Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Golf II 1.6 Diesel 2tank systeem

GolfIIdieselGolfIIdiesel PPO Burner
Hallo alllemaal!

Ik zal me even voorstellen omdat ik nieuw op het forum ben;

Ik ben dus Rik en woon midden Limburg (
«13

Comments

• DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2008
    hoi g2d

welkom op het forum.

als ik het goed begrijp ga je geen 3/2klepen gebruiken .

maar schakel je door middel van de pompjes aan te sturen.

volgens mij is daar weinig ervaring mee hier dus

dit is zekker intresand.

waar om geen 3/2kleppen en dan geen pompjes die heb je volgens mij niet echt nodig .(mijn ford niet)

of heeft de golf staandaard al een opvoer pomp?

succes er mee

dyssie:cool:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    Ha golffie!
    Monkeydiesel en ik komen beiden uit Venlo.
    Monkey rijdt mix en ik 2tank.
    Jij wil met twee pompen gaan hannessen??// dino door een filter duwen?? Heeft jouw ISP geen opvoerpomp??
    Tot nu toe snap ik niet wat je wil!!
  • ingmar89 PPO Burner
    edited March 2008
    [QUOTE=Carlo;31129]
    Jij wil met twee pompen gaan hannessen??
    Tot nu toe snap ik niet wat je wil!!
    HEERLIJK die positieve benadering richting onbekende dingen...

[ontopic]
    Ik denk dat je met die 2 pompen wel een probleem gaat krijgen met de retour?
    Want hoe zorg je dat de diesel terug gaat naar de dieseltank, en de PPO naar de PPO-tank?
    Of ga je geen retour naar de tank maken, maar de uitgang van de pomp teruglussen naar de ingang?
  • GolfIIdieselGolfIIdiesel PPO Burner
    edited March 2008
    Hallo!

Ik weet dus niet zeker of er origineel al een opvoerpomp in de tank zit??:oops:

Nu moet ik dus weten
    edited March 2008
    [quote=ingmar89;31133]HEERLIJK die positieve benadering richting onbekende dingen...

[ontopic]
    Ik denk dat je met die 2 pompen wel een probleem gaat krijgen met de retour?
    Want hoe zorg je dat de diesel terug gaat naar de dieseltank, en de PPO naar de PPO-tank?
    Of ga je geen retour naar de tank maken, maar de uitgang van de pomp teruglussen naar de ingang?

Ben zo'n benadering wel gewend van het corollaforum:(

Ontopic;
    De retour wil ik houden zoals hij is; op de originele tank. Ik weet dat dan iets van de DINO bij de PPO zal komen, maar dat neem ik voor leief (dan maar niet 100% ppo:rolleyes:)
  • ingmar89 PPO Burner
    edited March 2008
    iets op de ppo? Als je de PPO tank vol hebt, en je rijdt koud weg(op diesel dus)
    Dan is het goed mogelijk dat de tank overstroomd....
    edited March 2008
    Hier is een principe schets;
    image

edited March 2008
    [quote=ingmar89;31137]iets op de ppo? Als je de PPO tank vol hebt, en je rijdt koud weg(op diesel dus)
    Dan is het goed mogelijk dat de tank overstroomd....

Dat is een goeie, maar ik zal de tank nooit zo vol maken dat dit kan gebeuren;)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    [QUOTE=GolfIIdiesel;31123]
    2.Ik wil een tandrad opvoerpomp van Conrad gebruiken om de DINO door een filter te douwen=> is dit nodig? En is een slagdemper nodig om te voorkomen dat de pomp kapot draaid?

Rik,

Je systeem ziet er goed uit. Het enige wat ik me kan voorstellen wat bezwaarlijk is, zijn de pompen die je wil gebruiken. Een golf heeft volgens mij geen opvoerpomp. Anders waren we die hier al wel tegen gekomen. Het tandwielpompje van conrad Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek is eigenlijk voor de modelbouw. Hij gaat wel ppo verpompen, maar zal het daar zwaar mee hebben. Als je bovenstaande pompje bedoelt, deze is 1,5A (14,4Watt), terwijl de gebruikelijk ppo tandwielpompen vanaf 4,6A(55Watt) werken. Deze pompen hebben vaak en derde aansluiting, welke je kortsluit met de aanzuigleiding. Als de pomp zijn druk niet kwijt kan, spuit hij deze op de derde aansluiting.

