Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

nissan patrol 3.3 ltr

johnny5 PPO Burner
edited May 2008 in Oosterse merken
ik heb een patrol van 1984 met een 3.3 diesel :-) zonder turbo wat moet kan ik doen om hem/haar het beste op ppo telaten lopen??? gr john

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2008
    [quote=johnny5;31075]wat moet kan ik doen om hem/haar het beste op ppo telaten lopen???

EERST DIT FORUM GOED DOORLEZEN.

Hi John,

Welkom op dit forum.

Groeten,

Easy rider.
  • johnny5 PPO Burner
    edited May 2008
    [QUOTE=easy rider;31076]EERST DIT FORUM GOED DOORLEZEN.

Hi John,

Welkom op dit forum.

Groeten,

Easy rider. inderdaad alles gelezen en nogmaals gelezen!!! de nissan is nu bijna WB vrij en rijp voor ppo , maar wat zou ik nu het beste in kunnen bouwen?? 1 tank of 2 tank?? verder wil ik de org tank gaan gebruiken voor ppo!! of op die plaats een andere tank maken met koelwater verwarming!!ik alleen nog steeds geen idee hoe ik de rest moet gaan fixen? bijv: hoe doe je het met de schakelrelais? waar komen ze? extra opvoer pomp? de WW ( sleutelen kan ik goed lassen ook maar elektriciteit, een ramp ) en is er iets om automatisch om te schakelen van ppo naar diesel en terug?? gr john
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Hoi John,

Eerst lezen (geen grapje).
    Dan zal je de vraag kunnen beantwoorden wat voor een pomp je hebt.
    Vandaar uit kun je verder denken (lezen weer - sorry, maar het meeste staat hier op het forum).

Herman
    300SD
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    hij hebt een lijnpomp, dus hoezo/waarom een 2 tank system.

pleur vol die tank met PPO: en meuren met die bak:cool:

en daarheb je je al die tijd nou voor niets ingelezen.:-?.
    gewoon de mb topics doornemen , en je weet genoeg
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [quote=pjotter;33057]hij heeft een lijnpomp, dus hoezo/waarom een 2 tank system.

en daar heb je je al die tijd nou voor niets ingelezen.:-?.

Weet je zeker dat ie een lijnpomp heeft? Kan het niet uit de omschrijving halen.
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland

de verkoper van deze zegt dat t een 6 cil met lijnpomp is.
  • hoptillehoptille PPO Burner
    edited May 2008
    Sterker nog: Je kunt het zien op de laatste foto.
  • johnny5 PPO Burner
    edited May 2008
    [QUOTE=pjotter;33057]hij hebt een lijnpomp, dus hoezo/waarom een 2 tank system.

en daarheb je je al die tijd nou voor niets ingelezen.:-?.
    ENNE hoe gaat dat dan met de koude start??
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2008
    Als het een lijnpomp is: minimale aanpassing: een gloeirelais om nat te kunnen gloeien (nagloeirelais) zoek op forum wleke merken. Verder een warmtewisselaar is niet verkeerd voor swinters en als je op GPO wilt rijden. Een los voorfilter voor je brandstoffilter om de goorste troep (vet) af te vangen in de winter; maar misschien zit dat er al in. Lees ook even APO voor beginners.
    Niek
  • johnny5 PPO Burner
    edited May 2008
    [QUOTE=Niek;33064]Als het een lijnpomp is: minimale aanpassing: een gloeirelais om nat te kunnen gloeien (nagloeirelais) zoek op forum wleke merken. Verder een warmtewisselaar is niet verkeerd voor swinters en als je op GPO wilt rijden. Een los voorfilter voor je brandstoffilter om de goorste troep (vet) af te vangen in de winter; maar misschien zit dat er al in. Lees ook even APO voor beginners.
    Niek NET gekeken en ongeveer alles en iedereen spreekt elkaar tegen ,Dus ga ik weinig mee opschieten en er is geeneen link die werkt?? dus dat werkt ook niet echt mee :(
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    nogmaals:mercedes bens topic s doornemen.

en als je dan nog door de bomen t bos niet meer ziet.
    zou ik gewoon is beginnen met een mix van 50%.
    wedden dat je in no time tot aan de kou 100% PO rijd

en met de kou merk je vanzelf wel hoeveel je bij moet mixen.

o ja en dit alles zonder gevar voor je pomp.

ps: Nero rijd puur en onaangepast.
    ik zelf : rijd met een 300D bj.1980 en mix 15% dino bij , t hele jaar onaangepast.

de rest heeft r 1 en ander aangepast.

