Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Alfa Romeo 156 1.9 JTD

diersmandiersman PPO Newbie
edited May 2008 in Overige merken
Bezit een AR 156 1.9 JTD. Getuned met tunex chip.
De motor is de 8 kleps stage 1 JTD. Niets aangepast.
Rijd al gedurende een jaar lang op minimaal 30% ZBO. In de zomer 40-50%
35000km afgelegt. Start altijd in 1 keer.

Zijn er meer ppoers met deze auto of motor ?

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2008
    Welkom op dit forum driesman,

Ik heb een Dodge mini ram van gehad met VM motor (deze was 2.5 turbo bijna dezelfde als jij hebt) en heb in de zomer van 2006 gereden op 100% ZBO met alleen een elecrtische voorverwarming en dat ging prima.

Groeten,

Easy rider.
  • diersmandiersman PPO Newbie
    edited April 2008
    De VM Motor is dit ook een commonrail motor ?
    De 1.9JTD is een commonrail met bosch pomp.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    [quote=diersman;31358]De VM Motor is dit ook een commonrail motor ?
    De 1.9JTD is een commonrail met bosch pomp.

Nee, VM van mij was geen commonrail maar jou blok is het zelfde als dat van mij, ik had gewoon een hele ouderwetse bosch pomp, lekker basic niet stuk te krijgen.

Omdat die van jou een commonrail is zou ik wel een beetje oppassen met bijmengen, niet verder dan 30% of zo. Als je meer wild zal je om moeten bouwen.

Gebruik hier even de zoekfunktie en type in "commonrail".

Groeten,

Easy rider.
    edited April 2008
    Heb dat gelezen. Op dit moment wil ik de auto niet ombouwen. Ik rijd te weinig. Zal het ppo percentage 'laag' houden rond de 30.
    Gevaar van deze auto is dat hij het altijd doet. start altijd in 1 keer. en loopt altijd perfect. ook in de winter.
    edited April 2008
    :DAuto gaat omgebouwd worden.
    Moet nog ombouwer:confused: vinden. Als er niets in de buurt zit doe ik het zelf:cool:.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Tamatgreen?? Zit "ook" in Zeeland en levert Elsbett-kits. Via Pflanzenöl Motor Umrüstung Rapsöl Motor Elsbett Motor - Elsbett AG kan je kijken wat een inbouwset kost en of dat 1 of 2-tank is. (commonrail standaard 2 tank denk, maar je weet nooit)
    edited April 2008
    Gaat dus de Elsbett kit worden. Die ik zelf ga installeren.
    Post hier verder verloop.
  • matteus PPO Burner
    edited May 2008
    Dit topic ga ik op de voet volgen!

Wij hebben hierthuis ook een 156SW 1.9JTD 115pk, en heb stiekem toch ook al gedacht om deze om te bouwen naar een 2-tank systeem. :oops:
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Waarom gedacht? Gewoon doorgaan als je die Benz klaar heb. Een goed 2-tanksysteem erin en gaan.
  • matteus PPO Burner
    edited May 2008
    [quote=Miglowie;34071]Waarom gedacht? Gewoon doorgaan als je die Benz klaar heb. Een goed 2-tanksysteem erin en gaan.

Goh, twijfeling omdat:

auto is van mijn zus, en die rijdt in het beste geval 5000km/jaar.

De kost van zo'n 2-tank systeem is ook meteen een pak duurder dan de simpele aanpassingen wat ik in de Benz heb steken, dus uiteindelijk moet je het al zeker niet voor 'de uitsparing' doen... ;)

Voor mij persoonlijk zou het vooral een leuk project zijn om een CR motor op PPO te laten draaien.
Sign In or Register to comment.