Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Verstuivervraag

Ondar PPO Wannabe
edited April 2008 in Algemene Techniek
Ik kan best een beetje sleutelen (dingen losmaken en ook weer vastmaken enzo) en ik ben niet bang om hier of daar wat los trekken en te proberen, maar ik heb niet zo veel verstand van de "wat ingewikkeldere" motortechniek.
Ik heb van mijn bus (vw T3 1.6d) de verstuivers al wel losgehaald en met remmenreiniger schoongemaakt en der kwam best veel troep af. Ook waren de onderkanten en de gaatjes in die metalen plaatjes die los liggen als je de verstuivers eruit draait zaten half dichtgekoekt.
Alles schoongemaakt en weer terug gezet, nog niet veel gereden daarna maar rijdt nog goed.

Is het bv verstandig om middels zo'n ultrasoon schoonmaakapparaatje je verstuivers te zuiveren. en hoe schoon worden ze er van, of zit het slijtage gevoelige deel ergens binnenin.

Ik rij nu trouwens op een mix van +/- 50% PPO en 50% diesel.

greetingzz,

Ondar

Comments

• sauspasta PPO Burner
    edited April 2008
    Ik ga ze gewoon vernieuwen.
    Ik kan een setje naalden voor 100 euro krijgen en 40 in elkaar op druk zetten. Nieuw zonder bon.
    Ik zou het liefst die elsbeth verstuivers proberen maar kan daar niet aankomen.
    Van jouw vraag heb ik geen verstand, waarschijnlijk Nero wel.

groeten Niels
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    de buitenkant van de verstuivers kuisen is mooi voor het oog, maar helpt zoals je kan denken niet veel h
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    @Nero, zoals ik je bezig zag in Bierbeek, is dat niet heel moeilijk. Uiteraard lijkt het altijd makkelijk als je iemand z'n vak ziet doen, maar toch.

Als die van mij aan de beurt zijn, krijgen ze een tripje Belgi
    edited April 2008
    in Bierbeek heb ik iemand uit de nood geholpen!!
    De nieuwe nozzles uit de nieuwe verstuivers gehaald en terug in de oude verstuiverhouders geplaatst.
    De oude nozzles in de nieuwe houders geplaatst en deze terug in de auto.
    Enkel op die manier kon ik de nieuwe nozzles en goede houders terug meenemen om volledig af te stellen en te testen.
    Zo moetst Suzuki niet naar mij komen rijden!
    En een goede soldaat trekt z'n plan zeggen we hier.

Gr
    Nero

En moeilijk is het inderdaad niet. Zolang je weet wat je moet doen .
    edited April 2008
    Dat is wat ik ook bedoel, Nero, het lijkt makkelijk. Maar wel eens mooi om te zien hoe die verstuivers juist in elkaar steken, normaal zie je dat nooit als normale sterveling ;)
  • Ondar PPO Wannabe
    edited April 2008
    okee,

Verstuivers openschroeven gaat me vast wel lukken,
    maar dat in elkaar zetten is dat een kwestie van omgekeerde volgorde, of zit em daar juist het afstellen in van de verstuiverdruk?
    Anders is zo'n ultrason badje niet zo verstandig dus.

En nieuwe verstuivers is geen goedkoop grapje (65 euro de stuk hier bij de autohandel)

en laten reviseren is vaak ook niet goedkoop, het klinkt hierboven alsof iemand hier het ook kan doen (tegen redelijke prijs).

groeten,

Ondar
    edited April 2008
    als je ze open doet, moet je ze ook roderen.
    Anders krijg je lekken tussen verstuiverhouder en nozzle.
    REvisie is niet zo duur als je wel denkt.
    Nieuwe naaldjes zijn vaak hun geld waard! pomp en verstuivers vormen het hart van je motor. goede verstuivers= goede verbranding en dus ook zuiniger rijden, meer benutte pk's,mooier draaien, minder rook (milieu!!),...

GR
    Nero
  • Ondar PPO Wannabe
    edited April 2008
    Okay, niet verstandig dus...

Ik weet niet eens wat roderen is, dus het zal wel meer betekenen dan simpel open en dichtschroeven....

Ik ga eerst "even" alles inbouwen wat ik nu heb, daarna lekker stukje rijden en dan de verstuivers toch maar eens na laten kijken, kan ik mooi verschil testen.

Ik moet namelijk zeggen dat ik het verbruik redelijk matig vind, ik kom ongeveer aan de 1:11
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    [quote=Ondar;31570] ik heb eerder zo'n bus gehad en die reed 1:15.
    ........Maar ja tis natuurlijk wel een bus van 1790 kilo ........met de aerodynamica van een baksteen groeten, Ondar

De T3 verbruikt volgens de ervaringen ongeveer 1 Ltr op 13 KM, als jij er ooit 1 op 15 mee gereden hebt heb je dat of knap gedaan of je motor stond erg zuinig afgesteld.

Groeten,

Easy rider.
    edited April 2008
    Niet hard rijden, lange afstand, zuinig voetje en goeie bandenspanning kan een hoop schelen hoor. Net als bumperkleven bij een vrachtwagen, maar dat is niet echt veilig uiteraard. Verder proberen zo licht mogelijk te rijden (hoor wie het zegt), allemaal zaken waarmee je best zuiniger kan rijden dan de specificatie's.
  • Ondar PPO Wannabe
    edited April 2008
    Maakt tot nu toe niet heel veel uit,

standaard woon-werk verkeer is voor mij +/- 15km enkele reis met file en stadsverkeer komt ie op 1:11

en lange rit naar mijn ouders +/- 90 rijden (200 km heen en 200 km terug)
    is bijna 1:12

binnenkort ook maar de winterbanden eraf en spanning in bandjes checken inderdaad.

greetingzz,

Ondar
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    Ik doe ook mee aan het zuinig rijden.

Wanneer het licht op rood, van het gas de poot :D.

Voor de rest gewoon door knallen maar.

groeten,

Easy rider.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    ondar, je PB nog gelezen?
  • Ondar PPO Wannabe
    edited April 2008
    ja gelezen, thanks alot for the info,

ook al wezen speuren op internet bij de linkjes...

Maar ik vind zoids best gevaarlijk om over internet te bestellen, omdat ik niet veel van weet.

Misschien als het vanavond lukt om langs te komen bij de meeting, kan ik ff met nero (en anderen) praten erover...

greetingzz,

Ondar
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Doen, zit je altijd goed! :D
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Ik doe ook zuinig rijden!
    dwz volgas bij oranje en ook zoveel mogelijk door rood als het veilig is en geen politie in de buurt.
    Dat is beter voor het milieu en je lost er de files mee op en je staat niet voor jan-L-u-L bij een stoplicht.
  • ookjan PPO Burner
    edited April 2008
    niet vertragen bij verkeersdrempels moet ook zuiniger zijn.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Voor de brandstof wel, voor de carosserie-delen niet hoor !

Groet,
    Ingmar
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    een citro
Sign In or Register to comment.