Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Temeratuur in de gaten houden

hoptillehoptille PPO Burner
edited April 2008 in Algemene Techniek
Ik rijd nu een paar weken op APO, zonder dat ik enig idee heb van de temperatuur van de APO.
Ik heb inmiddels begrepen dat het slim is om de temperatuur toch een beetje in de gaten te houden.

Nu mijn vragen:
1) Welke temperatuurmeter is het best (en uiteraard niet te duur)
2) Waar kan ik ze het beste plaatsen?

Comments

• GolfIIdieselGolfIIdiesel PPO Burner
    edited March 2008
    Hallo daar!

Ik (en zover ik kan zien meerdere hier opt forum) heb me deze:
    ITS System Information=
    bij Conrad besteld.
    Is goedkoop en heeft een breed temperatuur bereik.

Je moet de temepratuur op verschillende plaatsen meten;
    PPO in/uit
    koelwater in/uit
    enzovoorts. Hieruit kun je dan conclusies gaan trekken of je moet gaan isoleren of andere aansluitingen moet zoeken.
    Je kunt de sensor gewoon met wat tape bevestigen. Wel opletten dattie niet in de buurt van andere hittebronnen of in de rijwind hangt.;)

Succes!
  • hoptillehoptille PPO Burner
    edited March 2008
    Helaas werkt deze link niet.
    Ik zal sowieso eens bij conrad kijken voor wat meters want ik zag dat ze er een hoop hebben.
    Bedankt!
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008

Je moet de temepratuur op verschillende plaatsen meten;
    PPO in/uit
    koelwater in/uit
    enzovoorts.

ja kan..........wat je vooral wilt weten is de temp PPO in/uit je pomp.
    voor de rest, lekker meten
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    [QUOTE=ericzwiep;31208]ja kan..........wat je vooral wilt weten is de temp PPO in/uit je pomp.
    voor de rest, lekker meten

En dan vooral in lijkt me. De PPO temperatuur zal in de pomp alleen maar op kunnen lopen volgens mij, doordat het dicht tegen de (warme) motor aanzit en het samendrukken door de pomp levert ook warmte op. Als het dus warm genoeg de pomp ingaat, zit je altijd goed volgens mij.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008

En dan vooral in lijkt me. De PPO temperatuur zal in de pomp alleen maar op kunnen lopen volgens mij, doordat het dicht tegen de (warme) motor aanzit en het samendrukken door de pomp levert ook warmte op. Als het dus warm genoeg de pomp ingaat, zit je altijd goed volgens mij

Dat valt wel mee moet ik toch met enige verbazing zeggen. Goed ik heb mijn pomp geheel geisoleerd maar de temp uit is bij mij nooit hoger dan de temp in van de brandstofpomp. De temp in sensor zit wel 40cm voor de pomp en nog voor de electrische WW, dat wel. Wat dus opvalt is mijn ervaring dat de pomp er aardig lang overdoet om op temperatuur te komen na de koude start.
  • jumperjumper PPO Burner
    edited April 2008
    [QUOTE=ericzwiep;31425]Dat valt wel mee moet ik toch met enige verbazing zeggen. Goed ik heb mijn pomp geheel geisoleerd maar de temp uit is bij mij nooit hoger dan de temp in van de brandstofpomp. De temp in sensor zit wel 40cm voor de pomp en nog voor de electrische WW, dat wel. Wat dus opvalt is mijn ervaring dat de pomp er aardig lang overdoet om op temperatuur te komen na de koude start.

Ik heb mijn thermometer na de pomp zitten, tussen pomp en verstuivers. Ik ben toch wel 15min onderweg voor de temperatuur boven de 45gr komt (dit wanneer het buiten onder de 10 gr is, en het blok volledig koud is). Mijn extra isolatie zorgt er wel voor dat het blok lang zijn temperatuur vast houd, en echt uren verder voor alles koud is.
Sign In or Register to comment.