Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

[oproep] Meldingen nieuw systeem

mennomenno Webmaster
edited June 2008 in Forum beheer
Oproep aan een ieder: willen jullie in dit draadje de eventuele problemen melden waar jullie tegenaan lopen? Dan houden we alles bij elkaar en kan ik wat gerichter te werk gaan. Ik kan alleen niet beloven dat alles
«1

Comments

• neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    ok.

Ik mis 1 ding : M'n avatar (Timon het stokstaartje uit de lionking).
    Wil deze terug!!
    --

is al gelukt.
    Heb hem zelf herzet!

--
    Mooi zo!
    Menno
  • ingmar89 PPO Burner
    edited February 2008
    Ik heb in het vraag en aanbod forum geen layout.
    Verder ziet het er top uit!
  • mennomenno Webmaster
    edited February 2008
    [quote=ingmar89;30274]Ik heb in het vraag en aanbod forum geen layout.
    Verder ziet het er top uit!
    Heb ik niet kunnen reproduceren. Welke stijl gebruik je en kun je eventueel een screenshot sturen naar m.idsinga @ planet.nl ? Bedankt! Menno
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Ziet er lekker uit. Ook die glimlachende druppel kan ik wel waarderen!

De mogelijkheid om smileys tussen m'n bericht te plaatsen kan ik niet vinden.

Op de "homepage" www.ppo.nu kan ik niet met mijn hudige gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Klopt dat?
  • mennomenno Webmaster
    edited February 2008
    [quote=Man@work;30285]
    De mogelijkheid om smileys tussen m'n bericht te plaatsen kan ik niet vinden.

Op de "homepage" www.ppo.nu kan ik niet met mijn huidige gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Klopt dat?
    Het klopt dat je niet kan inloggen op de homepage. Het was eerst wel de bedoeling om dit zo te maken, maar ik heb nog geen echt betrouwbare methode gevonden om de verschillende systemen goed te koppelen.

:mozilla_cool: smileys plaatsen gaat prima, ik heb wel even in je instellingen de keuze van de bericht editor op uitgebreid gezet, misschien dat het daar aan lag. Als het dat niet is, heb je misschien javascript geblokkeerd oid?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2008
    Op het oude forum stont onderaan ieder bericht "naar boven" ik vond dat erg handig dan kon je er op klikken als je weer vanaf het laatste bericht naar boven wilde. Nu moet je scrollen, ik heb een hekel aan scrollen.

Groeten,

Easy rider.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    moet nog wennen aan de layout. Zie nu niet in een oogopslag wat nieuwe berichten zijn. vroeger goed duidelijk door kleurafwijking, is nu volgens mij alleen symbool afwijking.
    zal kwestie van wennen zijn en jullie zijn nog met de layout bezig.
    * Kop op hoofdpagina => Forum Laatste bericht Discussies Berichten Moderator
    Algemeen. Klopt discussies en berichten niet. moet denk ik zijn berichten/reacties en gelezen. in topics zelf is dat wel correct.
    * als je bericht typt staat onderin een berichtpictogram, deze komen alleen zichtbaar in regel onderwerp? wil ik ze in bericht hebben moet ik ze handmatig invoeren klopt dat?
  • wodanwodan Super Moderator
    edited February 2008
    [QUOTE=menno;30293]Het klopt dat je niet kan inloggen op de homepage. Het was eerst wel de bedoeling om dit zo te maken, maar ik heb nog geen echt betrouwbare methode gevonden om de verschillende systemen goed te koppelen.

@Menno: check http://drupal.org/project/drupalvb
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Ik wil graag het oude forum terug. Ik vind nu echt alles onleesbaar en onoverzichtelijk.

Terugdraaien die hap.
    edited February 2008
    Ik kan niet meer zien of ik nu wel of niet geabonneerd ben op een topic, waarschijnlijk zijn alle abonnementen ook in klap opgeheven omdat ik geen mails meer krijg als er een bericht is geplaatst in een topic waar ik op geabonneerd was.

En ehh.. ik krijg die emoticons niet meer in (tussen) de berichten.

