Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Prijsstelling APO ??

NiekNiek Super Moderator
edited February 2008 in Olieen
Nu de brandstof prijzen hoger worden en de prijzen voor KZO, ZB en andere plantaardige olien ook al ruim boven de 65 cent per liter zitten komen er steeds meer mensen, die op APO gaan of willen rijden. Daarbij zijn mensen, die met gemak 500 liter per maand verstoken.
Mijn motivatie om APO voor de liefhebbers te maken is vooral het milieu. Tot nu toe is de prijs afgestemd op de kostprijs zonder arbeid. Ik heb dat graag over voor de gemotiveerde gebruiker, maar eigenlijk niet voor die mense, die het vooral voor de centen doen. In dat laatste geval voel ik me net gekke Henkie.
Ik denk na over het volgende voorstel: prijs verhogen met 10 cent, waarvan 5 cent afdracht voor het forum beheer.
Wie schiet ??

Niek

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Niek,

Dat zou dan worden:

55 cent af Texel
    60 cent op je distributie punten

Ik begrijp je idealisme, en zou het niet anders doen!

Tim
  • NiekNiek Super Moderator
    edited February 2008
    Tim,
    Inderdaad
    Niek
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    mee eens Niek, doen!
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    IDD doen Niek, of alleen aan liefhebbers verkopen....

Heb hier al verschillende mensen over de vloer gehad uit de buurt die voor ombouw info kwamen. Allemaal weggejaagd en uitgelachen na een gesprekje uiteindelijk. Waren ook alleen op besparing uit.... dus geen hulp van mij!

gr Ton
  • wodanwodan Super Moderator
    edited February 2008
    Ik zou prijs zowiezo verhogen, maar ten gunste van jezelf... Als het forum teveel kost, kunnen we beter allemaal iets bijdragen ipv enkel de WVO stoker hiervoor mee te laten betalen...

En aan wie je verkoopt, bepaal je gelukkig zelf :D
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    wodan said:

En aan wie je verkoopt, bepaal je gelukkig zelf :D

Jij bepaald uiteindelijk of je milieu korting geeft of niet. Ik zou dan een commerciële prijs maken.

Zou iemand dan wel 1000L willen kopen voor 80 cent, plant jij voor de opbrengst een boompje :mrgreen:

Tim
  • DD PPO Burner
    edited February 2008
    Ik vind de olie van niek super van kwaliteit.
    dus daar mag de prijs ook naar zijn.

alles beter dan het klooien met flesjes en een berg afval produceren.
  • audi 80 PPO Wannabe
    edited February 2008
    prijs verhogen.

mvrgr
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited February 2008
    Beste Niek,

Prijs mag best 65 cent zijn. Nog 5 cent erboven op. Desnoods af te storten in het 'innovatiefonds der serieuze filteraars'.

Want wat zijn de alternatieven?

Bij de 'prijsbrekende' supermarkten zit het ook al op 0.89 cent de liter voor maagdelijke olie. En dan nog met het ongemak van de handeling en milieubelasting van de literflesjes.

Daar zitten mss nog wat partijtjes a 0,52 cent, maar dat zal met een week of 6 ook op zijn. Dan worden dat ook nieuwe contracten. Zie de bijdrages van ook jan.

Je mag best je tijd van werk ook eens te gelde maken. Je hebt een aanzet gegeven naar een ecologisch bewust zijn, en je moet nu realiseren dat dat zichzelf ook moet kunnen bedruipen.

Het zal toch niet zo zijn dat jij omwille van het milieu je eigen arbeid structureel ondergeschikt acht?

Groet, Cp
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Ik vind 60 cent een redelijke prijs, temeer omdat Niek er nog petroleum bijmengt. Het is altijd prima starten op zijn apo, dus geen probleem mee.
  • sauspasta PPO Burner
    edited February 2008
    Als gronstoffen en andere dingen, duurder worden, is het logisch dit door te berekenen in het eindproduct.

Ik vind een prijsverhoging jammer. Daarvoor rij ik te veel waarschijnlijk

groeten Niels
  • ook jan PPO Burner
    edited February 2008
    en Niek zal er heus niet 'rijk 'van worden, waarschijnlijk gaat hij net als ik klanten moeten selecteren.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited February 2008
    OK mensen,
    dank voor jullie reactie. Enerzijds jammer, dat de prijs omhoog moet, maar voor de kat zijn viool werken is ook niet alles. Als het alleen voor het milieu was, zou ik het nog steeds doen, maar een belangrijk deel van de stokers doet het zeker ook vanwege de kosten.
    Nogmaals dank voor de morele ondersteuning.
    Niek
  • reinout PPO Newbie
    edited February 2008
    Niek,

Ik houd al sinds het begin van mijn APO avontuur (2 jaar geleden) de kosten bij, ik zit nu op 55 cent per liter (Iets van 300 liter gefilterd, alleen materiaalkosten). 60 cent per liter lijkt mij geen gekke prijs, ik vraag me af of de gemiddelde doe het zelver het veel goedkoper kan. En wat als je er rijk van wordt, dan vergaat de wereld toch ook niet? Ik denk niet dat je verantwoording hoeft af te leggen voor je prijs, als mensen jouw APO te duur vinden gaan ze toch weer lekker bij de pomp diesel tanken?

Reinout
Sign In or Register to comment.