Succes,
    Tim
    edited March 2008
    [quote=Tim;31144]Rik,

Je systeem ziet er goed uit. Het enige wat ik me kan voorstellen wat bezwaarlijk is, zijn de pompen die je wil gebruiken. Een golf heeft volgens mij geen opvoerpomp. Anders waren we die hier al wel tegen gekomen. Het tandwielpompje van conrad Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek is eigenlijk voor de modelbouw. Hij gaat wel ppo verpompen, maar zal het daar zwaar mee hebben. Als je bovenstaande pompje bedoelt, deze is 1,5A (14,4Watt), terwijl de gebruikelijk ppo tandwielpompen vanaf 4,6A(55Watt) werken. Deze pompen hebben vaak en derde aansluiting, welke je kortsluit met de aanzuigleiding. Als de pomp zijn druk niet kwijt kan, spuit hij deze op de derde aansluiting.

Succes,
    Tim

Dankje!
    Dat is ook mijn vraag; heeft een Golf diesel een opvoerpomp origineel?
    En kan ik deze tandwiel pomp (1,8L/Min) gebruiken voor het verpompen van DINO/PPO(staat wel erbij??)?

En is dit wel nodig bij DINO/PPO? Ik dacht van wel, omdat ik de terugslagkleppen in de leidingen heb;)

Als ik nu een retourleiding met een afsluitertje(als smoring) erin maak zodat de overdruk terug de tank/inlaatpomp in gaat?
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2008
    ik heb dit pompje ook gebruikt maar was binnen een dag kapot:(

het is niet gesschikt voor ppo

doe er je voor deel mee

dyssie:mozilla_cool:
    edited March 2008
    [QUOTE=GolfIIdiesel;31147]Dat is ook mijn vraag; heeft een Golf diesel een opvoerpomp origineel?Volgens mij niet, maar test het eens, hang de zuig van de IP in een fles met diesel en kijk of er uit de toevoerleiding brandstof komt. Wel de auto aanzetten :mozilla_laughing:

[QUOTE=GolfIIdiesel;31147]En is dit wel nodig bij DINO/PPO? Ik dacht van wel, omdat ik de terugslagkleppen in de leidingen heb;)Dan wel jah.

[QUOTE=GolfIIdiesel;31147]Als ik nu een retourleiding met een afsluitertje(als smoring) erin maak zodat de overdruk terug de tank/inlaatpomp in gaat?Dat kan, of een veerbelast terugslagklepje.

Tim
  • NiekNiek Super Moderator
    edited March 2008
    G2D,
    Nog even een kleine opmerking. Zet je brandstoffilter in de PPO leiding NA de warmtewisselaar. Zeker als je straks met APO/GPO gaat werken krijg je daar je verstopping.
    Niek
    edited March 2008
    [quote=Tim;31149]Volgens mij niet, maar test het eens, hang de zuig van de IP in een fles met diesel en kijk of er uit de toevoerleiding brandstof komt. Wel de auto aanzetten :mozilla_laughing:

Dat wilde ik gaan proberen, als hier het niemend wist:D

[quote=Tim;31149]
    Dat kan, of een veerbelast terugslagklepje.
    Ja, kan ook. Moet nog ff kijken wat gemakkelijkst/goedkoopst is;)

Wie weet welke leiding het eerst warm wordt van een golf II diesel?; de ingaande leiding van de kachel of niet?

Ik krijg vandaag of morgen de pomp en temperatuur sonde van Conrad. Dan gaan we testen welke leiding het eerst warm wordt of welke het heetst wordt zodat ik die kan gebruiken voor de WW.

