Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Corrosie van PPO in leidingen, kleppen en dichtingen?

Drag PPO Newbie
edited February 2008 in Algemene Techniek
Hallo,

Kan iemand me verder helpen door me wat meer info te verschaffen op welke materialen en metalen PPo een nadelig effect kan hebben (corrosie)? Zo wil ik de beste keuze maken van materiaal leidingen, kleppen en dichtingen. Heeft er ook iemand ervaring met het 'dichtplakken' van nauwe openingen door het opdrogen van PPO? Zijn er bepaalde natuurlijke oliën die beter zijn voor corrosie tegen te gaan of bepaalde additieven?

Ik heb al wat informatie gevonden over dichtingen en waar ze hoofdzakeliljk tegen bestand zijn:

NBR (nitril): Dierlijke en plantaardige olie (70-80-90°)

Viton: hoge temperaturen, hete olie en aromatische oplosmiddelen

Teflon: bestand tegen alle chemicaliën met uitzondering van vloeibare alkalimetalen en fluoriden.

Meer info over meer dichtingen kan ik altijd bezorgen.

Thx

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Drag,

Je moet geen gewoon (natuur)rubber gebruiken. NBR is standaard goed, Viton is errrg goed en teflon of polyamide is overkill.

Qua temperatuur kan teflon en viton iets meer hebben, maar daar kom je met ppo-ombouw niet aan toe.

Opdrogen van ppo zal kleine openingen vernauwen en je leidingen. Maar als je de ppo daar laat opdrogen, sta je ook langs de kant van de weg met een lege tank, dus ik zou mee eerder druk maken om op tijd te tanken.

Succes,
    Tim
Sign In or Register to comment.