    Hoe warm wordt de tank nu? en zuig je nu ook via de WW aan dan?
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited December 2008
    hoi erik

    de olie gaat eerst door de ww en dan door de slang

    het woord dus aan gezogen door de opening waar geen slang pilaar op zit

    image

    deze ww is exsta de ww voor in de bus blijft gewoon zitten

    dit is dus bedoelt om op wat vettere olie te rijden.(zomer olie)

    dyssie:D

    meetingen volgen
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited December 2008
    Ziet er goed uit. Amazing wat een soldeerbout kan doen he op die tank.
    Zal als mijn tankmeter in werking is daar nog eens fotos van plaatsen.
    En lekker klussen in de badkamer!

    In mijn tank had je een onderkant van een PET fles gemaakt als aanzuigbakje.
    Had je dat vastgemaakt of lag dat gewoon los? Het is er namelijk uitgekomen en ik had er een nieuwe voor gemaakt. Maar die zit los onder de aanzuigbuis... Hopelijk blijft ie met een wat legere tank en klotsen ook gewoon zitten.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited December 2008
    zit vast met een tyrep

    gewoon een lip aan de pet fles knippen

    image

    dyssie
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited December 2008
    Ok, daar had ik ook al aan gedaan maar wist niet hoe jij het gedaan had.
    Zal eens zien wat er gebeuren gaat als de tank bijna leeg raakt. Heb weinig zin om tot mn ellebogen in de kzo te gaan en op gevoel een tyrap er omheen te doen..
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    leuke oplossing om de tank te verwarmen.
    vindt wel zonde om dat met een PlatenWW te doen.
    omdat een platenWW een andere werking heeft zal hij de volle capaciteit warmte nie afgeven aan de olie in de tank.
    beter was geweest om van 12mm wicukoper een zigzagspiraal te maken.
    en daar de koelwaterdoorheen,zo heb je de volle warmtewisseling.

    en omdat je toch handig bent met kunstoflassen,haalje de hele bovenkant van t vat los zodat je een spiraal kunt maken die de helevatbodem beslaat.
    en daarna de bovenkant weer dichtvleoien.
    nog een voordeel van spiraal is: je krijgt nooit koelvloeistof lekkage in je tank.

    nogmaals wel een leuk project.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Mooi idee en mooie uitvoering!! Arme soldeerbout :D
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2008
    Netjes gedaan Dyssie !!
    Pjotter heeft wel gelijk vind ik, maar zolang je er tevreden mee bent is alles prima. NB de meeste GPO is iets zurig. Zo te zien heb je CV verwarmingsbuis gebruikt. Over een jaartje even kijken of het boeltje niet gaat roesten.
    En inderdaad nu nog de isolatie.
    Niek
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    aanvulling: t was niks meer werk geweest,alleen met en buigblok div bochten buigen.
    en wicu koper is goedkoper dan een platenww.

    ik had zoiets van plan in mn 90 liter rvs tank ,maar dan met uitlaat warmte
    kon alleen de goeie hitte bestendige kleppen niet scoren.
    maar had de binnendraad sokken al op mn uitlaat gelast,uitlaat doorgeboord en de sok afgedopt.
    plan blijft voorlopig in de ijskast
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited December 2008
    is ook zo de
    tank, olie wordt niet echt verwarmd
    nu heb ik allen nog maar kort stukjes gereden .
    de olie die opgezogen wordt, wordt wel verwarmd

    de pijpen die in en uit de ton/tank gaan kan je dan al niet meer vast houden.
    dat wil dus zeggen dat de ww wel lekker warm is en de olie die daar om heen zit dus goed vloeibaar is (dat is het al bij 25,30 graden )

    dat niet de heel tank verwarmd wordt heeft als voor deel dat het ook niet heel erg gaat stinken

    met kerst gaan we naar den haag dus kunne we gelijk mooi ff alles meten

    wordt vervolgd

    dyssie:arrow:
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited December 2008
    meting zijn gedaan

    en ze(pjotter,niek)hebben gelijk.:mozilla_cool:
    de temperatuur op de ww was 60>gr
    op de bodem in de drap 15 gr
    aan de kanten 30 gr
    na 45minuten rijden

    wat een verschillen :cool:


    de olie wordt door de ww aangezogen en is dus zeker wel lekker warm
    ook de olie om de ww is lekker vloeibaar .
    en eigenlijk vind ik het wel een voordeel dat niet alles warm woord.
    in verband met de lucht en zo

    ik wilde dit altijd al hebben ben er ook erg blij mee:D:D:D:D
    vind ook dat de motor beter door trekt maar dat is logisch

    volgende week naar de achterhoek, eens kijken hoe warm de tank dan uit eindelijk wordt.

    dyssie
  • carl PPO Addict
    edited December 2008
    prachtig werk Dyslectie

    knap gedaan,
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Als de motor beter trekt, wilt dat zeggen dat hij nu normaal gaat en vroeger slecht o.w.v. te dikke / te weinig brandstof? Pompje heeft dus al wat afgezien dan?
    Toen ik met die verstopte slang rondreed, waarschuwde nero me op de meeting dat de pomp zo vast kan lopen wegens te weinig smering...:confused:
Sign In or Register to comment.