Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Netwerk

Ruud S Livin' and Breathin' PPO
edited July 2008 in PPO in het nieuws
Van de site van Netwerk, uitzending vanavond:
Brandsofprijzen naar record. Automobilisten grijpen naar slaolie.

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Waarschijnlijk starring Brownie!
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Vertel Brownie. Ze hebben mij een paar maal gebeld, dealers, jou. Ze hebben een Mercedes Vito (van een forumlid) met tweetank systeem (200 liter!) gefilmd in Hilversum en in Zeewolde bij de perserij.
    edited February 2008
    Ze hebben mij geinterviewed per telefoon. Ze hadden geen zin om helemaal naar Eindhoven te rijden, ook omdat ze al iemand in het Gooi hadden gefilmd. Dus een telefonisch interview, maar het is niet 100% zeker dat het uitgezonden wordt, ze hadden al veel meer info inderdaad.
    edited February 2008
    Het staat op hun site aangekondigd. Maar of je in één dag zo iets goed kan maken? Ik denk het niet. Maar je weet het nooit natuurlijk.
    Van hun site:

De benzineprijzen stijgen vandaag voor het eerst in de geschiedenis boven de EUR 1,55 en ook de dieselprijzen breken bijna een record. Door de hoge brandstofprijzen zoeken steeds meer automobilisten naar alternatieven. Honderden automobilisten zijn inmiddels overgestapt op de slaolie, een goedkoop alternatief voor diesel.
    Netwerk gaat tanken bij de supermarkt.
  • PannekoekenschipPannekoekenschip PPO Newbie
    edited February 2008
    Ah, leuk, ik zie het net op tijd.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited February 2008
    Aardig filmpje. De jongen van de BOVAG weet niet waar hij het over heeft. Hij zegt dat het illegaal is en dat het niet mag van de RDW. Ook dat er maar drie soorten goedgekeurde motorbrandstof zijn: benzine, gas en diesel. Wat een flauwekul.
    Toch weer wat promotie, of het helpt ?? Denk van niet; de Shell moet verdienen !!
    Niek
    edited February 2008
    Niek: alle beetjes helpen. En ons forumlid deed het geweldig vind ik :lol:
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Elsbett stond er goed op :D
    Een betere reclame kon je niet krijgen Ruud :wink:

En wat de dino prijzen betreft: toen ik in april 2005 begon met forensen tankten we nog voor 80 €uro-cent per liter!

Groeten,

Man@work
    edited February 2008
    Man@work: ik ben tevreden met wat men doet na één dag (!) inzameling van informatie. En ons forumlid met z'n tweede tank van 200 liter heeft weinig last van prijsschommelingen heb ik begrepen.
  • leoleo PPO Burner
    edited February 2008
    Ruud,

Kun je nog eens aangeven wat de consequenties zijn als we worden aangehouden?
    Is het inderdaad een boete plus naheffing zoals bij rode diesel of komt het neer op alleen een boete plus accijns over de inhoud van de tank?
    edited February 2008
    Ik ken die man van de Bovag wel. Hij is beheerder van het peugeot forum. Zelf ook zeer geinteresseerd inalternatieven, maar hij moest als woordvoerder natuurlijk een vooropgezet stukje voorlezen. Hij weet zelf wel beter. :wink:

Verder wel een leuk verslag, beter dan een telefonisch interview in elk geval.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Ik was dus te laat voor de live uitzending, maar op uitzending gemist staat alleen een item van die italiaanse arts.....ben ik nu gek of zo ???

EDIT: Geloof dat ik "moggel maar moet terugkomen :lol:

Groet,\Ingmar
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited February 2008
    [quote=Ruud S]Niek: alle beetjes helpen.

Tis maar net hoe je het bekijkt (jgdenhol, bedankt voor de link).

[quote=Ruud S]En ons forumlid deed het geweldig vind ik :lol:

Nou, niet voor het een of ander, maar ik kan toch echt niet vinden dat dit "forumlid" nou echt adequate inbreng op het forum is blijven onderhouden. Naar mijn idee niet meer dan geregistreerd lid.
    :twisted:

Meest prangend is toch wel dat betrokkenne ondanks zijn lange ervaring en betrokkenheid nog steeds kakeld dat zijn auto op koolzaad rijdt...

Zou er dan een pelletbrander onder zijn motorkap verstopt zijn, denk ik dan? Terwijl er toch olie in de tank gaat...

