Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

waar moet ik opletten?

Mik 9-3 PPO Newbie
edited January 2008 in Opel
Beste dieselrijders,

Hallo beste dieselrijders,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Saab 9-3 tid 2.2 (bj 2000, dus een 115pk) (dat is dus eigenlijk een Opel motor of zelfs een Isuzu-motor want bij Saab kunnen ze geen dieselsmotors maken en betrekken dan dus maar een dieselmotor uit de Generalmotors familie)

Ik had hierbij dan de volgende vragen:
Ik wil niks aan me auto/motor veranderen dus geen extra tank of wat dan ook.
Hoeveel ZBO kan ik in een tank gooien of te wel wat voor verhouding moet ik aanhouden?
Zijn er nog alternatieven op ZBO?
Moet ik als ik ZBO ga gebruiken nog iets anders extra er aan toevoegen?
En er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Mocht iemand daar ervaring mee hebben dan houd ik me aanbevolen.

Vriendelijke groeten,

Mik 9-3,

Comments

• edited January 2008
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    [quote=Mik 9-3]Ik wil niks aan me auto/motor veranderen dus geen extra tank of wat dan ook.[quote=Mik 9-3]En er nog andere dingen waar ik op moet letten? Mocht iemand daar ervaring mee hebben dan houd ik me aanbevolen.
    Ja, je moet letten op je motor, dat hij niet kapot gaat zonder ombouw. Er zijn genoeg ervaringen van mensen die hun auto kapot rijden op ppo, maar over het algemeen zijn die niet serieus genoeg om dat hier te posten, of schamen zich rot dat ze niet omgebouwd hebben. Ga eens praten met het lokale dieselrevisie bedrijf, die hebben wel veel ervaring met deze acties.

Hoeveel ZBO kan ik in een tank gooien of te wel wat voor verhouding moet ik aanhouden?

100% kan goed, hij zal starten en lopen. Op korte termijn gaat er niets kapot, op lange termijn gaat je hele motor kapot als je niet ombouwd. Sommigen rijden 100.000km zonder ombouw, anderen 35km.

Mijn advies, ga gewoon simpel ombouwen, dat weet je in ieder geval dat je de korte termijn effecten minimaliseerd en de lange termijn effecten in ieder geval een heel lang uitsteld.

Succes,
    Tim
Sign In or Register to comment.