sucses
  • johnny5 PPO Burner
    edited May 2008
    [QUOTE=pjotter;33067]nogmaals:mercedes bens topic s doornemen.

en als je dan nog door de bomen t bos niet meer ziet.
    zou ik gewoon is beginnen met een mix van 50%.
    wedden dat je in no time tot aan de kou 100% PO rijd

en met de kou merk je vanzelf wel hoeveel je bij moet mixen.

o ja en dit alles zonder gevar voor je pomp.

ps: Nero rijd puur en onaangepast.
    ik zelf : rijd met een 300D bj.1980 en mix 15% dino bij , t hele jaar onaangepast.

de rest heeft r 1 en ander aangepast.

sucses OKE dus als ik goed begrijp?? WW ertussen en klaar is johnny?? :) ( ps ben 51 ) het is dat de WB voor de nissan betaalt is tot hij WB vrij is anders kon ik hem geeneens rijden ,ben al jaren afgekeurd en de uitkeering word zoals iedereen weet wel lager en niet hoger :( NU nog een adres voor ppo vinden en dan ben ik klaar dus ( word anders de stelling bij de plaatselijke super leeg halen :)
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    [quote=johnny5;33068]( word anders de stelling bij de plaatselijke super leeg halen :)

is ook al niet meer zo intressant:

verder: klopt t.

een WW zou dr in kunnen, maar is geen must met een lijnpomp.

k vind wel omdat je afgekeurd bent,( wat natuurlijk kltn is) wel tijd hebt om de aangegeven topics is echt goed door te nemen.
    om zo echt voor jezelf er achter te komen wat de verstandigste aanpassingen met de daaraan verbonden onkosten zou zijn.

ik schat jou in dat jij ivm je afkeuring geen kmvreter bent.
    dus ik zou t simpel houden.
    nog een tip: dr zijn boven Alkmaar meerdere MB-ers die PPO-en.
    neem is en poging om te mini meeten met hun,
    dat zal (qwa lijnpomp)zeker verhelderend zijn voor jou.
    (en zeker minder beren op de weg)

grtn Pjotter
  • DD PPO Burner
    edited May 2008
    Een nissan patrol r160 sd33 heeft een kiki diesel lijnpomp.
    Er zijn versies met een kiki diesel rotatie en een CAV rotatie pomp maar naar mijn
    weten alleen in japan en australie verkocht.

Je kunt overwegen om voor 1 tank systeem te gaan.
    Maar het voor gloeisysteem van deze wagens heeft 2 versies en ze
    zijn beiden niet geweldig.

-versie een: met 1 relais. dus geen nagloei fuctie en gloeiplugen die niet tegen na gloeien kunnen.

-versie twee : 2 relais een voor het voorgloeien en een voor het nagloeien +/- 15sec.

Deze versie heb ik.
    Uit ervaring kan ik het advies geven je gloeikaarsen na te kijken of het nagloeiers zijn.
    een aantal merken hebben voor de patrol geen nagloeiers.
    in mijn geval was dat zo. NGK pluggen zaten erin toen ik hem kocht.
    met het overbrugen van de nagloei tijdrelais,
    om langer na te gloeien via een thermostaat heb ik alle 6 de gloeipluggen door gefikt.
    Nu heb ik bosch pluggen erin zitten en werkt pefect.

IK heb gekozen voor een 2 tank systeem.
    Een sd33 motor is niet kapot te krijgen maar een slechte starter van nature.
    (zoek maar eens op wat 4x4 forums dan weet je genoeg.)
    Het zijn motoren die eigenlijk ontwikkeld zijn voor zware heftrucks
    en voor landen waar het droog en warm is.
    ze hebben veel problemen met condens vorming in de cilinders.

IK vind een 2 tank systeem gewoon makelijker je hoeft niet op te letten wat van weer het wordt en het start gewoon wat lekkerder.
    Wel rij ik met 50% ppo in de diesel tank. met deze verhouding start hij altijd goed of het nou -10 is of +26. mits je verstuivers tiptop in orde zijn. (iedere 75000 km laten testen en reinigen. voorschrift nissan. word nogal eens over het hoofd gezien).

Je moet ook de verschuiver leidingen isoleren, ze zitten precies in de rijwind en voor de ventilator en koelen er snel af
    (lees ze zijn gewoon koud. al heb je 150km gereden non-stop en je
    ppo temperatuur is 80 graden.)

Ik kan na het starten meteen omschakelen op PPO (dat is het voordeel van een lijnpomp). dus ik wacht niet tot de ppo op temperatuur is.
    bij het stil zetten ongeveer 1 KM spoelen.