Maar..... ik ben reuze blij dat ik weer vanaf mijn home pc kan posten, of verval ik nu in herhaling

Groeten,

Easy rider.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    hey smul, geef het ff een kans :-) moet ook erg wennen maar menno en co werken nog aan de layout. heb de mijne inmiddels op green leave gezet (groen) zodat ik dat blauwe niet meer heb. scheelt al een boel met witte achtergrond :-).
    ik mis de: er zijn zoveel berichten gepost na uw laatste bezoek, klik hier.
    voel me nu net zo'n newbie hahahahahaaha. iemand al de zoekmachine getest?
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    hoi Allemaal,

Eigenlijk heeft dit Forum veel te veel mogelijkheden :0)
    @Smul:
    Misschien heb je hier wat aan. Ik heb de layout gezet op 'Lineair', dat staat onder 'weergave' (rechts boven aan de blz.). Dit zorgt voor een chronologische volgorde van 1 onderwerp, van boven naar beneden. Dit vind ik het prettigst (of is het: het meest prettig).
    @Eric
    Er staat in het bovenkopje een 'nieuwe berichten' (niet hoeveel - misschien kan dat?).

Herman
    edited February 2008
    [QUOTE=easy rider;30315]En ehh.. ik krijg die emoticons niet meer in (tussen) de berichten.

Hoi Easyrider :p,
    Als je gaat naar 'gebruikersinstellingen' en dan naar 'opties wijzigen', kan je onderaan kiezen bij 'tekstverwerker' voor 'extra opmaak mogelijkheden'. Dan krijg je zee wel :lol:

Herman
    edited February 2008
    Thanks Pena, het werkt prima. :)

Groeten,

Easy rider.
    edited February 2008
    image
  • mennomenno Webmaster
    edited February 2008
    Zouden meer mensen eens willen testen hoe de 'Groen' lay-out ze bevalt? Ook als iemand een andere suggestie heeft voor een vBulletin lay-out (er zijn er h
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited February 2008
    hoi menno

heb even gekekken bij de groen lay out
    maar ik vind die niet zo pretigen hij is in het engels
    dat kan ik wel maar nederland is gewoon makkelijker.
  • HanM PPO Burner
    edited February 2008
    Yup mee eens, vind het zo minder overzichtelijk dan het oude forum.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Menno,

Klopt het dat je de berichten moet markeren als gelezen, ik zie nu iedere keer alle berichten onder de nieuwe berichten. Berichten die ik in een vorig bezoek ook gezien heb incluis.

Groet,
    Ingmar
    edited February 2008
    Hoi Ingmar,

Dat was mij ook al opgevallen.
    Maar op het voorblad (PPO Experince) doet hij het wel goed.

groet

Herman
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Menno: het aantal gebruikers en gasten op de voorpagina is anders dan onderop het forum.
    edited February 2008
    Ik mis ook een aantal berichten of vergis ik mij nu?

Groeten,

Easy rider.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited February 2008
    die oude berichten zijn er wel hoor http://193.16.154.44/~ppo/forum/showthread.php?t=1929
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    Menno,

Ik heb wat lay-outs opgezocht. Ik vind deze wel overzichtelijk: en lijkt wat meer op de "oude".

http://www.vbulletin-styles.com/?styleid=7

Download hier: http://www.vbulletin.com/forum/attachment.php?attachmentid=11908&d=1098219356

Tim

(ga nog even verder zoeken)
  • BurnieBurnie PPO Burner
    edited March 2008
    [QUOTE=Tim;30397]Menno,

Ik heb wat lay-outs opgezocht. Ik vind deze wel overzichtelijk: en lijkt wat meer op de "oude".

http://www.vbulletin-styles.com/?styleid=7

Download hier: http://www.vbulletin.com/forum/attachment.php?attachmentid=11908&d=1098219356

Tim

(ga nog even verder zoeken)

