Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

help!!, doetetniemeer

Sunnyflowerpower PPO Burner
edited February 2008 in Algemene Techniek
aan alle forumleden die mij, al is het maar een beetje, kunnen helpen.
niet fysiek, maar met wijsheid.
waarom???.....................de daihatsu is er mee gestopt :( :( , niet tijdens het rijden, maar op het moment dat ik weer naar huis wilde vanaf m'n werk.
alles doet het,..............behalve aanslaan. :cry:
alle brandstof leidingen los gehad, alles stroomt door, startmotor trekt hem lekker soepel rond, maar niet aanslaan.
het enige waar geen brandstof uit kwam is de retour, zowel met pompen (handmatig) als met de startmotor.
wie oh wie heeft er een suggestie voor dit probleem wat het kan wezen. :?:
help.

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Sunny,

Haal eens een verstuiver leiding los, en kijk of daar wel brandstof uitkomt tijdens het starten.

Tim
  • edited January 2008
    DELETED
  • Sunnyflowerpower PPO Burner
    edited January 2008
    he jongens, ben er al uit. :P
    het relais van de gloeibougies is van de kaduke.
    op diesel had hij misschien wel gestart, maar op koude olie is het dus een "no go" voor het machientje. (bijna 60 keer aan 1 stuk rond laten gaan)
    zaakje kortgesloten via een draadje direct van de accu op de gloeiers en middels een knopje binnen te bedienen.
    gebakje loopt weer als een trein. :D
    heb nu wel veel knopjes extra binnen, maar dan weet ik ook zeker dattie niet gestolen wordt :P :P , valt niet meer te starten zonder de juiste procedure.
    petje af voor die Daihatsu, motorisch niet stuk te krijgen. :wink:
    nu 150000 op olie getuft en gewoon blijven pruttelen.
    is de sunny weer blij
    :P
  • edited January 2008
    DELETED
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Misschien ook maar een een dieopte-investering doen voor een extra controle-lampje ?

Groet,
    Ingmar
  • leoleo PPO Burner
    edited January 2008
    Probleem komt me toch bekend voor (maar dan niet via het relais).
    (Zie overigens ook draadje: Filtertype en procenten PPO)

Tijdens de eerste vorstperiode ging alles nog goed op slaolie.
    Maar op eerste kerstdag was het mis: wilde absoluut niet starten.
    Pas nadat ik de aanvoerslang van de pomp had losgemaakt en een slang in een emmertje met diesel had gehangen kreeg ik de boel weer aan de praat.
    Inverband met uitgezakte parafineachtige troep in de flessen veronderstelde ik dat ook in het filter, dus zowel brandstoffilter als filter na de WT2 vervangen.
    Op diesel ging het goed, maar op slaolie niet.
    Pas nadat ik de motor goed warm had gedraaid kon ik weer op slaolie rijden.

vorige week ging het weer mis.
    Totaal niet willen starten. Mijn buurman heeft me enkele kilometers getrokken en met de auto in de derde versnelling wilde hij toch niet starten (op slaolie). Zelfde procedure gevolgd als met de kerst, maar na het aanzuigen van de diesel bleef de auto alleen stationair draaien en gedurende 10 tot 15 minuten reageerde hij niet op het gas. Daarna kwam hij los en liep weer. Daarna weer overgeschakeld op slaolie en bleef hij weer 10 minuten statuinair lopen tot kennelijk alles warm was (heb overigens ook nog een warmtewisselaar voor het brandstoffilter zitten).

Mijn garage veronderstelde dat de startonderbreker via een relais de afsluiter van de pomop zo nu en dan niet opende doordat hij bleef hangen en heeft toen dat cirquit weer aangesloten.
    Op diesel ging daarna alles weer prima.

Vandaag , na ongeveer 10 minuten rijden weer overgeschakeld van diesel op slaolie. Liep eerst wat onregelmatig en daarna goed.

5 km voor thuiskomst weer op diesel gezet.

Bleek evenwel niet voldoende want toen ik na enkele uren weer weg wilde rijden was het na 100 meter weer raak: hij reed wel, maar zonder vermogen. Pas na een paar honderd meter ging het beter.

Vroeger reed ik ZBO en volgens mij geeft ZBO die problemen niet omdat die veel minder snel kristalliseert.

Mijn conclusie: In de winter is het niet vertandig om op slaolie (sojaolie) te rijden en kan beter het duurdere ZBO worden gebruikt.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008

middels een knopje binnen te bedienen.

Op die manier heb ik zeker 3 keer met een diepontladen accu gestaan dus kijk er mee uit! Niet goed voor je accu.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Heren,

Wat dachten jullie van een simpele Voltmeter.
    Je hoeft er nooit naar te kijken, maar als hij niet start, dan stiekem ff kijken of hij wel voorgloeit :D .

