Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

100% plantaardig VET

BlackchromeBlackchrome PPO Wannabe
edited December 2007 in Olieen
Met mijne 2e post ga ik waarschijnlijk toch naar de bekende weg vragen. Maar ik heb hier nog geen goed antwoord kunnen vinden.

De patatboer hier om de hoek gebruikt 100%plantaardig vet. Dit gaat de frituur in als dikke witte blokken.
Logisch dat je daar niet op kan rijden.
Maar is het mogelijk om dit te mengen met bv. diesel of PPO of een ander trukje toe te passen zodat je iets krijgt wat wel vloeibaar blijft in de tank?

Comments

• edited December 2007
    DELETED
  • RaafRaaf Modding Member
    edited December 2007
    pjotter said:

zo niet neem dan een behoorlijke tankverwarming :roll: :lol:

En als je je tank op 180 C houdt, kun je onderweg een snackje nemen 8)

Nee Blackchrome ik zou maar eens naar een andere leverancier omkijken want in mengen met dino of ppo zie ik ook niet veel heil.
  • edited December 2007
    DELETED
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2007
    Laat hem van product veranderen... Beter voor de klanten (geharde olieen zijn ongezond) en voor jou. Iedereen gelukkig, toch?
  • BlackchromeBlackchrome PPO Wannabe
    edited December 2007
    Ik heb het pak gezien, er staat op 100% plantaardig.
    Daarom dacht ik dat het misschien plantaardige olie was die men op 1 of andere manier bewerkt had zodat het bij kamertemperatuur vast was.Ivm makkelijk transport, opslag enz.
    Met die gedachte dacht ik dus ook dat het stolpunt misschien weer eenvoudig omlaag te brengen was met een toevoeging.
    Het was een ideale situatie geweest daar de frituur nog geen 30 meter van huis is.

:D :D Misschien toch maar een hele forse tankverwarming aan brengen. :D :D
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Blackchrome,

Als je echt op dat vet wil rijden, maak er dan biodiesel van. Hiervoor hoef je alleen de niet biodino geharde componenten van je motor te vervangen (bv gewoon rubberen leidingen).

Anders kun je idd beter een visboer in de buurt zoeken voor plantaardige olie, dat werkt wel.

Tim
    edited December 2007
    Tim said:

Anders kun je idd beter een visboer in de buurt zoeken voor plantaardige olie, dat werkt wel.

Tim

Ik ga voor de visboer optie, hoewel er zit hier ook nog een chinees.
    :D
  • RubenbxRubenbx PPO Addict
    edited December 2007
    dus je kan kiezen, zalm of loempia geur!! :lol:
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Potentiele leveranciers:
    http://www.friturenindehoreca.nl/deelnemers.php
    die gebruiken wel vloeibaar.

Groet,
    Ingmar
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2007
    Er zijn verschillende soorten vloeibaar vet. Frietboeren gebruiken hun vet/olie ook meerdere dagen tot 1 week voordat ze verversen. Ook de frietboeren van de lijst. Ik neem de olie van een frietboer af nadat we veel geexperimenteerd hebben met verschillende merken. Wat we nu hebben is goed voor zomer GPO/APO, swinters nog iets teveel verlies.
    Wil je het emailadres van "mij frietboer" stuur een pb tje
    Niek
    edited December 2007
    @Niek
    Natuurlijk ben ik wel geinteresseert in een frietboer die vloeibare olie heeft.
    Alleen zoek ik er meer één in het zuiden van het land, omgeving maastricht.

Hoezo is er 's winters meer verlies? Ik begin pas net dus weet nog niet alles.

Allereerst is het natuurlijk belangrijk dat de auto omgebouwd is.
    Hoewel dit bij de Mercedes niet veel moeite hoeft te kosten.
    Ik ga hier dan ook zo snel mogelijk mee beginnen.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2007
    BlackC:
    Ja als het kouder wordt stolt de olie eerder en wordt het "vet" Dat kun je dus niet filteren met een gewoon filter. Laat je frietboer maar even bellen met mijn Helderse frietboer, kunnen ze info uitwisselen.
    Als je eraan toe bent om APO/GPO te gaan maken, stuur (via PB) mij je gewone emailadres, dan krijg je de beschrijving van mijn filterintallatie.
    Niek
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Zoals ik het me herinner is APO een mengsel van heel veel verschillende esters, die allemaal een stolpunt hebben ergens tussen de -10° en +15°.
    Als het kouder wordt zullen de verschillende fracties stollen en uitzakken.
    Hoe kouder het word hoe meer fracties stollen.
Sign In or Register to comment.