Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Prijs ruwe (ongefilterde) APO??

BlackchromeBlackchrome PPO Wannabe
edited February 2009 in Olieen
Even een snelle vraag.

Ik wil zelf mijn APO gaan filteren die ik bv. van de chinees of de visboer ga betrekken.

Moet ik de goede man hier nou geld voor geven (maw. krijgt hij van zijn olie verwerkend bedrijf hier ook geld voor) of mag hij juist blij zijn dat ik het gratis bij hem weghaal zodat 'ie er niet voor hoeft te betalen om het af te voeren?

Als er geld voor de oude olie word gegeven, aan welke prijs moet ik dan denken?
«1

Comments

• ingmar89 PPO Burner
    edited February 2008
    krijgt hij daar geld voor?
    Nee natuurlijk niet, het is afvalverwerking:)
    Hij betaald er voor om het af te laten voeren...
    Echter, vaak wordt er een symbolisch bedrag betaald... in de trant van 5 euro per keer ofzo...
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Ingmar,

Dat zie je dan verkeerd, gemiddeld beuren ze 10-20 cent per liter afval.

Tim
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Dat dacht ik ook.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited February 2008
    Mijn ervaring:
    gratis tot 25 cent per liter, afhankelijk kwaliteit en hoeveelheid afname.
    Niek
  • wodanwodan Super Moderator
    edited February 2008
    Hangt af van het soort vervuiling, vet of olie, ligging enz...
    Gaande van betalen om te komen afhalen tot circa 10 cent per liter krijgen.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited April 2008
    De snackbar in Breda (waar ik werk) zegt dat ze 40 Euro per 100 Kilo krijgen.
    Die jongen zal wel per 100 liter bedoelen denk ik. Maar dat is nog altijd 40 cent per liter!

Is er hier iemand die dat er voor over heeft om aan gebruikte olie te komen?
    Het is nog altijd een stuk minder dan 1,32 per liter.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Ik dacht dat een liter 900gr woog.

Herman
    300SD
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Dus is het 36ct per liter (ervan uitgaande dat er niet teveel zware troep inzit)
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2008
    JG,
    40 of 35 cent per liter is echt te veel !!
    Maximale prijs is 20 cent. Sommige vetverwerkers willen wel eens 25 cent betalen, maar dan moeten ze iets van 1000 liter per keer kunnen afhalen.
    Niek
    edited April 2008
    Goed dat gaan we niet doen dan. Maar ja ik wil wel een goede olietoevoer voor als de wagie straks omgebouwd is. 50 liter per week bij de supermarkt halen zie ik niet zo zitten.
  • reinout PPO Newbie
    edited May 2008
    Blackchrome,

Een goede leverancier zoeken kan wat tijd en moeite kosten, ik kan me niet voorstellen dat er niet ergens een minder geldbeluste snackbar is die een betere prijs bied. Mijn ervaring is dat hoe luxer de tent, hoe schoner de olie en hoe minder gebrand ze zijn om er geld mee te verdienen, bv dure (Japanse) restaurants en vishandelaren. Ikzelf krijg het gratis, terwijl de goede man er 10 cent per liter voor krijgt als hij het laat ophalen. Hij vindt het een mooi verhaal dat ik er brandstof van maak. Wat ook kan helpen is langzaam een relatie proberen op te bouwen. Ik ben begonnen met zo af en toe een blik te halen, en heb dat langzaam opgebouwd. Als ik zou willen kan ik nu wel elke dag langsgaan, helaas heb ik geen ruimte om zoveel te zuiveren.

Mvg
    Reinout
    edited May 2008
    Yeah, ik heb eergisteren nog 250 l. gehaald en gevraagd of ik niet mocht betalen. Maar daar wou de man niets van weten. Dus moet ik maar weer lekkere vlaai gaan halen of een doos Magnums of zo (ligt eraan wat het weer deze week doet) :D
    Hij vind het gewoon tof dat ik milieuverantwoord bezig ben! :p
    Tussen haakjes, waar krijg ik een doos (25 st. of zo) Magnums?
    edited May 2008
    Moet zalig zijn een bijna gratis leverancier te hebben... :)
    edited May 2008
    Magnums krijg je hooguit thuis!
    Kopen kan je meestal wel in een supermarkt...
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited June 2008
    ben laatste tijd op apo jacht geweest bij verschillende vistenten.
    had hier en daar nogal verschil van mening over wat dat per liter moet gaan kosten.

