Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

rekeningrijden en controle hierop

Sunnyflowerpower PPO Burner
edited January 2010 in Politiek
wie oh wie weet hoe deze betrouwbare( :mozilla_undecided: ),eminente regering ( :? )het rekening rijden onder controle gaat houden???
zover ik het kan bedenken is dat niet mogelijk.
met een "gps" kastje"-- die is uit te bouwen en/of uit te schakelen.
middels kenteken filmen/fotograferen??-- "leen" ik toch ergens een kenteken.
middels een vignet??-- kopietje trekken.
tol huisjes??--pak ik toch de binnendoor route.
ook hier geld dat de files niet oplossen, ze worden alleen maar groter en langer, is het niet op de snelweg dan is het wel op de binnendoor weggetjes.
of hebben zij een andere "oplossing" om het rekeningrijden controleerbaar te houden?? :?:
«13

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Ha Sunny,

Eigenlijk heel simpel. Met een veel te duur, niet werkend kastje.

Daar komt een Europese aanbesteding voor, kost alleen al tonnen. Dan gaat iemand het maken, die de aanbesteding wint, maar eigenlijk nog geen ervaring heeft met het systeem. Allemaal uitstel vanwege deze problemen. Kosten: Tonnen. Dan is het systeem er, blijkt het toch niet ideaal te zijn, en ondanks alle storingen en vertragingen, heeft het systeem slechts miljoenen gekost.

En als je ervaring hebt met adviesbureau? Schat dan deze kosten ook maar eens in, want onze regering neemt zelf geen risico's, net als de adviesbureau's. De aannemers trekken zich terug en we hebben wederom veel lopen ouwehoeren zonder resultaat.

Gelukkig houdt het je wel van de straat..

Tim
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited December 2007
    Tim said:

maar eigenlijk nog geen ervaring heeft met het systeem.

Tim

Er is wel ervaring met dit systeem in Londen en Stockholm.....
    Ervaringen in deze steden worden meegenomen in de ontwikkelingen.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited December 2007

net als de ov chip kaart :cry:

die doet het prima in Japan maar hier ho maar

dyssie 8)
    edited December 2007

Klopt, maar hier wordt alles gestempeld als "nieuw en innovatief" terwijl het in andere landen vaak al jaren gebruikt wordt.

Plus dat wij vaak denken het beter te kunnen, en vervolgens de boel niet voor elkaar kunnen krijgen.

Kijk alleen maar eens naar de ppo politiek en het rijden erop. Ethanol hetzelfde verhaal, in Brazilië rijden ze er al 15jaar op, hier is het "nieuw" :x

Tim
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Over Rekening rijden en gevolgen:

Jarenlang is men bezig geweest de secundaire wegen leeg te krijgen en zoveel mogelijk over de snelwegen te laten rijden, de hele bewegwijzering is er op aangepast.

Zo gauw als het rekeningrijden begint stromen de secundaire wegen weer helemaal vol natuurlijk, want niemand wil betalen natuurlijk.

ER komt GEEN gps kastje of wat dan ook in mijn auto in ieder geval. Het wordt dan zaak een postbus in D te nemen dan na 6mnd een duitse auto te kopen.

gr Ton
  • edited December 2007
    DELETED
    edited December 2007
    @Pjotter weet jij dat heel zeker?
    Ik ken namelijk mensen die het zo doen.

gr Ton
  • edited December 2007
    DELETED
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Helaas,

Een buitenlands kenteken zal niet gaan werken. Heel simpel net als in Londen, je gaat op de foto ...en als jouw kenteken niet betaald heeft dan zul je een accept thuis krijgen...en in Londen gaat dit ook met buitenlandse kentekens...dus ook de buitenlanders zullen moeten betalen.

