Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

2 brandstoffen met schakelaar op pomp

edited July 2005 in Algemene Techniek
hallo allemaal.. misschien zie ik het allemaal te simpel.. maar kan ik niet gewoon de leiding die van mijn tank af komt doorknippen daar een T of Y stuk op zetten en een losse pomp plaatsen tussen het deel dat naar mijn (sla)olie tank gaat... dan gewoon starten op diesel en als de motor loopt simpel de stroom aanschakelen op de pomp die in mijn 2e leiding zit waardoor de 100% olie ook gaat stromen? of loopt deze toh al door ook al werkt die pomp niet?

ik weet heel simpel gedacht maar ..moet het allemaal wel zo moeilijk?

eventueel kan ik nog zo schakelen dat de "echte"diesel dan niet meer stroomt...

dus naar behoeven in winter of zomer rijden op...diesel....mix...of 100% ppo.....

ps in mijn geval gaat het ook nog om een apart voertuig... een (ex) srv wagen met zware mercedes motor..met afstelling als landbouwvoertuig...
dus langzaam verkeer...

:roll:

Comments

• neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2005
    zal niet lukken.

Ofwel zal er ook al ppo aangezogen worden (zelfs met stilstaande opvoerpomp) , ofwel zuigt de bestaande pomp zo aan de ppo-leiding dat er lucht ingetrokken wordt via de ppo tank.

Waarom gewoon niet een 3-weg klep ertuusen?
    Das het gemakkelijkste en zeker goed.
  • fritskefritske PPO Burner
    edited July 2005
    en je hebt dan ook kans dat je tanken naar elkaar toe zullen stromen. dus de laagst gelegen tank zal vol lopen met de brandstof uit je hogere tank. (wet van de communicerende vaten)
    en je retour.. die zal in dit geval altijd naar dezelfde tank gaan
Sign In or Register to comment.