Bedankt voor de reacties!!
    edited March 2008
    Omdat jullie (ik ook hoor:D) zo op foto's geilen;

20liter Vaatje
    image

Dit is de slagdemper van een benzine inspuiter;
    image

Filter
    image

10meter Leiding
    image

Heb op Cardomain een nieuw account aangemaakt;
    GolfIIdiesel: Golf II 1.6 Diesel with 2 tank system for vegetable oil! - Roermond, NL
    Staat nog niet veel op, maar dat zal snel genoeg veranderen;)

Groeten!!!
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    Kun je in je schema eens wat filters/ retourleidingen plaatsen?
    Waar is dat minifilter voor? Toch niet als hoofdfilter? Dat gaat niet werken.
    Nogmaals: doet jouw ISP niet zelf brandstof aanzuigen? M.a.w. is het debiet van de elektrische pomp dan altijd hetzelfde ongeacht toerental v/d motor?
  • sauspasta PPO Burner
    edited March 2008
    Golf2 diesel heeft geen opvoeromp in de tank. Is niet nodig, De brstofpomp trekt het goed.
    Mijn geschorste type2 GTI heeft wel een benzinepomp in de tank.
    Ik wilde eigenlijk ook geen diesel in de ppo tank hebben, met terugschakelen. Nu maakt het mij niet meer uit en druk de kleppen tegelijk uit, dat beetje wat er in de tank terug loopt, is verwaarloosbaar.
    Ik schakel met een tweede mistlamp schakelaar en ga deze in de toekomst anders aansluiten. Via relais ( wat ik nu nog niet heb) en dan stand 1 de aanvoer en retour, schakelen en dan wil ik stand twee voor een KGR gebruiken. Dus klep er bij.
    Nu met dat koude weer, duurt het gewoon te lang voor de boel lekker warm is.
    Sterkte met de ombouw.
    groeten Niels
    oh ja, haal je achternaam even uit je eerste mail!!?
  • sauspasta PPO Burner
    edited March 2008
    Golf2 heeft, ik dacht bij de thermostaat, een standaard pijpstuk met twee uitgangen. als je die er bij zoekt, van een sloop of gewoon dealer, dan kan je die aan de zijkant van de kop monteren en heb je netjes de eerste afsplitsing in de koelwater systeem.
    Ik heb de tweede tussen die vaste leiding gemaakt.
    Niels
    edited March 2008
    [quote=sauspasta;31188]Golf2 heeft, ik dacht bij de thermostaat, een standaard pijpstuk met twee uitgangen. als je die er bij zoekt, van een sloop of gewoon dealer, dan kan je die aan de zijkant van de kop monteren en heb je netjes de eerste afsplitsing in de koelwater systeem.
    Ik heb de tweede tussen die vaste leiding gemaakt.
    Niels
    Heb je tip ter harte genomen en mijn achternaam is foetsie!!:D

Hmmm, zoiets op de sloop te vinden is nagenoeg impossible:( En dealer begin ik niet aan;)
    Ik zat te denken om in de pijp naar de heater de WW te zetten (in lijn dus)
    Krijg vandaag of morgen de temperatuur sensor en dan kan ik ff meten.

Bedankt voor het meedenken!!
  • sauspasta PPO Burner
    edited March 2008
    Het zo een pijpstuk wat tegen het blok geschroefd zit, de latere hebben een plastike met een o-ring. Die heb ik dus, echt makkelijk.
    Kan toch niet duur zijn. plus vermoed ik dat de benzine ze hetzelfde hebben.

gr Niels
  • sauspasta PPO Burner
    edited March 2008
    h-base online

Kijk maar eens bij koelwaterflens.

Gr Niels
    edited March 2008
    Das een handige site!Dankje!

Maar met zo'n aansluiting zit de WW dus parallel en niet inline. Werkt het niet beter als de WW inline is met een koelwater aansluiting zodat de koelvloeistof altijd erdoorheen moet?

Waar kna ik voor een andere 12V diesel pomp kijken, behalve de standaard PPO-onderdelen leveranciers?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2008
    [quote=GolfIIdiesel;31202]Waar kna ik voor een andere 12V diesel pomp kijken, behalve de standaard PPO-onderdelen leveranciers?