Groet,
    Ingmar
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Ingmar, dat bedoelt suzuki ook denk ik: kenteken geregistreerd op een postbus, dus tegen de tijd dat die uitpuilt van rekeningen, gooien de DeutschePost-beambten ze wel weg :)
  • edited December 2007
    DELETED
  • Jor= PPO Burner
    edited December 2007

ook hier geld dat de files niet oplossen, ze worden alleen maar groter en langer,

Ik vraag me wel eens af, is er wel een oplossing voor het file probleem? Op het moment dat er ergens fatsoenlijk doorgereden kan worden, slipt het in no-time weer dicht, omdat het weer lekker doorrijd. Er zijn vlgs mij maar een paar "makkelijke" oplossingen en dat is achterlijk veel asfalt aanleggen, maar ik denk dat we daar ook niet op zitten te wachten. Of auto rijden zo duur te maken dat je van ellend maar in het OV stapt, en daar is ook niemand blij mee.
    edited December 2007
    Jor=,

Mensen dwingen te verhuizen voor het werk. Vroeger was dat normaal, tegenwoordig woont iedereen 50km van het werk.

Dus woon werk verkeer (niet het werkverkeer) enorm belasten. De opbrengsten in een pot stoppen om mensen een verhuisvergoeding aan te kunnen bieden als ze dichter bij hun werk gaan wonen.

Voor mij was 20minuten woon werk het max, bij het zoeken naar een woning. Het is 13 minuten geworden, ik zou zelfs kunnen fietsen :oops:

Tim
    edited December 2007
    Daarnaast moet het doordringen tot de mensen dat het geen grondrecht is om voor iedere werkende persoon in een huishouden een auto voor de deur te zetten. Ik zou het ook erg waarderen als ik geholpen word om dichter bij huis werk te vinden ipv terug te moeten verhuizen naar die ^&$$#(-Randstad
  • Sunnyflowerpower PPO Burner
    edited December 2007
    Jor= schreef
    Ik vraag me wel eens af, is er wel een oplossing voor het file probleem? Op het moment dat er ergens fatsoenlijk doorgereden kan worden, slipt het in no-time weer dicht, omdat het weer lekker doorrijd. Er zijn vlgs mij maar een paar "makkelijke" oplossingen en dat is achterlijk veel asfalt aanleggen, maar ik denk dat we daar ook niet op zitten te wachten. Of auto rijden zo duur te maken dat je van ellend maar in het OV stapt, en daar is ook niemand blij mee.

er zijn prima oplossingen in de wereld uitgevonden die allemaal werken.
    Tokyo bv. heeft een "fly over", dat is een snelweg op dikke zuilen die het verkeer naar de stad toebrengt en de weg die eronder loopt is de weg die de stad uitgaat.
    New York heeft dit systeem is zijn bruggen verwerkt, en de wegen erg verbreed, soms wel tot 6 rijstroken breed.
    maar hier in Nederland wordt er ergens wel weer een geelgerande, langstaartige, zachtboerende reutelkikker gevonden door een horde mislukte boomknuffelaars en alles ligt weer op de schop.
    en met dit gegeven komen we helemaal nergens.
    "wij" vinden vanzelf weer "oplossingen" om onder het rekening rijden uit te komen, en dan gaat dit ook weer over de blommen (denk ik).
    edited December 2007
    Er is nog een makkelijkere manier om op met een buitenlands kenteken te rijden.
    Via Jersey, je hebt dan wel een rechtsgestuurde auto denk ik.

gr Ton
    edited January 2008
    suzuki said:

Er is nog een makkelijkere manier om op met een buitenlands kenteken te rijden.
    Via Jersey, je hebt dan wel een rechtsgestuurde auto denk ik.

gr Ton

Huh?...........leg eens uit.
    vanuit D kan het niet en vanuit Jersey wel??
  • Jor= PPO Burner
    edited January 2008

er zijn prima oplossingen in de wereld uitgevonden die allemaal werken.
    Tokyo bv. heeft een "fly over", dat is een snelweg op dikke zuilen die het verkeer naar de stad toebrengt en de weg die eronder loopt is de weg die de stad uitgaat.
    New York heeft dit systeem is zijn bruggen verwerkt, en de wegen erg verbreed, soms wel tot 6 rijstroken breed.
    maar hier in Nederland wordt er ergens wel weer een geelgerande, langstaartige, zachtboerende reutelkikker gevonden door een horde mislukte boomknuffelaars en alles ligt weer op de schop.
    en met dit gegeven komen we helemaal nergens.
    "wij" vinden vanzelf weer "oplossingen" om onder het rekening rijden uit te komen, en dan gaat dit ook weer over de blommen (denk ik).