Daar er hier een bedijf is die dat bij alle restaurants komt weghalen. ben ik dus benieuwd wat ze er echt bij dat bedrijf voor krijgen.

vandaag was ik bv in haarlem om 2 nieuwe kannetjes neer te zetten. Wat bleek ....... net toevallig toen ik die kannetjes aan het neerzetten was kwam ook op dat moment dat bedrijf die die tonnen komt ophalen. Hij zag mij dus die kannetjes van mij neerzetten.

Ik de winkel in om een broodje haring te halen.

Hoorde ik de eigenaar van de viswinkel en van dat ophaal bedijf met elkaar praten.

hij betaalde dus voor een tonntje van 120 kg 30 euro???
    dat komt dus neer op 40 cent per liter.
    misschien deed hij dat op dat moment omdat hij mij zag staan.

mijn vraag is dus....... hoeveel mag ongefilterde apo zo uit de frituur per liter kosten?????
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    word hier ook al behandeld Pieterbell

http://www.ppo.nu/forum/f59/prijsstelling-apo-2112/ pag 6

en word alleen maar duurder
    edited June 2008
    Hoi Pieter,

Daar is pas geleden veel over geschreven.

Herman
    300SD
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Dat kost wel duuwr
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    Ik betaal naargelang men er om vraagt, bij de een betaal ik 20 cent, bij de ander 30 cent.

'Tis niet een kwestie van keihard onderhandelen, wat kan die patat boer het nou schelen die paar centen in de week. Het gaat er om dat men je het moet gunnen, vertel dan ook waar je het voor gebruikt en dat je goed bezig bent voor het milieu, met gewoon een beetje goodwill kweken kom je een heel eind.

"Met stroop vang je meer vliegen dan met een hamer", onthoud dat.

Groeten,

Easy rider.
    edited June 2008
    ook over ongefilterde olie

[QUOTE=pjotter;35802]word hier ook al behandeld Pieterbell

http://www.ppo.nu/forum/f59/prijsstelling-apo-2112/ pag 6

en word alleen maar duurder
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    PAGINA 6 zeker PieterB

grtn
    edited June 2008
    [quote=pieterbell0001;35800]hij betaalde dus voor een tonntje van 120 kg 30 euro???
    dat komt dus neer op 40 cent per liter.
    Je bedoelt 25 cent?
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    25 cent voor 1 KG! niet voor 1 liter dus.
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited June 2008
    Hallo,

Het hedendaagse onderwijs is toch belabberd.

Allemaal even nadenken en opslaan:

Een tonnetje met 120 kilo plantaardige olie heeft absoluut een lagere literinhoud dan 120 liter (SM =< 1, i.q. 0,9). Die ton kan natuurlijk best wel 200 liter bevatten, daar niet van.

Dus 120 kilo a 30 euro is 0,40 cent per kilo, oftewel 0,40 maal 0,9 = 0,44 cent per liter.

Kan alleen uit bij eigen gebruik en groot enthousiasme.

Maar wellicht is dat volgende week/maand ook al weer anders.

Groet, Cp
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    :mozilla_oops:
    edited June 2008
    [QUOTE=Chicken Power;35936]Dus 120 kilo a 30 euro is 0,40 cent per kilo, oftewel 0,40 maal 0,9 = 0,44 cent per liter.

Heren,

Het valt niet mee.

120kg voor € 30 is 0,25 ct per kg (altijd ff terug rekenen),
    of te wel 0,25 maal 0,9 = 0,225 ct per liter.

Herman
    300SD
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited June 2008
    [QUOTE=pena;35943]
    Het valt niet mee.Dat blijkt

Er zijn er hier wel meerdere die draad kwijt zijn, en daar zijn ze niet blij mee.:D

Groet, Cp
    edited June 2008
    idd. foutje ( even apeldoorn bellen)

[QUOTE=pena;35943]Heren,

Het valt niet mee.

