Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

filter problemen

pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
edited January 2008 in Algemene Techniek
begin nu een beetje filter problemen te krijgen met de dikkere slaolie van c1000 en de plus markt.

het probleem is dat het moeilijk door het filter gaat beneden de 60 % mix
dus 60 ppo en 40 diesel

heb nu het idee om ipv een brandstof filter, er een olie filter op te schroeven.
deze laat zelfs dikke motor olie door.
weet alleen niet wat de gevolgen voor de verstuivers zullen zijn

iemand ervaring hiermee.

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008

Brandstof moet je filteren met een brandstoffilter en niet met een oliefilter. Verwacht eerder problemen met héél je injectiesysteem en niet alleen met verstuivers. De pomp heeft niet graag vuil en zeker geen water/vocht. Daarom hebben de meeste brandstoffilters een vochtafscheidingsfunctie.
    Plaats gewoon je filter na de WW, gebruik een verwarmde kop en zorg er vooral voor dat je olie schoon is, dat voorkomt verstopte filters.
    Een reserve parallelfilter kan ook werken in noodgevallen.
    Maar daar hebben we het al genoeg over gehad lijkt me...

Grtz
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Pieterbell,

Een oliefilter doet dat ook alleen goed als je olie op temp is, dat is ook al snel 90 graden. Ik zou ook je ppo filter na de wisselaar doen, zo heb ik het ook, werkt goed. Desnoods zet je er voor de koude start een dieseltherm op.

Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    mooi voorbeeld van waarom we dus een verwarmd filter hebben of zoals Tim zegt het filter na de WW. Mare heb je nu pas last en niet toen met de vorst??? rijke mix maar als ze troebel is geworden heeft een niet verwarmd filter er wel moeite mee ja.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited January 2008
    mijn olie komt al met 80 graden het filter in.... als ik nu 60 % ga rijden , met slaolie dus dan word het filter tot halve wege onderaan warm ,... dus onder in het filter blijft het koud,
    ga ik nu 80 % rijden met slaolie dan word mijn filter tot onderin helemaal 80 graden en begint mijn auto in te houden.,, een teken dus dat deze dikte van de olie , kan het filter niet aan,
    tijdje terug alleen zonnebloem gereden , deed ie wel met 80% , vandaar dat ik zit te denken aan een ander type filter of misschien een olie filter

heb er nu een mann wk962/4 op zitten, met een inhoud van ongeveer 1 liter.
    Tim said:

Pieterbell,

Een oliefilter doet dat ook alleen goed als je olie op temp is, dat is ook al snel 90 graden. Ik zou ook je ppo filter na de wisselaar doen, zo heb ik het ook, werkt goed. Desnoods zet je er voor de koude start een dieseltherm op.

Tim

• edited January 2008
    DELETED
    edited January 2008
    5000 km zir ie er in
  • edited January 2008
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Pieterbell,

Ik zou sowieso een ander filter proberen. Is het probleem er dan nog, kan het ook ergens anders van komen. Ik kan me niet voorstellen dat een filter bij 80graden ppo temperatuur niet werkt met mix van 60 of 80%. De meeste 2-tankers die hier rijden, doen het nog steeds met een onverwarmd filter en 100% bij deze temperaturen.

Hoe groot is de binnendiameter van je aanvoer? Trekt hij door de dikke ppo van nu niet ergens lucht, omdat de onderdruk verderop in de leiding hoger is?

Succes,
    Tim
    edited January 2008
    heb ik ook nog aan zitten denken .... heb voor het filter een tandradpomp zitten die nu op een druk staat van +- 1,5 bar ( kan hem instellen tot 3 bar). Misschien zuigt deze pomp mijn aanvoer dicht , die is 10 mm inwendig . er komt een aanvoer pijpje uit mijn tank, is 6 mm doorsnee.
    heb ik een verloop tule op gemaakt naar 10 mm doorsnee en van daaruit gaat ie met 10mm slang naar voren naar de tandrad pomp.

Misschien moet ik dit stuk eens van flexibele koperen pijp maken,.... kan mijn opvoerpomp hem in ieder geval niet meer dicht zuigen.
  • edited January 2008
    DELETED
  • edited January 2008
    DELETED
Sign In or Register to comment.