Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

goedkoop of duurkoop

Ondar PPO Wannabe
edited March 2008 in Algemene Techniek
Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, en zal mezelf even voorstellen.

Ik rijd in een volkwagen T3 diesel en een citroen visa diesel
Ik heb hiervoor eem bx tzd turbo gehad waar ik bij tijd en wijle wel eens ZBO in gooide (2 litertjes gebruikt na frietjes bakken of 15 liter van de aldi en daarna aftanken met diesel) nooit problemen (wel een frietlucht) gehad. Ook in de T3 (wat vaker) en de visa (heel af en toe) gooi ik af en toe wat ZBO bij.

De T3 heb ik uit duitsland en zit reeds een electrische voorverwarming in (met afzichtelijk knopje op het dashboard) en een verwarming dmv koelsysteem (metalen buis in buis principe).

Nu wil ik graag overgaan in de T3 op een 2 tank systeem ( en de bestaande installatie in de visa bouwen misschien).

Nu kwam ik op de volgende advertentie van 6-poort kleppen die mij erg goedkoop overkomen:

eBay Motors: POLLAK 6 PORT FUEL VALVE BIO-DIESEL W TOGGLE SWITCH (item 200202495456 end time Mar-24-08 08:50:48 PDT)

of is dit duurkoop?

groeten,

Ondar

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited March 2008
    Dat is de prijs, bij JCwhittney kost die ongeveer ook zoiets.Het nadeel van direct zowel aanvoer als afvoer van brandstof te switchen is het vermengen in beide tanken met het restje dat nog in het systeem zit.Als je dat niet stoort, zou ik zeggen: Kopen.nullnull : JC Whitney: Auto Parts & Accessories is het 81 USD... dus duurder.
  • Ondar PPO Wannabe
    edited March 2008
    De inhoud van een pomp is (ergens gelezen geloofik) 300 cc dus dat zou betekenen, dat ik iedere keer als ik van tank wissel ik 0.3 l brandstof vermeng --> 0.3 L ZBO bij mijn diesel en 0.3 L diesel bij mijn ZBO

Dat beetje diesel bij de ZBO is geen probleem vind ik, andersom kan er dus (bij vaak kleine stukken rijden) voor zorgen dat er een aantal liters bij de diesel komt...

Als je het "goed" wil doen moet je dus toch scheiden en 2 3-weg kleppen toepassen.
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    als ik het goed begrijp is dit systeem zodanig gemaakt dat het ook de brandstofpompen aanstuurt?
    Als je een die hard WVO stoker bent is dat wel interessant :) Maar in een gewoon dieselsysteem zonder opvoerpompen heb je daar niet direct iets aan. Naar € omgerekend 40€ ex transport, is natuurlijk niet heel erg veel geld... Daar heb je no way sirais voor (tenzij occasie).

De vraag is alleen welke kwaliteit dit ding heeft.
Sign In or Register to comment.