Hier, Marktplaats.nl > branddstofpomp - Auto diversen - Onderdelen | Universeel

Groeten,

Easy rider.
    edited March 2008
    Hieronder de aangepast versie van het eerste schema;
    image
    Voordeel is eenvoudig te maken.
    Nadel is DINO bij de PPO bij het warmlopen en het spoelen. Waarschijnlijk heb ik dus nog een opvoerpomp nodig vanaf de originele tank en de leidingen moeten vervangen worden????:?:

Hieronder hetschema als ik de de DINO in de originele tank wil houden en twee retourleidingen maak;
    image
    Voordeel is dat ik de originele leidingen niet hoef te vervangen (als dat al nodig is:?:).
    Nadeel is de extra retourleiding en de kleppen.
    edited March 2008
    [quote=easy rider;31203]Hier, Marktplaats.nl > branddstofpomp - Auto diversen - Onderdelen | Universeel

Groeten,

Easy rider.

Hee, verd*&%$me, waarom vind ik die nu niet???:evil:

Deze is dus voor (afgewerkte)plantaardige olie te gebruiken?
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    Diesel in je originele tank houden zou ik zeggen!
    Veel redenen daarvoor:
    1) extra tank met ppo in koffer, kan geen kwaad. Nog als je morst (ruikt niet) en nog voor de veiligheid
    2) Ppo in dieseltank weekt oude vuiligheid af van de wanden van de dieseltank, zodat je sneller verstopte filters krijgt.
    3) de originele leidingen hoef je niet te vergroten
    4) Bij controle (douane) van je dieseltank zit er ook diesel in

Voor de rest ziet het er goed uit.
    Ikzelf schakelde altijd over met de retour diesel (restant ui de pomp) naar de dieseltank en de retour ppo (als je van ppo terug naar diesel gaat) ook naar de dieseltank.
    Zodanig hoeft je 2de tank geen retour te hebben en blijft daar altijd 100% ppo in zitten, zonder diesel.

Maar op de golf zit toch al een KGR? origineel zo op het filter dacht ik.
    Dus maak hier gebruik van. En koop nog eenzelfde filterhouder erbij voor je ppo.
    Diesel toevoer --> retour langs dieselfilter
    Ppo toevoer --> retour naar je ppo filter (identiek exemplaar zoals je origineel)

Gr
    Nero
    edited March 2008
    [quote=GolfIIdiesel;31205]Deze is dus voor (afgewerkte)plantaardige olie te gebruiken?

Bij uitstek, ik heb er 1 achter in de Beemer, hij pompt de PPO door een vette 12MM leiding helemaal naar voren, gauw kopen dat ding zou ik zeggen, nieuw zijn ze iets van 70 euries. Het is de meest betrouwbare pomp die je kan vinden voor alle soorten brandstof.

Groeten,

Easy rider.
    edited March 2008
    [quote=easy rider;31214]Bij uitstek, ik heb er 1 achter in de Beemer, hij pompt de PPO door een vette 12MM leiding helemaal naar voren, gauw kopen dat ding zou ik zeggen, nieuw zijn ze iets van 70 euries. Het is de meest betrouwbare pomp die je kan vinden voor alle soorten brandstof.

Groeten,

Easy rider.

Dankje voor de info!!!

Dus dan kan ik het beste die Kavan pomp van Conrad retour sturen?
    Heb hem net gekregen en als ik het goed heb kan ik hem gewoon terugsturen zonder problemen;).

Ga ik direct eens bellen voor die Hardi pomp!!:D

Groeten!!!
    edited March 2008
    [quote=GolfIIdiesel;31218]Dus dan kan ik het beste die Kavan pomp van Conrad retour sturen?

Is het deze die je nu hebt? http://www1.nl2.conrad.com/fas6/fh.php?fh_params=fh_start_index%3D10%26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_search%3Dpomp%26fh_secondid%3Dnl2224413%26fh_lister_pos%3D14%26fh_location%3D%252f%252fb2cconrad_nl_b2c%252fnl_NL%252f%2524s%253dpomp%26fh_refview%3Dsearch&fh_host=http://www1.nl2.conrad.com&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl2/~flN0YXRlPTI5ODY0MjExNDU=?&fh_pic_url=http://image01.conrad.com/&layout=b2c_nl&fsm_host=&fsm_insertkz=

Op zich wel een leuk pompje hoor maar niet geschikt voor continu gebruik, ik heb er een keer voor naar conrad gebeld en die raadde mij toen af deze in de auto te gebruiken. Je kan hem natuurlijk wel voor het overpompen van PPO vanuit een vat naar een IBC gebruiken of zo, altijd handig zo een ding.