Typisch exponent van de hedendaagse domme supermarkt-/bouwmarktklant (met ruim budget), die door de marketeers het idee krijgt zijn ziel CO2 technisch afgekocht te krijgen.

Betrokkene zal d'r geen benul van hebben dat die koolzaadolie ook nog eens voederschroot oplevert die de import van wellicht genetisch gemanipuleerde soya ook beperkt... .

Maar het is wel weer leuk om het eens breed te voor het beeld te krijgen waar ik en al die anderen nou echt mee bezig zijn!

En dat het ook werkt, dat wil men ook maar niet geloven.

Groet, Cp
    edited February 2008
    Ik ben blij met iedere positieve (!) bijdrage. Dat kom je in ons land namelijk steeds minder tegen.
    Leo: men heeft geen actief beleid. Je bent strafbaar als je bijvoorbeeld toegeeft (!) dat je olie bij de supermarkt gekocht hebt en dat vervolgens op Nederlands grondgebied in de tank gestopt hebt. Men biedt je dan een schikking (!) aan van rond de 226 euro. Zover is het wel vaker gekomen, maar volgens mij is het bij zo'n voorstel gebleven. De officier van justitie heeft er (volgens mij) nog nooit werk van gemaakt.
  • Dutch PPO Newbie
    edited February 2008

Nou, niet voor het een of ander, maar ik kan toch echt niet vinden dat dit "forumlid" nou echt adequate inbreng op het forum is blijven onderhouden. Naar mijn idee niet meer dan geregistreerd lid.

En is daar iets op tegen? Ik ben geen sleutelaar maar een actief gebruiker van ppo en promotor, meneer Kippenpoeier!

Meest prangend is toch wel dat betrokkenne ondanks zijn lange ervaring en betrokkenheid nog steeds kakeld dat zijn auto op koolzaad rijdt...

Na een interview van ruim 15 minuten waarin alle aspecten van deze materie aan bod zijn gekomen en steeds duidelijk de koolzaadolie is genoemd, kiest de redactie zelf wat er wel en niet wordt uitgezonden.

Typisch exponent van de hedendaagse domme supermarkt-/bouwmarktklant (met ruim budget), die door de marketeers het idee krijgt zijn ziel CO2 technisch afgekocht te krijgen.

U moest eens weten, meneer Kippenpoeier!

Betrokkene zal d'r geen benul van hebben dat die koolzaadolie ook nog eens voederschroot oplevert die de import van wellicht genetisch gemanipuleerde soya ook beperkt... .

U onderschat mij wel bijzonder..... of is het een overschatting van u zelf? De Netwerk ploeg heeft genoeg opgenomen voor een uitzending langer dan Netwerk zelf, inclusief de complete verwerking van koolzaad naar olie en het gebruik van het residu voor diervoeding. Men heeft het ingekort naar een item van 5 minuten. Op pagina 221 van Teletext had men de oorspronkelijke aankondiging wat afgezwakt en daarbij genoemd: "Portret van een automobilist die op koolzaadolie rijdt"

Maar het is wel weer leuk om het eens breed te voor het beeld te krijgen

Voor dat bredere beeld had u waarschijnlijk uw oogkleppen even afgedaan, meneer Kippenpoeier....
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2008
    Ben ook wel eens op TV geweest in een programma over brand preventie.

Men heeft bij mij thuis toen ongeveer 3 uur gefilmd en er werd maar 5 minuten van uitgezonden. Ik vind die TV luitjes wel vreemd.

Wat mij vooral opviel aan de uitzending van Netwerk was dat die Piemel van de bovag absoluut niet wist hoe e.e.a. in elkaar zat m.b.t. het rijden op plantaardige olie. Ik vind dat hij daarvoor door zijn baas op de vingers getikt mag worden. Als ik zo weinig verstand had van de dingen waar ik mijn boterham mee moet verdienen was ik binnen de kortste keren "out of bussines" geweest.

Groeten,

Easy rider.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited February 2008
    Naar aan lijding van de uitzending nu ook in de spits
    van vandaag
    laatste blatzij

zelf ben ik gestopt om het ppo geburen te promoten .

dyssie
    edited February 2008
    [QUOTE=Dyslectie;30296]Naar aan lijding van de uitzending nu ook in de spits
    van vandaag
    laatste blatzij

zelf ben ik gestopt om het ppo geburen te promoten .

dyssie

Is spits ook op het internet te bekijken?

Waarom ben je gestopt PPO te promoten?

Groeten,

Easy rider.
    edited February 2008
    Kijken of het lukt:
    image
    edited February 2008
    Ruud For president !!!!!!!!!