Ik had gehoopt hier wat creatievere danwel innovatievere oplossingen te zien. Aangezien zowat de helft van nederland last heeft van files zou je half nederland moeten voorzien van fly over wegen. Stel dat je geen last hebt van reutelkikkers dan het lijkt me vrij onbetaalbaar, en dat moet dan toch weer door ons worden opgehoest (tol/rekeningrijden?)
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    de oplossing is niet meer of bredere wegen.
    Ook niet allemaal samenproppen in 1 auto.
    Ben gisteren naar 's Hertogenbosch gereden (220 km).
    Nergens file, geen oponthoud. Via Antwerpen (gekend voor problemen en files).
    DE oplossing is andere werkuren!
    In plaats van altijd van 8 tot 5 te werken (en dan iedereen op de baan te sturen) zouden we beter in shiften werken. ALs de helfdt van de mensen die nu van 8 tot 5 werken, eens zouden werken van 11 tot 8 bv. Dan is het wegverkeer (op de nu drukste moenten) zeker met 30% afgenomen.
    DAT is een oplossing.

Natuurlijk zal er protest zijn. Maar er zijn ook voorstanders van zo'n systeem. Alles heeft wat tijd en gewenning nodig.

Baai de wei, Soja olie van forumlid Visco aan 60 cent per liter!! Nieuw!
    Moet je wel per 20 liter kopen. Zit verpakt in flessen van 5l en 4 zo'n flessen in 1 doos (=20l). 12 euri voor zo'n doos. Is trouwens leuk om daarheen te gaan. Officiele ombouwer voor ppo-ombouw! En nog zoveel meer. Leuk bedrijf, vriendelijke mensen.

Groeten,
    Nero
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    nero said:

DE oplossing is andere werkuren!
    In plaats van altijd van 8 tot 5 te werken (en dan iedereen op de baan te sturen) zouden we beter in shiften werken. ALs de helfdt van de mensen die nu van 8 tot 5 werken, eens zouden werken van 11 tot 8 bv. Dan is het wegverkeer (op de nu drukste moenten) zeker met 30% afgenomen.
    DAT is een oplossing.

Neen, niet doen. Ik werk altijd in shiften, heb zelden of nooit files. Maar als iedereen héél de dag gaat rijden, is de fun er ook af en wordt het voor ons, shiftworkers ook drukker :lol: :lol: (Zei de egoïst)

Grtz
    edited April 2009
    ik trek deze effe uit de motteballen, want het wordt weer actueel.
    al vanaf 2006 wordt er ge-emmerd over rekening rijden, en vanaf 2006 is er niks concreets uit de eurlingspijp gekomen, simpelweg omdat het gedoemd is te mislukken.
    het hele trucker verhaal, wat de pilot zou moeten worden, is ook al weer "vertraagd" en uitgesteld naar een ander jaar verderop in de eeuw.
    is dat dan geen spiegel aan de wand dat het systeem NIET werkt, en dat alle onderzoeken, inclusief deze, gewoon een vulgaire manier is om geld rond te pompen aan deze zogenaamde onderzoeken waarvan het resultaat al bekend is.
    voor de zoveelste keer (carpoolstrook, betuwelijn, HSL.) gooit de regering geld WEG, geld wat gebruikt kan worden voor millieu, zorg, justitie en niet voor een halfbakken kl*te systemen wat toch niet gaat lukken.
    gelukkig valt dit kabinet dit jaar en kunnen we iets anders gaan doen.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    De politici durven het kennelijk electoraal niet aan!
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Hoi Sunny,

Ik zie het iets anders.
    Eerlijker verdelen is denk ik iedereen het over eens.
    Maar als zo'n systeen letterlijk 1 miljard (€ 1.000.000.000,-) gaat kosten dan vind ik het positief dat Eurlings zegt: laten we er nog eens naar kijken.

