Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

PPO/Accijns op pleziervaart boten

CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
edited January 2008 in Wetgeving Nederland
Laatst kwam ik in gesprek met een kennis over het gebruik van PPO en de aanpassing die ik met mijn auto ga doen.

Nu heeft deze bewuste goede kennis een pleziervaart bootje liggen en is door mijn motivatie warm geworden om de boot ook op PPO te laten lopen. We willen de watersport vereniging, waar zijn boot ligt, ook warm maken daar voor. Zodat het gezamenlijk inkopen van PPO mogelijk gaat worden.

Nu is alleen de vraag gekomen:
De pleziervaart is tegenwoordig verplicht op "witte"diesel te voeren, rode diesel is verboden. Er word dus ook accijns afgedragen.
:?: Hoe zit het precies met PPO en de accijns in de pleziervaart? Geld hier de zelfde regel voor als het wegverkeer?

Groeten, Ed

Comments

• Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    CaddyEd: Dezelfde regels als bij het wegverkeer. Wat niet weg neemt dat een bekende ombouwer in Wezep vandaag begonnen is met het ombouwen van motoren die in Sloepen geplaatst gaan worden :lol:
Sign In or Register to comment.