Herman
  • Sunnyflowerpower PPO Burner
    edited January 2008
    ik wist niet dat dit zoveel post zou opleveren met problemen, oplossingen en, uiteraard adviezen. :o :o
    ik ga nu de gloeiers schakelen met de pomp voor de achterruittewisserpieser (goed woord voor scrabble), want de achterruitewisser is er toch al af en dan hoef ik ook niet bang te zijn dat die de accu leegtrekt.
    als je de piesr gebruikt dan druk je op een knop, laat je die weer los dan gebeurt er niets meer, dus geen stroom op de gloeiers.
    oplossig: gloeiers schakelen met die knop voor het pompje, gebruiksaanwijzing erbij, rijden maar.

dit wordt werkelijk een autootje met een a-4tje aan handleiding, geweldig! :D :D :D
  • leoleo PPO Burner
    edited January 2008
    Naar aanleiding van mijn vorige posting hetvolgende:

Probleem is opgelost.
    De zgn. WT2 werkte niet goed meer. De clixons zijn door trillingen cq. warmte los gaan zitten ( door de heer Jansen toegegeven dat dit een euvel was van de eerdere versies) waardoor ze niet meer goed schakelden of zelfs kapot waren gegaan.
    Daardoor verhitte de WT2 de PPO te veel, smolt het kunststoffilter achter die WT2 als het ware enigzins waardoor de ingang bijna dicht geknepen werd.
    Toen ik die WT2 er tussenuit haalde werkte alles weer als van ouds.
    Wel heb ik toch weer een WT2 besteld (die volgens zeggen van een betere kwaliteit moet zijn door een andere bevestiging van de clixons) omdat ik bij koud weer (temperaturen onder nul) toch gewoon op 100 % PPO wil kunnen blijven rijden en om door de hogere temperatuur van ca. 75 graden de pomp zo min mogelijk te belasten.
  • Janbenz1Janbenz1 PPO Newbie
    edited February 2008
    Misschien is het zinvol om er een webasto standkachel op te bouwen.
    wanneer je weg wilt, kun je een 20 minuten tot een half uurtje vooraf deze aan zetten.
    Voordeel is dat je nooit een koude start hebt, levensduur van de motor verlengt.
    Je motor is op temperatuur, en minder kans op dikke olie, wat minder doorstroomt.
    Koelvloeistof verwarmt je brandstof voor, en volgens mij zijn je startproblemen al voor een groot gedeelte opgelost.
    En, ook niet onbelangrijk,je hoeft nooit geen ruiten meer te krabben. :roll:

Zelf heb ik ook een webasto kachel op mijn Mercedes 407 zitten, en deze wordt nooit zonder minimaal 20 minuten vooraf de webasto aan te zetten gestart.
    Het is een behoud voor de motor. :wink:
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited February 2008
    Janbenz1,

Zelf heb ik ook een webasto kachel op mijn Mercedes 407 zitten

Wat is het merk en type. Hoe zet je hem aan (met tijd klok, manueel of via de telefoon?) Zat die er origineel in of heb je hem er later ingezet? (waar vandaan en hoeveel was hij).
    Dank en succces,
    Douwe.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Op TV zag ik ooit een reportage van een omgebouwd audi A2. De zette de kachel met afstandbediening aan vanaf z'n keuken en na 20 min kon hij zo wegrijden. De vraag die ik me dan stel: hoeveel dino/mazout verstookt de kachel alvorens je kan starten?
    edited February 2008
    Soapwater,

Het is zelfs mogelijk om van waar ook ter wereld de kachel te bellen en hem zo aan te zetten (ik heb ergens een schema gevonden op het net). Lijkt mij ideaal b.v. om als ik een trein later ben even te bellen met de Webasto (bij een thermostaat van een c.v. moet dat ook mogelijk zijn) die dan gewoon wat later aangaat. Ik geloof dat ze ongeveer 1 liter per uur gebruiken. Als je nog een Webasto weet dan mag je hem voor mij mee nemen, Ik ben over een maand jarig :D :D :D.

Douwe.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Heren,

We glijden een beetje off topic...

http://www.standkachels.com/

Groeten,
    Tim
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Tring, tring: hallo, met de webasto....

Ja, goeiedag met Douwe, kan je vast de motor voorverwarmen??

Tuurlijk geen probleem, hoe laat ben je er??

LoL, kon het niet laten :D

PS: Hou je er wel rekening mee dat de meeste standkachels alleen het koelwater voorverwarmen en dus niet de olie?
  • ingmar89 PPO Burner
    edited February 2008
    Met zon telestart is het trouwens zo dat je volgens mij geen startvertraging kunt instellen...
    Dus je belt, en dan begint hij te verwarmen.
    Het enige wat je kunt instellen is hoe lang hij verwarmd...(10-90 min)
    edited February 2008
    @Miglowie,
    :D :D :D

@ingmar89,
    Koelwater verwarmt PWW en Eckes. De aanvoer van de warme kachelslang wil ik langs de brandstof slang laten lopen die naar de pomp gaat. SIS?

@Tim,
    Sorry, helemaal gelijk, maar wel leuk. (Kon geen 'smiletje vinden'.)

Douwe.
Sign In or Register to comment.