Groeten,

Easy rider.
    edited March 2008
    ER,

Bij conrad staat bij de productomschrijving altijd een knop "directe productlink". Deze kun je goed gebruiken om door te linken.

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Tim
    edited March 2008
    Dat is de pomp idd. Als ik hem zonder probleem kan retouneren, dan gaat ie morgen terug anders blijft hij nog ff:mrgreen:

Wie kan me een tip geven voor 3/2weg kleppen? Misschien dat ik daar toch voor ga;)

Als ik 3/2weg kleppen gebruik heb ik helemaal geen pomp nodig, toch?

Ook heb ik zo'n diervoeder vaatje van 68 liter gezien voor maar 35 euro. Misschien dak me die nog eens haal.

Ik heb nog steeds de WW nog niet ontvangen. Moet die vent eens gaan bellen:(
    edited March 2008
    [quote=nero;31207]Diesel in je originele tank houden zou ik zeggen!
    Veel redenen daarvoor:
    1) extra tank met ppo in koffer, kan geen kwaad. Nog als je morst (ruikt niet) en nog voor de veiligheid
    2) Ppo in dieseltank weekt oude vuiligheid af van de wanden van de dieseltank, zodat je sneller verstopte filters krijgt.
    3) de originele leidingen hoef je niet te vergroten
    4) Bij controle (douane) van je dieseltank zit er ook diesel in

Voor de rest ziet het er goed uit.
    Ikzelf schakelde altijd over met de retour diesel (restant ui de pomp) naar de dieseltank en de retour ppo (als je van ppo terug naar diesel gaat) ook naar de dieseltank.
    Zodanig hoeft je 2de tank geen retour te hebben en blijft daar altijd 100% ppo in zitten, zonder diesel.

Maar op de golf zit toch al een KGR? origineel zo op het filter dacht ik.
    Dus maak hier gebruik van. En koop nog eenzelfde filterhouder erbij voor je ppo.
    Diesel toevoer --> retour langs dieselfilter
    Ppo toevoer --> retour naar je ppo filter (identiek exemplaar zoals je origineel)

Gr
    Nero

Je hebt gelijk, maar jij hebt zeker geen terugslagkleppen in de aanvoer leiding?

De golf van mij heeft geen KGR. Ik weet dat je een dieselfilter kunt krijgen waar een smoring opzit voor de retourleiding.
    En voor jou idee moet ik dus een 3/2weg klep hebben om de retour te kunnen scheiden.

Bedankt voor het meedenken!!
    edited March 2008
    [quote=GolfIIdiesel;31230]Als ik 3/2weg kleppen gebruik heb ik helemaal geen pomp nodig, toch?

Ook heb ik zo'n diervoeder vaatje van 68 liter gezien voor maar 35 euro. Misschien dak me die nog eens haal.

Is beter van wel maar hoeft niet, in je IP zit al een opvoerpomp dus die gaat de boel aanzuigen maar ik opteer voor een opvoerpomp voor de PPO dan weet je zeker dat alles goed naar voren komt en je hebt geen last meer van valse lucht omdat dan de zaak onder druk staat.

Vaatje Kopen voor 35 Euries, ik dacht dat Dyssie ze verkocht voor 10 Euries, kan ie wel menemen naar de meeting misschien.

Groeten,

Easy rider.
    edited March 2008
    [quote=sauspasta;31187]Golf2 diesel heeft geen opvoeromp in de tank. Is niet nodig, De brstofpomp trekt het goed.

groeten Niels

[quote=easy rider;31234]in je IP zit al een opvoerpomp dus die gaat de boel aanzuigen maar ik opteer voor een opvoerpomp voor de PPO.
    Groeten,

Easy rider.

