Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

DELETED

edited December 2007 in Fiat/Iveco
DELETED

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Masterbase.nl zegt dat je Ducato bougies heeft van type NGK Y 909 R.
    Of andere ook passen weet ik niet. Vraag het anders eens op een fiat forum of bij de dealer.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Dreadnomad,

Ja de startproblemen kunnen veroorzaakt worden door brakke gloeiers, maar er zijn natuurlijk tal van andere problemen waar je zelfs met diesel last van kunt hebben. Zoals bijvoorbeeld een lagere compressie door slijtage om maar eens een zijstraat te noemen. Andere problemen kunnen zijn, verstuivers die slecht zijn, inpspuitmoment...

Ik denk echter dat een groot aantal van de startproblemen veroorzaakt worden door een brandstofsysteem dat lekkages vertoont. Omdat er bij een dikkere brandstof een grotere onderdruk is, zal er door een klein lekje lucht kunnen binnenkomen. Diesel is dunner, dan heb je dit probleem niet.
    Voor je gloeiboegies...kijk eens op www.hbase.nl, met behulp van het kenteken zijn de juiste bougies zo op te sporen.

Groet,
    Ingmar
  • edited December 2007
    DELETED
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    De eeuwige tip; hang even een kanister brandstof aan de pomp met een korte aanvoer- en retourslang. Start hij dan beter zit het dus in het brandstofsysteem.
  • edited December 2007
    DELETED
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007

Maar wat ik me wel afvraag is hoe het kan dat m'n bus na een stuk of 5 keer voorgloeien wel start.

Hiermee bedoel je dus alleen het gloeien, niet na 5 x starten ?

Houd er ook rekening mee dat de PPO een hoop aangekoekt vuil vanuit de tank losweekt, en die komen dus fijn in je filters terecht. Schoonmaken is dus ook nodig.

Groet,
    Ingmar
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2007
    Waarom is er gedeleted?
  • edited December 2007
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Mmmm,

Ik weet van nix, misschien heeft een fanatieke mod deze gebruiker naar de eeuwige koolzaadvelden ge-erased?

Tim
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Viel mij ook al op. Vreemd en zeker onnodig lijkt me.
Sign In or Register to comment.