Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

De zin van het opvoeren van de verstuiveropeningsdruk

sauspasta PPO Burner
edited January 2008 in Algemene Techniek
Gister kwam ik ergens op het forum deze link tegen

http://www.veggiediesel.co.uk/

Met deze tekst:

Increasing the opening pressures as done by many pioneers, has worked for them, but has caused other undesirable issues when tried on a variety of my own vehicles. I can find no basis where the increase of opening pressures will give a "finer spray"--The atomisation is dictated by the design of the nozzle to the greatest extent, and not an opening pressure increase of 10-20%, as is generally advised!

Increasing the opening pressures will effect the RATE of delivery, maybe give a quieter engine generally, however this will retard the effective point of injection and affect the torque delivered by the engine at low speeds, affecting drivability, more noticable with smaller engines. This can cause in some cases, smoke in the exhaust due to the now effectively retarded timing, particularly with the DI engine, which are more sensitive to timing inaccuracies.

Advancing the timing may remove the smoke from the exhaust, but the different torque curve from standard will remain.

Toen ik nog mengde 50/50 reed de golf het soepelst.
Dat ik op GPO wat vermogensverlies heb, vind ik niet vreemd.
In de praktijk, heb ik dat vermogensverlies in de lagere toeren t/m 2500tpm. Daarboven trekt hij goed door
Nou zit ik, ivm roeten, aan andere verstuivers te denken en zou willen weten of andere 100% rijders ook vermogensverlies hebben. En is dat verbeterd/verslechterd door de openingsdruk te veranderen of de pomp te vervroegen?

vrgr Niels
This discussion has been closed.