Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

grote verbetering koudloop

vanderstroomvanderstroom PPO Burner
edited July 2005 in Algemene Techniek
laat de motor na het voorgloeien ook eens 2 minuten nagloeien, [kan nu alleen nog handmatig dmv van een draadbrug, maak dit later permanent met een relais en timertje]
motor slaat op 100% zbo niet meer af en draait veel mooier rond.
bij mij een aanzienlijke verbetering, zal niet bij alle motoren gaan omdat dit bij sommige dit er al standaard op zit om de koudloop te verbeteren.

Comments

• vanderstroomvanderstroom PPO Burner
    edited July 2005
    nog niemand verder die dit uitgeprobeerd heeft?
  • Multivan GenerationMultivan Generation PPO Addict
    edited July 2005
    hallo,
    mijn VW TDI heeft dat standaard. De gloeibougies blijven na het gloeien en het starten nog een tijdje aan totdat de motor zijn bedrijfstemperatuur bereikt heeft. Dit om de koudloop-eigenschappen te verbeteren.. En ik denk ook wel voor het milieu...
    Ze worden qua intensiteit natuurlijk wel steeds lager, maar dat is logisch lijkt me... dus eerst vol vermogen en na het starten en wegrijden nog een tijdje nagloeien wat steeds minder wordt en het lijkt wel of dit thermostaat gestuurd wordt.
    groeten
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2005
    KLOPt.

Vw gebruikt dit al langer. Zeer goed principe.
    Begint ook al voor te gloeien, van zodra je de bestuurdersdeur opent. Tot 3 X toe gloeit de motor voor, als je de deur opent. Dan stopt hij ermee.
    Dit omdat je bij het starten dan niet meer zelf moet voorgloeien. (bv. Golf 3 met 1900c)
    Is een procédé die met ppo ook zeer goed loopt.
  • Multivan GenerationMultivan Generation PPO Addict
    edited July 2005
    Lijkt me alleen wel dat de gloeibougies sneller slijten...

:shock:
    ze gloeien namelijk veel langer... Ook als je al rijdt, en dan is het technisch gezien niet meer nodig maar milieu-technisch misschien wel wenselijk.. :?:
Sign In or Register to comment.