Herman
    300SD
    edited April 2009
    Stokers,

Ik begrijp niet wat er moeilijk aan is. Gewoon een extra tax op brandstof per liter. Dat is eerlijk. Wie wil autorijden, of er voor kiest ver van zijn werk te wonen, betaald. Dikke sleurper, betalen. Zuinige auto's betalen automatisch minder. De vertegenwoordiger wordt gedwongen effici
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Hoi Tim,

Helemaal mee eens. Jouw oplossing kost, let wel € 0,- :p.
    Jammer dat het, zelfs met één Europa, niet lukt.

Nu die .....gouden..... middenweg :mozilla_smile:.

Herman
    300SD
    edited April 2009
    [QUOTE=Tim;47374]Stokers,

Ik begrijp niet wat er moeilijk aan is. Gewoon een extra tax op brandstof per liter. Dat is eerlijk. Wie wil autorijden, of er voor kiest ver van zijn werk te wonen, betaald. Dikke sleurper, betalen. Zuinige auto's betalen automatisch minder. De vertegenwoordiger wordt gedwongen effici
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2009
    Verhogen van de brandstof prijs gaat simpelweg niet omdat ie al door: accijns en andere belastingen hoog is en daardoor bijna gelijk ligt aan de ons omringende landen.

Bovendien brengt het invoeren van rekening rijden d.m.v. een stuk elektronica in de auto weer werkgelegenheid met zich mee en dat is zeker belangrijk in deze tijden.

Wat m.i. wel zou "kunnen" is de brandstof prijzen op europees nivo gelijk trekken en meteen verhogen. Maar ook dat zal niet lukken omdat je de lidstaten niet op 1 lijn krijgt en het economisch klimaat snel slechter wordt en het derhalve niet zinvlo is een prijs verhoging door te voeren.

Nee, 'T is weer ouderwets Hollandsch geneuzel van de bovenste plank wat miljoenen gekost heeft en er toch niet komt.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2009
    Weet je wat nou zo mooi is (statement van Eurlings): Voor de helft van de gebruikers wordt het goedkoper !!

Niek
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited April 2009
    Eurlings heeft intussen de ultieme maatregel uitgevaardigd. Het wordt verboden om nog aan je teller te prutsen............
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Zou er dan een ambtenaar komen die vakkundig je teller eruit sloopt, er overal loodjes op gaat knijpen en vervolgens een vergoeding (belasting) vraagt van slechts 250euro ofzo. Eenmalige teller verzegelings belasting..lolz

Bijna net zo omslachtig als da big brother is watching you by satelite system wa ze willen inbouwen;)

Waarom moeten die stomme ambtenaren toch altijd zo moeilijk doen om zogezegd nwe en "betere"systemen te verzinnen...waardoor ons land meer op het rusland uit de KGB tijd gaat lijken en verdrinkt in dikke boeken vol met regeltjes. Tzal me benieuwen hoe alles nu gaat lopen met da rekening rijden.

Khoop eigenlijk dat ze het maar laten zoals het is... we betalen al genoeg!

Greetz
    edited June 2009
    het is nu lekker rustig aan het politiekefront.
    zeker bang dat dit een kabinetscrisis zou kunnen veroorzaken en dat zou Balki niet willen.
    trouwens elke vorm van politiek die een crisis zou kunnen veroorzaken wordt gemeden, al deze punten worden maar door geschoven naar het volgende kabinet en dan mag Geert het oplossen en de schuld krijgen.
    laffe politiek is dat en het typeert Balki en de rest van de "balkifans".
    vooralsnog gaat elke autobezitter meer betalen, in wat voor vorm van belasting dan ook.
    het woord wordt enkel veranderd ten gunst van het ("kots,kots") millieu en dan wordt het bedrag wat er mee gemoeid gaat ook nog verhoogt. (oh ja,..................millieu, dan mag het)
    EN WE DOEN WEER ER NIETS AAN.
    als lammetjes volgen we de regeltjes en als brave slaven dienen we de meesters.
    edited June 2009
    Niks rustig, ze willen ook de secundaire wegen aanpakken:

Spitsheffing ook op sluiproutes'
    door Jouke Schaafsma en Edwin Timmer
    AMSTERDAM, dinsdag - Gemeenten dreigen hun steun voor kilometerheffing in te trekken als minister Eurlings (Verkeer) niet meewerkt aan een spitsheffing op sluiproutes.

