Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Hoe zit het met taxen?

Audi80 de 2e PPO Newbie
edited June 2008 in Wetgeving Belgie
Hallo

Weet iemand hoe het zit in België met tax die je moet betalen op de PPO?

Alvast bedankt.

Comments

• Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Olie die bij een Belgische boer geperst is, is accijnsvrij. Verder niet. (behalve De Lijn, daar is een uitzondering voor gemaakt)
  • Audi80 de 2e PPO Newbie
    edited January 2008
    en als het gaat om gezuiverde olie van restaurants?
    edited January 2008
    Volgens mij, net zoals in Nederland, niet toegestaan. In Nederland zijn het ministerie van Financiën en dat van VROM momenteel wel over deze materie aan het overleggen. Nav een aanvraag hierover. Men staat er sympathiek tegenover, maar dat is natuurlijk geen garantie dat er iets gaat veranderen.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Volgens mij komt er een excuus aan om het weer even uit te stellen:
    http://www.nu.nl/news/1390113/30/EU_overweegt_wijziging_richtlijn_biobrandstof.html
    image
    Groet,...zucht
    Ingmar
    edited January 2008
    Dat geldt niet voor WVO (APO) Ingmar. Accijnsvrijstelling daarop zou een goed begin zijn.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Ruud,

In Den Haag snapt men toch niet wat het verschil is tussen APO, PPO, WVO, Biodiesel....t'zijn allemaal biobrandstoffen. Het fiscaliseren ervan is al een probleem, laat staan het onderscheid ertussen maken. Zie me al staan, te twisten of mijn moster APO of PPO is.

Maar ja voorlopig blijven we lachen en doorrijden op APO.

Groet,
    Ingmar
    edited January 2008
    Ingmar: ik heb één man bij Financiën en één man bij Vrom uitgelegd wat het verschil is. Het zijn wel de personen die erover gaan. En die hebben toegezegd om over WVO (APO) als allereerste te overleggen. Men had begrip voor de situatie. Maar of dat iets wordt? Geen idee :lol:
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    En wat is er mis met lokaal geteelde KZO? Boeren worden betaald om velden braak te laten liggen, tonnen voedsel worden dagelijks vernietigd (zie ik met m'n eigen ogen gebeuren) omdat het niet genoeg opbrengt en het zaad wordt volledig gebruikt: veevoeder, brandstof en KZO-stro...
    Ach jah, alles over één kam scheren... Daar zijn "de mensen" goed in.

Grtz
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Die braakregeling vanuit de europese regelgeving is gestopt sinds kort vanwege de grote graantekorten wereldwijd. Dus "gratis" koolzaad als non-food gewas telen zit er niet meer in. Tarwe rendeert toch beter als koolzaad, dus dat zal de boer liever telen op de vrijgekomen grond.
  • wes 5.9 DODGE PPO Newbie
    edited June 2008
    hallo,

ik heb hier een tijdje geleden eens een schema gevonden waar de accijnzen per land ingevuld waren maar nu kan ik dat niet meer vinden.

kan iemand mij zeggen waar ik dat schema kan vinden?

thx
Sign In or Register to comment.