Het zal niet makkelijk worden om een aantal aardige skin te krijgen voor Vbulletin.
    Daar je er niet veel over vind. En alleen betalende gebruikers komen makkelijker aan informatie.
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2008
    [quote=Ruud S;30337]Menno: het aantal gebruikers en gasten op de voorpagina is anders dan onderop het forum.
    Hoe bedoel je dat? Ik weet dat er verschil is tussen het weergegeven totale aantal registraties en het aantal dat in de ledenlijst weergegeven wordt, maar dat heeft er mee te maken dat ik alleen de personen die in de afgelopen x dagen het forum hebben bezocht laat weergeven. Ik weet niet waar je verder op zou kunnen doelen (maar hoor het graag)
    [quote=easy rider;30353]Ik mis ook een aantal berichten of vergis ik mij nu? Dit zou voorbij moeten zijn nu. Ik heb een optie die, tegen de verwachting in voor veel mensen aan stond, voorlopig uitgeschakeld .
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2008
    [quote=ingmar;30328]Menno,

Klopt het dat je de berichten moet markeren als gelezen, ik zie nu iedere keer alle berichten onder de nieuwe berichten. Berichten die ik in een vorig bezoek ook gezien heb incluis.
    Ingmar (en anderen), ter info:

This option controls how threads and forums are marked as read.[LIST=1]
    [*]Inactivity/Cookie Based - once a user has been inactive for a certain amount of time (the value of the session timeout option) all threads and forums are considered read. Individual threads are marked as read within a session via cookies.

This option is how all versions of vBulletin before 3.5 functioned.
    [*]Database (no automatic forum marking) - this option uses the database to store thread and forum read times. This allows accurate read markers to be kept indefinitely. However, in order for a forum to be marked read when all threads are read, the user must view the list of threads for that forum.

This option is more space and processor intensive than inactivity-based marking.
    [*]Database (automatic forum marking) - this option is the same as a previous option, but forums are automatically marked as read when the last new thread is read.

This is the most usable option for end users, but most processor intensive.

[/LIST]Momenteel staat 'ie op de laatste ingesteld. Blijkbaar lees je te snel of niet alle nieuwe draadjes. Misschien dat er ook wat verwarring ontstaat omdat de icoontjes voor 'actieve draad' qua kleur niet veel verschillen van die van 'nieuwe draad'? Als er meer problemen mee zijn dan zal ik de optie op optie '1' instellen, daarmee werkt het ongeveer zoals op het oude forum.
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2008
    [quote=Dyslectie;30326]hoi menno

heb even gekekken bij de groen lay out
    maar ik vind die niet zo pretigen hij is in het engels
    dat kan ik wel maar nederland is gewoon makkelijker.
    Is het probleem dat het in het engels is of de lay-out op zich? De taal van de knoppen is vrij eenvoudig te wijzigen, een volledige lay-out ontwerpen kost een stuk meer tijd! :rolleyes:
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2008
    Ter info: met het gevaren driehoekje boven een bericht kunnen meldingen aan de mods en admin gedaan worden dat een bericht ongepast is.

Ook kunnen draadjes en gebruikers 'gewaardeerd' worden, waarmee men aan kan geven hoe belangrijk zaken gevonden worden. In de toekomst kunnen we daar automatische acties aan koppelen.
    edited March 2008
    Hoi Menno,

Ben de draad(jes) een beetje kwijt :).
    Op de voor bladzijde staat de hoofdonderwerpen vast (sofar so good).
    Binnen een hoofdonderwerp (2e laag) stonden de regels gesorteerd, met de 'Belangrijk' bovenaan en de rest met het 'Nieuwste' (of nieuwst bijgewerkte) onderwerp boven aan.
    Dit is niet meer zo. Het staat nu op 'alfabet'. Met de titel 'laatste bericht' kan ik het weer goed zetten. Maar dit moet iedere keer. Is daar een andere oplossing voor?

Ik heb geprobeerd via 'gebruikersinstellingen', maar daar kan je alleen de 3e laag (de discussie binnen het onderwerp) instellen. Die staat bij mij op 'oudste eerst' en dat wil ik graag zo houden.

Of ben ik de enige met dit probleem?

groet

Herman
    300SD
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2008
    [quote=pena;30481]Hoi Menno,

Ben de draad(jes) een beetje kwijt :).
    ../..
    Of ben ik de enige met dit probleem?