IP staat voor InternePomp?
    Heb ik nu wel of niet eentje in mijn originele tank?
    Ik ga het van het morgen vroeg eens proberen;)

Ik ga op dit moment door met de optie;
    PPO in extra tank met extra Hardi pomp en goed geisoleerde retour.
    De rest origineel alleen een klep in de retour zodat er geen PPO in kan komen.
  • ingmar89 PPO Burner
    edited March 2008
    Inspuit Pomp...
    En die heeft dus een ingebouwde of aangebouwde opvoerpomp.
    edited March 2008
    [quote=ingmar89;31253]Inspuit Pomp...
    En die heeft dus een ingebouwde of aangebouwde opvoerpomp.

Aha!! Dach ik al:-? Dan moet ik ff uitproberen wat er gebeurt alsk een terugslag klep in de toevoer zet en als dit geen probleem is (grote klep=weinig drukval;)) dan kan ik weer een stap verder:mrgreen:

Nogmaals dank voor alle info!!!
    En als jullie nog opmerkingen hebben;laat maar komen:D
    edited March 2008
    Heb me een 2ehands Hardi pomp besteld:cool:

Moet de WW nog steeds krijgen.
    Dan naar wildkamp om alle aansluitingen te bemachtigen.

De temp.sensor op de koelwaterleiding gaf vandaag meer dan 75 graden aan. Helaas tijdens het rijden daalt hij snel naar 56 graden. Moet eens gaan isoleren!

Groeten!!
  • sauspasta PPO Burner
    edited March 2008
    Je moet wel de ppo retour naar de ppotank doen. Je heb anders vrij snel je ppo tank leeg gedraaid naar je dieseltank.

De brandstoffilters latere type 2 , heeft zo een kgr. Erg dure filter, bijna 25,-.
    Als je nog een keer Apo gaat rijden dan moet je goedkope filters gebruiken.
    Ik heb nu voor het eerst mijn eerste filter schoon gemaakt sinds okt. vorig jaar. Hij zat echt vol met grijze bagger, echt dik. Moet daar wel bij vermelden dat de ppo pas verwarmt wordt na de filters.
    Eerste filter is zo een grote voorfilter, die jezelf schoon kunt maken. 2e ford met opvoerpompje, handig met weer vol zuigen.
    gr Niels
    edited March 2008
    Ja, ja, tuurlijk, de PPO terug de PPO tank in!:mozilla_tongue:

Zal nog een extra filter tussen PPO tank en de motor zetten(originele DINO filter).

P.S.; als nog iemand spulletje voor vor mijn ombouw heeft; ff onder http://www.ppo.nu/forum/f55/gevraagd-koelwater-slang-aansluitingen-2002/ kijken svp!!;)

Groeten!
    edited March 2008
    image
    Laatste stand van zaken;
    - Met 2 klepjes wil ik de retour scheiden van PPO en DINO.
    - Temp. schakelaar om het systeem zelf in te laten schakelen bij de optimale temp.(hoef ik niet steeds op een temp metertje te kijken;))
    - Hardi pomp om PPO te verpompen. Originele DINO aanvoer leiding komt alleen een terugslagklep in (grote klep met weinig drukval) om PPO eruit te houden.

Comments are welcome:D
    edited March 2008
    Welke temp. schakelaar kan ik het beste nemen; die bij 50graden schakeld of hoger?
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    Ik ga schakelen bij 60°C.

Grtz, Ed
    edited April 2008
    Zat ik ook aan te denken Ed;) + dat ik een temperatuurschakelaar van volkswagen(sloop) heb liggen die tussen 55-65Celsius schakeld:D

Heb gisteren de WW binnengekregen.
    Ook een terugslagklep in de originele DINO leiding gezet om te testen. Motor loopt als normaal, dus kunnen we een terugslagklep gebruiken:)

Zit nu alleen te twijfelen of de IP niet PPO door de terugslagklep zal trekken? Of zal door het feit dat de DINO altijd dunvloeibaarder is, dit niet gebeuren?