Herman
    300SD
  • FaceFace PPO Burner
    edited June 2008
    Hoe de stuiptrekkingen van de huidige "oliecrisis" zich uiten blijkt uit het volgende.

Hier bij de Plus staat sinds een week een verzamelton met een bordje: "Lever hier uw gebruikte plantaardige olie in." Met nog iets erbij van dat door deze bijdrage auto's kunnen rondrijden op de olie.

Dit zijn dus duidelijk regionale initiatieven in samenspraak met handige filteraars/bedrijven. Voor de doorsnee burger te prachtig om waar te zijn, voor de stokers hier natuurlijk gesneden (slimme) koek. En voor de echte milieufreaks onder ons... eveneens te mooi om waar te zijn!
  • Daffodil31LE PPO Newbie
    edited June 2008
    [QUOTE=pena;35943]Heren,

Het valt niet mee.

Herman
    300SD

Okee, dus je komt uit op 0,225 cent per liter. Dat wil dus zeggen dat je voor 1 euro zo'n slordige 440 liter olie kan krijgen....
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    [quote=Face;35955].. eveneens te mooi om waar te zijn!

ben ik benieuwd wie achter deze actie zit:confused:

en is t te mooi om waar te zijn- of een teken aan de wand:?:
  • FaceFace PPO Burner
    edited June 2008
    Pjotter > staat er gewoon bij,
    edited June 2008
    [quote=Daffodil31LE;35973]Dat wil dus zeggen dat je voor 1 euro zo'n slordige 440 liter olie kan krijgen....
    Hahaha
    225 miljoen nanoeuro dus per liter. :rolleyes:
  • FaceFace PPO Burner
    edited June 2008
    De fantasie en rekenkundige vaardigheden slaan wederom op hol...

1 “nanoeuro” = 1 ∙ 10^-9 euro
    225 miljoen nanoeuro = 225 ∙ 10^6 ∙ 10^-9 euro = 225 ∙ 10^6 ∙ 10^-9 ∙ 10^2 eurocent = 225 ∙ 10^-1 = 22,5 eurocent
    Conclusie: voor 225 miljoen nanoeuro koop ik dus geen 1, maar 100 liter.

Wie verzint dat trouwens, een nanoeuro, heeft dat iets met koopkrachtvermindering te maken? Is Prinsjesdag alweer uitgelekt?
    edited June 2008
    Ik reken altijd in picoeuro's... veel makkelijker :)
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Waarom niet gewoon een info rondje snackbar of visboer maken? Ben je er zo achter.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited June 2008
    het verschild nog al
    van 0.00 tot 0.40 cent

eigenlijk is de prijs niet zo belangrijk
    maar het krijgen en dan ook nog met enige regelmaat is een ramp.

dyssie
  • misterLmisterL PPO Newbie
    edited June 2008
    [quote=Dyslectie;36165]het verschild nog al
    van 0.00 tot 0.40 cent

eigenlijk is de prijs niet zo belangrijk
    maar het krijgen en dan ook nog met enige regelmaat is een ramp.

dyssie

Daar ben ik het helemaal mee eens, ben bij 2 visboeren langsgeweest en allebei gaan er niet op in. Tevens was ik niet de eerste die was langs geweest...

Zijn er nog tips & tricks niet eerder genoemd?
    edited June 2008
    Zelf een grote afnemer worden van de producten. Bouw goede contacten op met de zaak waarvan je de olie wilt hebben.
    edited June 2008
    Het gaat om goodwill kweken heren,

We zijn hier bezig voor een beter milieu en niet voor de centen, ombouwen koste geld, filteren kost geld. Maak een praatje met de betreffende patatbakker of visfrituur en zeg hem/haar dat het hier gaat over CO2 neutraal autorijden, je maakt wel in 1 klap op deze manier een bijzonder schone auto en op die manier draag je een steentje bij aan het milieu ook al ben je maar een druppel op een gloeiende plaat, jij bent in ieder geval goed bezig.

Groeten,

Easy rider.
  • misterLmisterL PPO Newbie
    edited June 2008
    En moet je nog indenken dat ik in de buurt van IJmuiden woon..... visdorp tot en met.

Morgen maar weer op pad met frisse moed :cool:!

