Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Toyota corolla 2.0 diesel '99

jumperjumper PPO Burner
edited April 2009 in Oosterse merken
Van de week mijn nieuwe auto gehaald, een toyota 2.0 diesel uit '99. Ik heb heel bewust voor deze auto gekozen ivm zijn betrouwbaarheid.

Ik rij 150km per dag woon-werk, dus dat haal ik er wel uit. Ik heb gehoord dat ze ook geschikt zijn voor het rijden op PPO. Heb zojuist even onder de kap gekeken, en kom daar een DENSO pomp tegen. Ik heb hier al eens een verhaal gelezen over zo'n auto.

Comments

• MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Deze bedoel je?
  • jumperjumper PPO Burner
    edited December 2007
    Miglowie said:

Deze bedoel je?

Er is er nog één, die heeft later een corolla met D4D motor gekocht.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited December 2007
    Goede keuze Jumper
    Superdegelijk de Totota Corolla en die denso pomp is perfekt, ik rij op dit moment (ook denso) met 70% 1 tank systeem met platen ww.
    edited December 2007
    Raaf said:

Goede keuze Jumper
    Superdegelijk de Totota Corolla en die denso pomp is perfekt, ik rij op dit moment (ook denso) met 70% 1 tank systeem met platen ww.

Warmte wisselaar heb ik nog liggen... Moeten we die op korte termijn nog maar eens in gaan bouwen. :D

Helaas heb ik alleen mijn voorraad ZBO laatst opgeruimd, maar ja, ga gewoon weer nieuwe halen. :wink:
    edited December 2007
    De warmtewisselaar is ingebouwd. Echt helemaal geweldig. Met bijzonder veel dank voor degene die me vandaag in de vrieskou geholpen heeft.....top :!:

Binnenkort eens kijken voor een thermometer, zodat ik ook de temperatuur van de brandstof in de gate kan houden.
    edited January 2008
    Nu inmiddels alweer ruim 5000km verder, alles gaat top!

60% is op dit moment dat er door de aderen van de corolla stroomd.....!
    edited February 2008
    Inmiddels 10.000 km gereden. Net Olie en filter ververst. Bij een garagebedrijf hier in de buurt. Hij keek wel wat vreemd op van de ww. Heb hem kort even uitgelegd, verder geen probleem.

Ik merk de laatste tijd wel dat hij wat rookt, het lijkt geen motorolie, het is namelijk geen zwarte rook. Heb voor de zekerheid een keer alleen dino getankt, nu een paar honderd kilometers verder is het alweer een stuk minder. Zo het kunnen dat er een soort vuil ophoping is geweest dat nu weer langzaam weg ga doordat ik dino getankt heb?
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    zwarte rook= roet
    blauwe rook= blokolie consumptie
    witte rook = water/koelvloeistof

gr Ton
  • sauspasta PPO Burner
    edited February 2008
    Blauwe rook is ook de rook die je krijg bij onvolledige verbranding. bv door een lichte belasting of te veel inspuiting bij lage belasting of nog niet op temperatuur.

Zwarte rook bv door te weing zuurstof, bij veel inspuiting en zware belasting.

groeten Niels
    edited April 2008
    Gisteren de corolla ter keuring aangeboden, geen enkel probleem. Op z'n sloffen erdoor. Er moest alleen een lampje vervangen worden.
    De roetmeting gaf geen enkel probleem. De garagehouder is een verstandige jongen, hoe voert de meeting gelijk wanneer de aankomt uit, omdat het blok dan nog lekker warm is.
    Ik ben weer helemaal gelukkig, en kan weer rustig slapen.....
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Jumper,

De garagehouder waar de Saxo de laatste keer gekeurd is, vertelde me dat ze helemaal geen roetmeting meer doen, als de auto goed lijkt. Is ie echt oud, of roet ie tijdens de testrit, dan doen ze het wel.

Tim
    edited April 2008
    [QUOTE=Tim;31857]Jumper,

De garagehouder waar de Saxo de laatste keer gekeurd is, vertelde me dat ze helemaal geen roetmeting meer doen, als de auto goed lijkt. Is ie echt oud, of roet ie tijdens de testrit, dan doen ze het wel.

Tim

Ik weet niet hoe het precies zit, wanneer je een steekproef krijgt zijn ze het volgens mij gewoon verplicht. Er zijn natuurlijk methodes genoeg waardoor ze de uitstoot kunnen verminderen.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Maar als ze een steekproef krijgen, is het vroeg genoeg :) Ik heb me ook laten vertellen dat je een diesel die niet door de roettest komt al herkend op het moment dat ie binnen komt.
  • BrajoBrajo PPO Burner
    edited April 2008
    Bij mijn auto (Hiace) hebben ze laast ook geen roetmeting meer gedaan, maar moest er wel voor betalen ra ra!

Alleen als er een steekproef komt deed hij het wel, je gaat toch geen goede motor over de kop jagen zij hij!
    edited April 2008
    [QUOTE=Brajo;31947]Bij mijn auto (Hiace) hebben ze laast ook geen roetmeting meer gedaan, maar moest er wel voor betalen ra ra!

Alleen als er een steekproef komt deed hij het wel, je gaat toch geen goede motor over de kop jagen zij hij!

Maar dan ga zou ik er dus ook niet voor betalen!!!!
    edited April 2009
    Weer bijna een jaar verder.....

Gisteren weer toyota voor APK geweest, en jawel hoor, zonder problemen er door.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Had jij wat anders verwacht van een Toyota die pas 10 jaar oud is?
    edited April 2009
    [QUOTE=Man@work;47355]Had jij wat anders verwacht van een Toyota die pas 10 jaar oud is?

Je weet het maar nooit......

Mijn broer had aan zijn BMW 3000 euro kosten, had ook niemand verwacht!
Sign In or Register to comment.