Groeten!
    edited April 2008
    Kan ik deze aansluitingen ook gebruiken??;
    Self-Seal pp-verloopnippel, 2x buitendraad - Wildkamp
    Scheelt enrom tov messing.
    Gaan tot 16 bar!
    edited April 2008
    Afblijven van die kunststof koppelingen, het is leuk voor in de tuinbouw maar niet voor in auto's.

Groeten,

Easy rider.
    edited April 2008
    [quote=easy rider;31378]Afblijven van die kunststof koppelingen, het is leuk voor in de tuinbouw maar niet voor in auto's.

Groeten,

Easy rider.

Kijk dat is een duidelijk antwoord!!:cool:

Ik heb ff verder gekeken en blijkbaar zijn de gegalvaniseerde fittingen het goedkoopst:D, kijk maar;
    Gegalvaniseerde gasdraadfittingen - Wildkamp

Hier bestel ik me de slangenklemmen en koelvloetstofslang:
    Filterservice Twente: Slangen en leidingen
    (als ik die niet 12 April al kan krijgen;))

Groeten!!
    edited April 2008
    [quote=GolfIIdiesel;31379]Ik heb ff verder gekeken en blijkbaar zijn de gegalvaniseerde fittingen het goedkoopst

Kijk wel ff uit met die gegalvaniseerde fittingen, die zijn doorgaans van gietijzer met een laagje nikkel of zink er op, die kunnen loslaten en in je systeem terecht komen.

Goedkoop is vaak duurkoop dus: voor brandstof messing/koper, voor water gegalvaniseerd mag maar messing/koper is beter.

Groeten,

Easy rider.
  • sauspasta PPO Burner
    edited April 2008
    Ik heb het idee dat mijn dieselklep, niet 100% dicht is. (Pevekoil). Als de PPO aanvoer , door kou zwaar is, vermoed ik dat hij diesel mee trekt.
    Eigenlijk heb ik al langer het vermoeden dat ik meer diesel gebruik dan alleen starten en stoppen.
    Die Pevekoil zou 3 bar gesloten moeten aankunnen?? Sterke IP??

gr Niels
    edited April 2008
    [quote=sauspasta;31385]Ik heb het idee dat mijn dieselklep, niet 100% dicht is. (Pevekoil). Als de PPO aanvoer , door kou zwaar is, vermoed ik dat hij diesel mee trekt.
    Eigenlijk heb ik al langer het vermoeden dat ik meer diesel gebruik dan alleen starten en stoppen.
    Die Pevekoil zou 3 bar gesloten moeten aankunnen?? Sterke IP??

gr Niels

Bedoel je een 3/2weg klep? Dat zou kunnen;
    de klep die de toe/afvoer af moet sluiten kan opengetrokken worden.

Ik wil terugslapkleppen in de toevoer gebruiken om te voorkomen dat PPO de DINO tank in gepompt word. Kijk maar hier;
    image
    De IP zuigt de DINO aan, en ik ben bang dat hij de terugslagklep naar de PPO open trekt en zo dus onverwarmde PPO kan aanzuigen. Maar zoals ik al eerder opmerkte, zal dit wel meevallen. Dit omdat de PPO moeilijker zal stromen (koude PPO,WW, filters, pomp die stilstaat, enz.) dan de DINO.

De PPO/DINO retour kleppen kunnen losse kleppen worden, maar ook
    edited April 2008
    [quote=easy rider;31383]Kijk wel ff uit met die gegalvaniseerde fittingen, die zijn doorgaans van gietijzer met een laagje nikkel of zink er op, die kunnen loslaten en in je systeem terecht komen.

Goedkoop is vaak duurkoop dus: voor brandstof messing/koper, voor water gegalvaniseerd mag maar messing/koper is beter.

Groeten,

Easy rider.

Daar had ik ook al aan gedacht!:cool:

Alles voor de filter ga ik van gegalvaniseerd spul maken. Alles na de filters en voor de hogedrukpomp van messing;)
    Ik spoel het systeem toch voordat ik ermee ga rijden, om ervoor te zorgen dat alles werkt, lucht en rotzooi eruit is!
    En inderdaad, voor de koevloeistof luisterd het niet zo nauw en kan ik gegalvaniseerd spul gebruiken.

Bedankt!!
Sign In or Register to comment.