MVG Tom
    edited June 2008
    Zelf heb ik gevraagd bij de snackbarharses in breda waar ik wekelijks snacks tank voor het halve bedrijf. Hij had al iemand die het kwam halen. Afgelopen vrijdag zij de snackbarharses ineens: jij had toch wel eens gevraagd of je mijn olie kon kopen? Het wordt al afgehaald, en ik heb van de week nog iemand weggestuurd,

maar ik WIL het aan JOU verkopen!

Kijk dat krijg je alleen als je ergens vaste klant bent. Als mensen je stem herkennen aan de telefoon, als ze je herkennen zodra je hun zaak in komt e.d.

Olie is goud, of het nou zwarte olie uit de grond is of roodbruine olie uit het frituur. Het is allebei GOUD!
    edited June 2008
    Krek, ik ga bij de visboer altijd mijn wekelijkse zalmfilet en pangafilet halen en heb dus ook zijn sojaolie.

Het mes snijdt aan twee kanten.

Groeten,

Easy rider.
    edited June 2008
    Yeah en ik lever altijd vlaai af en dan geen cheape maar de vetste en lekkerste die hier in de omtrek te krijgen is bij een goede bakker en dan zoveel dat ze er met zijn allen 2 dagen van kunnen eten.
  • GolfIIdieselGolfIIdiesel PPO Burner
    edited June 2008
    [quote=Carlo;36366]Yeah en ik lever altijd vlaai af en dan geen cheape maar de vetste en lekkerste die hier in de omtrek te krijgen is bij een goede bakker en dan zoveel dat ze er met zijn allen 2 dagen van kunnen eten.

Carlo,

Waar krijg jij hem?

Ik heb contact gehad met een visboer en hij wilde 65cent/liter ervoor hebben.

Is dat een normale prijs?

Groeten,

Rik.
    edited June 2008
    Het lijkt mij een wat hoge prijs. Maar ja er is wel veel vraag natuurlijk momenteel en die visboer krijgt misschien wel meer mensen die om wvo komen bedelen. Voor het zelfde geld komt er volgende week iemand voor 70ct. ben jij je leverancier al weer kwijt...

Zelf heb ik trouwens van mijn vaste snackleverancier een 10L jerrycan meegekregen gisteren met de boodschap: "deze krijg je zo van me, probeer eerst maar of het wat voor je is en dan gaan we een deal maken" Ik weet dus nog niet wat hij er voor wil hebben. Eerst zometeen maar eens een kannetje vullen om het bezinksel te bekijken na X dagen / weken.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    [QUOTE=GolfIIdiesel;36562]

Ik heb contact gehad met een visboer en hij wilde 65cent/liter ervoor hebben.

Is dat een normale prijs?

Rik...Nee, voor dat geld heb je aan huis geleverde APO (600 liter), althans tot op een 1,5 maand geleden nog.

Groet,
    Ingmar
    edited June 2008
    65 Cent is een normale prijs voor Gefilterde Plantaardige Olie.

Voor niet gefilterd, dus zo van de patatzaak of visboer betaal je tussen de 20 en 45 cent is mijn ervaring.

Groeten,

Easy rider.
    edited July 2008
    65 ct lijkt me niet normaal... geef die vent een schop onder z'n reet als je hem nog eens ziet...
    Sommigen gaan blijkbaar voor het snelle geld... jammer...
    Bestaat er geen visboerenforum? Kunnen we dat met de olie een keer kortsluiten.
  • GolfIIdieselGolfIIdiesel PPO Burner
    edited July 2008
    [quote=ingmar;36596]Rik...Nee, voor dat geld heb je aan huis geleverde APO (600 liter), althans tot op een 1,5 maand geleden nog.

Groet,
    Ingmar
    Bedankt! Maar zou je me daar meer info over kunnen geven dan?

Ik ben wel een beetje te voortvarend geweest (en dus niet eerst hier voor reactie gewacht:mozilla_oops:) en heb toegezegd de eerst 400-500 liter af te nemen......:rolleyes: Maar gelukkig deel ik de last met een collega;-)

Ach, we zien wel waar het schip strand:D

Bedankt voor de antwoorden!!!
Sign In or Register to comment.