Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Een vraag aan Nero,over een lijn pomp.

DD PPO Burner
edited December 2007 in Algemene Techniek
Als de opvoerdruk hoger wordt bij een lijnpomp, wordt de inspuiting dan later.

IK merk namelijk, als ik de flow van mijn systeem verhoog (heb vandaag een KGR op mijn systeem gemaakt) de inspuiting later word en de pomp weer moet bijstellen.

Comments

  • RubenbxRubenbx PPO Addict
    edited December 2007
    als je begin druk hoger ligt hebt je sneller druk om je perskleppen te openen dus injecteer me sneller, lijkt me...

    Maar ik ben niet Nero :lol:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Stokers,

    Ik ben ook nero niet, maar de pomp is mechanisch. Dus begin druk maakt niet uit, hooguit dat door de hogere (vul)druk iets meer brandstof voor de plunder geperst zou kunnen worden.

    De transferdruk in de IP is maar een fractie van de uiteindelijk plunjer druk.

    Tim
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    De opvoerdruk doet er niet veel toe. Er moet een minimale opvoerdruk zijn, maar das ook alles.
    Teveel druk wordt normaal via retour afgevoerd. (uitlaatbanjo zit een geveerde retourklepje in)
    Later inspuiten doet hij er zeker niet van. Sneller ook niet.


    GR
    Nero
  • DD PPO Burner
    edited December 2007
    Dat klopt nero.
    Maar ik heb laats de retourbanjo schoongemaakt,
    nu loopt de motor op diesel en op ppo beter,
    de druk op de slangen, die van opvoerpomp naar het filter voelen ook minder hard aan (minder druk).
    Kan het niet zo zijn dat de retourbanjo de druk niet kan verwerken.
    dat de flow van het klepje te klein is.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    normaal kan dit niet. De outletbanjo is voorzien van een redelijk gaatje. Niet zo klein als van een VE-pomp. En ook daar kan de ppo door.
    Dus ik veronderstel dat enkel VUIL je klepje in de banjo kan belemmeren.

    GR
    Nero
  • DD PPO Burner
    edited December 2007
    Ja.

    De druk liep zo hoog op de slangen begonnen te lekken.
    Tijdens het schoonmaken heb ik ook de druk getest.
    viel mooi binnen de waarden die het
    service manual voor schreef (1,47 en 1,57 bar)

    Maar dat was voor de kgr.
    ik heb de kgr gemaakt om de temperatuur wat hoger te krijgen,
    is ook gelukt met deze kou 10 graden winst.
    kom ik mooi op de 70 graden met -3 s'avonds zonder isolatie.

    Ik heb nu het zelfde probleem weer op PPO, dan voor het schoonmaken.
    Op diesel geen probleem.

    Daarom denk ik dat de retour banjo op PPO te weinig debet heeft.

    ik denk dat het tijd wordt, dat ik de druk eens ga opmeten van de
    opvoerpomp op PPO en op diesel.

    Meten = weten
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    juist
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2007
    Meten = weten.
    Gissen = missen.

    Je moet wel JUIST meten natuurlijk :D :D
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    en gokken = dokken
  • DD PPO Burner
    edited December 2007
    Vandaag gemeten.

    De resultaten zijn min of meer gelijk.
    het verschil tussen maximale druk en minimale druk zijn op PPO kleiner dan op diesel.
    Maar de maximale druk blijft gelijk.
    Dus is te verwaarlosen lijkt mij.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Dus de KGR heeft qua druk geen verschil gemaakt?
  • DD PPO Burner
    edited December 2007
    Nope geen enkel verschil. Er is zelfs geen verschil tussen ppo van 40 graden en 70 graden qau druk in het opvoer gedeelte.

    Ik had de druk meter in de opening gedraait waar ik de temperatuur
    sensor normaal heb zitten.
    Toen ik de sensor eruit draaide onsnapte er wel wat lucht.
    De filterkop hing dus niet recht maar scheef waar door er lucht zich verzammelde.
    Dus vandaag maar even recht gehangen en op de zelfde
    hoogte als het orgineele filter.

    Dus ik denk dat de boosdoener al die tijd lucht is geweest en de vervuilde retour banjo.
    Voor de rest start en rijd hij als een trein.
    Maar het geluid van de motor, is op PPO nog altijd wat rauwer en met een hardere diesel klop (beetje tractor geluid) dan op diesel.

    Volgende stap zijn de verstuivers onderhanden nemen.
    Of die ooit getest of vervangen zijn de afgelopen 23 jaar, daar heb ik geen idee van.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    DD said:

    IK merk namelijk, als ik de flow van mijn systeem verhoog (heb vandaag een KGR op mijn systeem gemaakt) de inspuiting later word en de pomp weer moet bijstellen.

    Is dit nu nog van toepassing dan?
  • DD PPO Burner
    edited December 2007
    Geen idee.
    Zoals de pomp nu staat rijd hij goed en klinkt hij beter als van te voren.

    Ik vind het een beetje moeilijk oordelen wanneer de pomp goed staat.
    Ik ben te slotte maar een hobbies en ik ken geen
    andere nissan patrol op PPO.

    Ik merk wel ,dat als ik pomp vroeger heb gezet de motor op ppo rustiger loopt.
    het verschil tussen diesel en ppo kleiner wordt qau geluid wat de motor maakt (diesel klop).

    Dus ik denk dat ik wel goed bezich ben :?:

    Koude start blijft gewoon goed en ik merk ook geen verschil in verbruik of uitlaat gassen(geen roet of witte rook) ,
    die kunnen wijzen of de timming goed of niet goed staat en of de verstuivers gaar zijn of niet.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Heb je ook een Bosch VE pomp die je afstelt met een meetklokje?
    Je hebt hem nu een paar keer zelf afgesteld, Als je nu zelf vind dat hij goed loopt en je verbruik is niet gestegen zou ik het gewoon zo laten.
Sign In or Register to comment.