Please Wait ...

De Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) vreest dat dorpswegen of provinciale routes straks volstromen als automobilisten rond de stad drukke en dubbeldure snelwegen mijden. Eurlings wil in de drukste regio's eventueel een spitsheffing boven op de kilometerprijs mogelijk maken.

Per brief eist de VNG dat die heffing ook voor het onderliggende wegennet zal gelden. "Als de minister hier niet mee instemt, zeggen wij onze steun op. Binnen enkele weken is er weer een overleg met Eurlings gepland. Dan moet het geregeld zijn", zegt VNG-woordvoerder Liane ter Maat.

CDA-Kamerlid Koopmans reageert scherp op het VNG-pleidooi. "Uiteraard moeten we voorkomen dat een spitsheffing rare effecten heeft op andere wegen. Maar gemeenten moeten niet denken dat zij straks zelf even een extra heffing mogen verzinnen. Daar gaan we niet aan beginnen."

Toezeggingen

Volgens een woordvoerder van minister Eurlings zijn er voldoende toezeggingen aan de VNG gedaan. Het spreekt voor zich dat wanneer in
    edited June 2009
    Sterker nog,

Alle ondernemers die moeite hebben met het betalen van hun belastingen worden nu extra hard aangepakt door de belastingdienst/Nederlansche staat/overheid.

Je zou verwachten dat er toch enige coulance betracht werd om bedrijven overeind te houden tijdens deze crisis maar niets is minder waar.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2009
    Zijn er echt nog mensen die geloven in de kilometerheffing ??
    edited June 2009
    Ik niet Niek:) maar vind het wel vermakelijk:)

gr Ton
    edited June 2009
    Ha,

Ik geloof het ook niet :mrgreen:

Tim
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2009
    Ik weet zeker dat er gelovigen in de huidige regeringscoalitie zitten......
    en in de oppositie zitter ook nog wel een aantal.
    edited June 2009
    rekeningrijden is inderdaad een leuke vorm van entertainment geweest, waarop iedereen weer heeft gereageerd.
    haalbaarheid heeft het niet en de betrouwbaarheid is er niet, nog maar te zwijgen over de invoering van het systeem.
    aan alle kanten te omzeilen en te misleiden, dus ook weer een reden om het eerst uit te voeren en daarna weer af te breken.
    moet maar zo denken dat geld moet rollen en dit weer een goede manier is om het te laten rollen.

maar ik bedoelde eigenlijk de wegenbelasting die weg zou vallen (eerst zien dan geloven) en daar dan de zogenoemde CO2-tax voor in de plaats komt als andere belastingpost. (naast het rekeningrijden natuurlijk)
    hoe willen ze dat dan doen????
    wordt er uit gegaan van hetgeen de fabriek opgeeft?? of wordt er terplekke gemeten en die uitslag geeft dan de hoogte aan van de belasting???
    heeft een voordeel bij de LPG rijder (die natuurlijk weer direct om zeep geholpen wordt).
    nog maar te zwijgen over onze brandstof, die schijnt ook redelijk minder CO2 te hebben dan wat de fabriek opgeeft dat die heeft.
    ben benieuwd hoeveel extra pegels dit gaat opleveren voor de staat, armer zullen ze niet worden denk ik.
    en voordeeltjes voor de consument zullen er ook wel niet inzitten.
    edited June 2009
    Ach,

Tegen die tijd gaan wij toch emigreren.......laat ze maar klooien.