Kijk die gast weet tenminste waar het over gaat

Groeten en dank,

Easy rider.
    edited February 2008
    [QUOTE=easy rider;30273]
    Wat mij vooral opviel aan de uitzending van Netwerk was dat die Piemel van de bovag absoluut niet wist hoe e.e.a. in elkaar zat m.b.t. het rijden op plantaardige olie. Ik vind dat hij daarvoor door zijn baas op de vingers getikt mag worden.

Ik ken deze piemel vrij goed. Hij weet goed hoe alles in elkaar steekt, is zelf ook erg geinteresseerd in de materie. Maar het verhaaltje dat hij hier ophangt is gewoon een persbericht dat hij van zijn meerdere voorgelegd gekregen heeft. Persoonlijk staat hij hier niet achter hoor.

Waarom de Bovag ons deze informatie verstrekt is mij niet geheel duidelijk, misschien hebben ze dit bangmaak verhaaltje rechtstreeks van de fiscus gekregen....
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    [QUOTE=brownie;30323]Maar het verhaaltje dat hij hier ophangt is gewoon een persbericht dat hij van zijn meerdere voorgelegd gekregen heeft. Persoonlijk staat hij hier niet achter hoor.Wat een angsthaas dan, ik zou niets verkondigen als ik er niet achter stond, dat gaat mijn meerdere dan zelf maar doen.

Tim
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited July 2008
    Zat naar aanleiding van de laatste meeting te overpeinzen wie je, ondanks heldhaftige taal als PPO adept, uiteindelijk nooit meer op bijeenkomsten ziet.

Dutch blijkt er uiteindelijk ook weer zo eentje te zijn.

Bij het bewust en overtuigd gebruik van PPO; niet eens het delen van ervaringen bij reguliere service- en onderhoudservaringen op het forum.

Toch ***lig voor de profi- inbouwer, die mag ook wel eens eer.

Groet, Cp
  • mennomenno Webmaster
    edited July 2008
    [quote=Chicken Power;37458]
    Dutch blijkt er uiteindelijk ook weer zo eentje te zijn.

Bij het bewust en overtuigd gebruik van PPO; niet eens het delen van ervaringen bij reguliere service- en onderhoudservaringen op het forum.

CP,

niet iedereen heeft evenveel tijd en zin om op het forum actief te zijn, je kunt mensen ook moeilijk verplichten ;) Het is allang mooi dat de groep actievere leden langzaam aan toch groeit.

Ik ben er in ieder geval blij mee dat Dutch er in Zeewolde wel bij was en we daar de ombouw hebben mogen bewonderen.

Grtz,
    Menno
    edited July 2008
    Stokers,

Toch vind ik het vreemd dat ik de enige actieve Elsbetter ben op het forum. Af en toe wordt het forum wel gebruikt door verkopende Elsebtters, en je kan mij niet vertellen dat een twijfelende Elsbetter zich niet inleest op het forum.

Tim

(We hebben uiteraard wel een uitgebreid verslag van de HQ-Volvo)
    edited July 2008
    ...enige actieve Elsbetter"... Zal Menno leuk vinden:)
    edited July 2008
    Ruud,

Mag jij de berichten tellen waarin Menno actief over de ervaringen van z'n Berlingo op ppo schrijft.

Een actieve ppo.nu admin, ja dat klopt. Maar niet als ppo'r.

Tim
  • mennomenno Webmaster
    edited July 2008
    Heren, zullen we weer on-topic in plaats van dit ge o - h over wie er wel of niet actief is?
    De wakkere lezer heeft het trouwens al een tijdje geleden begrepen, de Berlingo is verkocht. Ik heb de nieuwe eigenaar al voorbij zien komen op het forum trouwens...

Maarre.. on topic dus graag!
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    [quote=Tim;37503] enige actieve Elsbetter

Misschien is de nuancering naar meest actieve op z'n plaats....

(Ook ik rijdt met een Elsbett-systeem)
    edited July 2008
    M@W,

You're right, is me even ontschoten. Maar we moeten on topic blijven.....

So exqweez me,
    Tim
  • hanzo PPO Burner
    edited July 2008
    Is deze uitzending nog ergens te zien? Hij is al verwijderd van Uitzending gemist.

(Overigens... voor wie in een dergelijk geval een opname wil: ik neem TV op met de PC, dus mocht je een verzoekje hebben voor een bepaald programma dat gerelateerd is aan het forum, dan hoor ik het wel.)
Sign In or Register to comment.