Hoi Pena,

maak je niet ongerust, je bent niet de enige! [I](leuk h
    edited March 2008
    Pffff Menno,

Ik dacht dat bij mij de draadjes los zaten :p

Succes

Herman
    300SD
    edited March 2008
    Hi Menno,

Ik probeer wat PB te versturen naar sommige leden maar krijg de volgende mededeling "/haar limiet voor opgeslagen priv
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    Ik heb er maar direct 200 van de 250 verwijderd..;-)
    edited March 2008
    ja, ik heb ook bijna al m'n berichten moeten verwijderen.
    Blijkbaar is er veel minder plaats in de mailbaox.
    Valt dit eventueel te vergroten?
    Dus meer capaciteit in je priv
    edited March 2008
    oja, ik heb nog een vraagje i.v.m. de priv
    edited March 2008
    [quote=nero;30496]Als je op een priv
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2008
    [quote=nero;30494]ja, ik heb ook bijna al m'n berichten moeten verwijderen.
    Blijkbaar is er veel minder plaats in de mailbaox.
    Valt dit eventueel te vergroten?
    Dus meer capaciteit in je priv
    edited March 2008
    Bedankt Menno!!

GR
    Nero
    edited March 2008
    Hi Menno,

Ik probeer een bericht te mailen naar een kennis, als ik bij discussietools klik op "deze pagina e-mailen" krijg ik het volgende bericht.

easy rider, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:
    [LIST=1]
    [*]Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
    [*]Probeer je een bericht te plaatsen? Mogelijk heeft de beheerder je account uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.

Groeten,

Easy rider.
    [/LIST]
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    Menno,

Ik heb geen "postvak uit" meer. Ik heb de keuze uit "Ontvangen berichten" en "Verzonden berichten". Ik kan nu niet meer zien of iemand mijn PB nog niet gelezen heeft.
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2008
    [quote=easy rider;30521]Hi Menno,
    easy rider, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:[LIST=1]
    [*]Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina.
    [/LIST]
    Dit was de oorzaak, ik had 'm uitgeschakeld omdat ik geen idee had of zoiets gebruikt zou worden. Als het goed is kan het nu wel.

gr.
    Menno
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2008
    [quote=smul;30524]Menno,

Ik heb geen "postvak uit" meer. Ik heb de keuze uit "Ontvangen berichten" en "Verzonden berichten". Ik kan nu niet meer zien of iemand mijn PB nog niet gelezen heeft.
    Is dit nog steeds zo of is het inmiddels opgelost?

Thanks,
    Menno
    edited March 2008
    [quote=menno;30691]Dit was de oorzaak, ik had 'm uitgeschakeld omdat ik geen idee had of zoiets gebruikt zou worden. Als het goed is kan het nu wel. gr. Menno

Ja, werkt prima, Thanks.

Groeten,

Easy rider.
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2008
    [quote=pena;30319]Kopje een 'nieuwe berichten' (niet hoeveel - misschien kan dat?).
    Heeft even geduurt, maar het staat er nu:

Welkom, menno
    1 New Post since your last visit.
    Je laatste bezoek: 10 maart 2008 om 22:54
    [URL="http://www.ppo.nu/forum/private.php"]Priv

edited March 2008
    Dat is een gave functie, hij viel mij metteen op, erg handig.

Ik mis trouwens nog de melding van dat als je een website hebt, was op het oude forum wel, nu staat er bij mij een skype icoon (heb ik zelf gedaan :D) en een groen blokje maar geen URL van mijn site.

Groeten,

Easy rider.
    edited March 2008
    Menno,

Ik mis nog steeds (volgens mij was het Easy rider) de funktie om terug te gaan naar de index, als je onderaan een bericht staat.

Dus bv deze regel:
    PPO Experience » Overig » Forum beheer » [oproep] Meldingen nieuw systeem

Tim
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2008
    [quote=Tim;30732]Menno,

Ik mis nog steeds (volgens mij was het Easy rider) de funktie om terug te gaan naar de index, als je onderaan een bericht staat.

Dus bv deze regel:
    PPO Experience » Overig » Forum beheer » [oproep] Meldingen nieuw systeem

Tim, wil je terug naar de forum-index of de site index?

gr.
    Menno
    edited March 2008
    Menno,

De forum index.

Tim
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2008
    Is gewijzigd.

Menno
Sign In or Register to comment.