Tim
    edited June 2009
    Nou, volgend jaar komen er belastingvrije wagens op de weg, zowel diesel als benzine, dus in dat opzicht, kan het wel goedkoper worden. De CO2-grenzen zijn wel mega laag, goed voor mij als bijna-alleenstaande, lastiger voor gezinnen. 95g/km voor diesel, 115 voor benzine.
    edited June 2009
    dat zijn goeie berichten, als je het mag geloven, maar ik weet haast wel zeker dat dit geen voordeel opleverd voor de consument.
    belasting is belasting en het wordt geheven en ge
    edited June 2009
    As de olditimers ook aan de beurt gaan komen dwingt de overheid me om een kraak te zetten bij Startwin en de Thunderstar 1200TDI te stelen.....
    image
    The first Diesel Superbike: the Star Twin ThunderStar 1200 TDI

gr ton
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2009
    lupo blok.

gebruik zal dan ook wel gierig zijn.
    edited October 2009
    lekker rustig aan het rekeningrijden front.

of schuift dit kabinet deze sheizz ook weer voor zich uit.
    mag een andere regering de knoop doorhakken.

kgr kgr kgr "niet geschikt" kgr kgr kgr kgr.
    edited October 2009
    ja lekker he:)

gr Ton
    edited October 2009
    [QUOTE=Sunnyflowerpower;51684]....of schuift dit kabinet deze sheizz ook weer voor zich uit....

Tuurlijk, veel te lastig om in te voeren. De beroepsleugenaar moet nu eerst kijken hoe ze in deze recessie op eenvoudige wijze de burger op een andere manier van zijn zuur verdiende centen af kunnen helpen om banken en andere legale criminelen overeind te houden.
    edited November 2009
    [QUOTE=easy rider;51696]Tuurlijk, veel te lastig om in te voeren. De beroepsleugenaar moet nu eerst kijken hoe ze in deze recessie op eenvoudige wijze de burger op een andere manier van zijn zuur verdiende centen af kunnen helpen om banken en andere legale criminelen overeind te houden.

het is er toch door, in ieder geval overeenstemming over het wel of niet doen.
    nu nog bepalen wat het gaat kosten.
    maar,...................... hoe gaan ze dat dan controleren????
    black box? kilometerstanden bij de APK?, camera's boven de wegen?, controleurs?(2-de NSB) of zijn er nog andere manieren om ons het leven weer zuur te maken??
  • udoudo Super Moderator
    edited November 2009
    Belangrijker is het vermoedelijk fascistische beleid dat er gaat over het 'niet werken' van een gpsdoosje dat nodig voor de rekeningrijd constructie.
    Wat als de ontvangst slecht is? Of als ik het thuis laat?
    Dit levert gaten in de resulterende log op.
    Wat als ik zoals nu vroeg naar het werk ga?
    In mijn schonere auto dan volgens het kentekenbewijs blijkt?
    Of als ik door mijn baas later naar huis kan en dus in de file zou komen maar `binnendoor` rijd en de file mijd?

Hoe omgaan met de ethiek rond de snelheidsinformatie uit de logs?

Wat als er een voertuig is zonder elektriciteit? (lastig maar niet onmogelijk)

Wat als je buitenlander bent?

En hoe zat het met de overhead kosten van dit projectje? Die mochten toch niet te hoog worden? Hoe hoog worden ze nu en waarom is dat OK?

Kortom: `overeenstemming` is er vast wel, maar duidelijkheid is er amper.
    edited November 2009
    dan gaat de "scheizz" toch door naar het volgende kabinet.
    ben benieuwd wat voor hopeloze oplossing er dan aangedragen gaat worden.
    moet waarschijnlijk voldoen aan bepaalde eisen:
    te duur, onuitvoer en/of oncontroleerbaar, veel loze werkgelegenheid, niet op tijd gereed, over het budget heen, veel updates, nog meer reparatiekosten, goedkoopste aanbieder, feilbaar systeem, foute rekeningen, omzeilbaar tot en met, onbetrouwbaar, enz, enz.
    het lijkt Nederland wel,...........................oh ja,..............zitten we al.
    edited November 2009
    Whahahha,

Udo, elk mens heeft zijn doel, ga je bemoeien met het rekening rijden en je krijgt van mij 100L GPO kado. En dan ook blijven vragen stellen h
Sign In or Register to comment.