Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Inhouden (vermogens-verlies) bij koude motor. (corolla)

jumperjumper PPO Burner
edited February 2008 in Oosterse merken
De laatste keer heb ik alleen dino getankt, dit om het systeem te reinigen. Tevens heb ik bij plaatselijke garage olie en filter laten vervangen. Ik heb er inmiddels alweer ruim 10.000 probleemloze kilometers op zitten met 50% PPO.

Nu merk ik bij een koude motor dat hij inhoud, zodra de motor goed warm is loopt hij weer als een zonnetje..... :?: :?:

Enkele extra aanwijzingen: Motorblok is beschermt met isolatie materiaal tegen rijwind, extra brandstoffilter na de platen-ww, de ww heb ik uitgeschakeld door middel van een kraan, thermometer om brandstof temperatuur te meten.

Wie kan mij helpen met dit rare verschijnsel...Zou het een vervuild filter zijn, verstopte sproeier....

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited February 2008
    Het zit zerker in de brandstof aanvoer... loop alles af bij koude temperatuur en controleer de doorstroombaarheid.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Probeer daarbij eens een goeie verstuiverreiniger van Comma of Forte, misschien een vuiltje meegekomen bij het dieselrijden.
  • jumperjumper PPO Burner
    edited February 2008
    Heb vanmiddag weer gewoon 50% PPO getankt, warmtewisselaar weer open gezet. En weg is het probleem.

Ook heb ik voor de zekerheid dieselreiniger toegevoegd.

Even in de gaten houden, maar denk dat het gewoon een vuile spoeier geweest is. Anders binnenkort het extra brandstoffiltertje even vernieuwen.

Hou jullie op de hoogte
  • jumperjumper PPO Burner
    edited February 2008
    Raaf, je had gelijk!

Het zat hem in het filtertje. Deze stond onder spanning, waardoor deze een beetje verbogen was. Hierdoor kon er lucht in het brandsysteem.

Ik heb vandaag een nieuw filtertje gemonteerd, en de leiding een beetje anders gelegd. Ik denk dat het probleem nu verholpen is.

Ook was goed te zien dat het filtertje vervuild was, voor 5 eurie is alles weer verholpen.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited February 2008
    Mooi dat het probleem is opgelost.
    Ja, het is gek met die inline filtertjes.
    Ze zijn grover dan de gewone filter en toch raken ze verstopt als ze erna staan.
    Al moet ik zeggen dat me dat ook was overkomen geruime tijd na mijn ombouw, mijn tweede inline filter houd zich al heel lang goed, waarschijnlijk raakte het eerste inline filter toch verstopt door rommel uit de WW .
    Nuja, beter een verstopt filter dan een kapotte pomp ;)
Sign In or Register to comment.