IK heb veel geexpermiteerd met mijn ppo systeem.
    ik heb deze wagen nu 1 jaar en meteen omgebouwd, maar pas na een half jaar kan ik pas zeggen dat mijn ppo systeem helemaal af is en na tevredenheid fuctioneert.
  • johnny5 PPO Burner
    edited May 2008
    [QUOTE=pjotter;33070]is ook al niet meer zo intressant:

verder: klopt t.

een WW zou dr in kunnen, maar is geen must met een lijnpomp.

k vind wel omdat je afgekeurd bent,( wat natuurlijk kltn is) wel tijd hebt om de aangegeven topics is echt goed door te nemen.
    om zo echt voor jezelf er achter te komen wat de verstandigste aanpassingen met de daaraan verbonden onkosten zou zijn.

ik schat jou in dat jij ivm je afkeuring geen kmvreter bent.
    dus ik zou t simpel houden.
    nog een tip: dr zijn boven Alkmaar meerdere MB-ers die PPO-en.
    neem is en poging om te mini meeten met hun,
    dat zal (qwa lijnpomp)zeker verhelderend zijn voor jou.
    (en zeker minder beren op de weg)

grtn Pjotter oke ben het voor het grootste gedeelte met je eens , enn beren op de weg?? heb een bullbar :)
    lezen van alle topics heb ik gedaan , en ga het zeker nog een keer doen, maar bijna iedereen bouwt en doet toch weer iets anders, ik rij toch wel ongv 40000 km per jaar, ( onze hobby en verslaving ,oldtimers, en ons geerfde huis in hongarije) mijn gedachte over het 100% ppo rijden ,? hoe start dat ouwe lijk bij lage temperatuur, mischien een nagloeirelais? ik heb NERO al benadert voor het aanpassen van de verstuivers , en daar zou ik nog van horen. gr john
  • DD PPO Burner
    edited May 2008
    Na gloeirelais wordt moeilijk. hij is 24V. mijn zoektocht heeft niks opgelevert
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    [quote=johnny5;33072] , enn beren op de weg?? heb een bullbar :)

is een gezegde,en houd in: dat hij meestal problemen ziet die er niet zijn.

verder: zou je wat van DD af kunnen kijken.
    of de mix vanaf 50% stapsgewijs opvoeren, totdat de koude start moeilijk word.
  • johnny5 PPO Burner
    edited May 2008
    [QUOTE=pjotter;33075]is een gezegde,en houd in: dat hij meestal problemen ziet die er niet zijn.

verder: zou je wat van DD af kunnen kijken.
    of de mix vanaf 50% stapsgewijs opvoeren, totdat de koude start moeilijk word.DAAT gezegde ken ik :) maar ik ga straks gewoon is alvast 25 liter ppo erin gooien , en gelijk maar ff een nieuw brandstoffilter er inzettenen kijken wat het beestje daarop doet:) ( ben ook jaren anwb lid ) kunnen ze mischien eens iets terug doen als het fout gaat:)
  • wodanwodan Super Moderator
    edited May 2008
    Opletten, de eerste keer dat je PPO bijmengt, veel kans dat alle zooi van de diesel die zich in de loop van de ajren efgezet heeft, loskomt en je filter verstopt... dus eerste oude filter gebruiken en laten verstoppen en hopen dat alle vuil daarin al zit voordat je een nieuwe filter plaatst, anders is deze laatste snel voor de vuilbak.
  • johnny5 PPO Burner
    edited May 2008
    [QUOTE=wodan;33132]Opletten, de eerste keer dat je PPO bijmengt, veel kans dat alle zooi van de diesel die zich in de loop van de ajren efgezet heeft, loskomt en je filter verstopt... dus eerste oude filter gebruiken en laten verstoppen en hopen dat alle vuil daarin al zit voordat je een nieuwe filter plaatst, anders is deze laatste snel voor de vuilbak. ZAL er een extra in leggen <voor het geval . dank je voor de tip gr john
  • johnny5 PPO Burner
    edited May 2008
    BEN nog niet aan tanken toegekomen :( ik zou ff een klein plaatje in de wielbakrand lassen!!!
    NU dus al de hele binnen wielkuip gedaan binnenste wielbak rand voor 50%, morgen de andere 50% en dan de buitenkant nog even halve achterscherm :) ach het is een nissan he:) dus eerste keer PPO zal wel eind volgende week worden :( :( rij nu op lpg ( chevy)
Sign In or Register to comment.