Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Polo variant sdi van 99

koekie4 PPO Wannabe
Hoi Mede forum gebruikers
mijn naam is Roger,woon in het mooiste dorp van zuidlimburg, en volg al geruime tijd het vw forum.
Ben zelf 2 weken geleden begonnen met mijn ombouw. 2 stuks 3/2 kleppen besteld. Op het werk 2 stuks rvs tanks gelast,27 liter en 16 liter. 12mm festo slang dubbel gelegd van voor naar achter. Inwendig is die 10.
Onder de motorkap de warmtewisselaar geplaatst en parralel op de kachel gezet.Ventielen en filter geplaatst voor de pomp. alles super geisoleerd en aangesloten. Nu heb ik een aantal vragen aan de oude rotten in dit vak.
Waarom loopt mijn auto beter op ppo dan op diesel. het lijkt wel of er 10 pk is bijgekomen,
Hoe warm mag de boel worden?Ik bedoel dat de brandstof filter zo warm word dat de plastix helemaal zacht word.
Ik gebruik de golden sun olie van 52 cent en een brandstof filter van fram wat je vaker in de brandstofleiding ziet van een auto. Zo een wegwerp filter.
de tank in de auto achter word zo warm ,na een uur rijden, dat je er geen hand meer aan houd. Kan dat ??
Wie helpt me?
Dank je voor de moeite
Gr Roger

Comments

  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Roger,

    Toen ik nog 2-tank reed had ik ongeveer dezelfde setup. Mijn tank kon ook behoorlijk heet worden. Bij de Combo van een maat van me, hebben we de aanvoer en retour op een t-stuk gezet. Hierbij gaat de ppo passief door de tank. Zijn tank wordt amper warm. Onderaan in dit topic zie je de foto's.

    http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1748

    Jij zou, gezien je lasmogelijkheden, dit ook kunnen moeten maken.

    Als je hulp wilt op het forum moet je foto's plaatsen :wink: :lol:

    Wat betreft je filter, gebruik een stalen filter. Zo een als bv ook in bovenstaand topic. Plastic filters kun je eigenlijk alleen gebruiken als voorfilter, dus zonder dat ze erg warm worden. Beter is een schroeffilter, dus met losse filterkop, deze zijn veel goedkoper.

    Succes,
    Tim
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited December 2007
    dank je voor de reacties.Ik ben ongeveer een 4 maanden de verrichtingen van anderen hier aan het volgen. Ik hoef namelijk niet het wiel opnieuw uit te vinden. Nu ik de boel zelf erin heb sta ik versteld van de souplesse wat de auto heeft. Ook de trekkracht had ik nooit verwacht. Dat mijn ppo tank warm word vind ik niet erg. Ben alleen bang voor mijn kunstof filter. Zeker in de zomer periode. Als ik een groot filter plaats van staal zit er ook meer koude ppo in . Kan ik dan nog zonder problemen omschakelen?? Of moet ik die voorverwarmen gaan? Met die kunstof filter ben ik voor 3.95 euro klaar en kan ik op ieder moment, ook als ik ergens onderweg ben vervangen. Dat die beter loopt komt dat door de voorverwarming? Als ik een tweede warmtewisselaar plaats in de diesel leiding, loopt die daar dan ook zo goed op??. Ik zal trachten deze week wat fotos te plaatsen van zowel onder de motorkap alsook de kofferbak. het lijkt me heel sterk dat het nog beter kan, maar ik sta open voor alle ,goed onderbouwde meningen en tips. Schroom niet en zet ze hier neer.
    hoe post ik fotos??
    gr Roger
  • RaafRaaf Modding Member
    edited December 2007
    koekie4 said:

    Als ik een tweede warmtewisselaar plaats in de diesel leiding, loopt die daar dan ook zo goed op??

    Het is niet aan te raden om je diesel erg warm te maken omdat dan de smerende eigenschappen achteruit gaan en je pomp daardoor onnodig slijt.
    Of je auto beter op hete diesel rijd betwijfel ik.
    De reden waarom je PPO verwarmd is om het vloeibaarder te krijgen en daardoor verstuift het beter, wat dan weer een betere verbranding geeft.
    Bij diesel is dit niet nodig.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Als je auto (wat voor een?) beter loopt op PPO dan op diesel? Mss heb je al die tijd met een vervuild filter rondgereden?
    Verbruikt hij op diesel ook meer?
    Iig proficiat met je ombouw.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    image
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Een nadeel van een te hete brandstof die retour de tank gaat is dan wel de condensatie waardoor er meer vocht in de brandstof komt. Dit kan dan weel oxidatie veroorzaken.

    Groet,
    Ingmar
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    ingmar said:

    Een nadeel van een te hete brandstof die retour de tank gaat is dan wel de condensatie

    Bewijs dat maar eerst.
    Als je smorgens wegrijdt met een relatieve luchtvochtigheid van 60% in je tank dan stop je op je werk met een hete tank met een rel. lv. van 10%. Als je smiddags naar huis rijd met je koude tank is de rel. lv. dus weer 60% en geen 95%.
    De rel. lv. kan alleen stijgen als er op de een of andere manier water in de tank komt. Al wordt die tank 20 keer heet en koud, daarmee stijgt de hoeveelheid water in de tank NIET.

    Een altijd warme tank lijkt me wel bevorderlijk voor bacteriegroei.
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited December 2007
    Hoi Allemaal
    Heb geprobeerd de fotos te plaatsen echter dat wil niet lukken. Heb ook de zoekfunctie gebruikt echter begrijp niet goed hoe het moet. Wie helpt??
    gr Roger
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Carlo,

    Bewijs leveren zonder dat het weer gelijk een wetenschappelijke discussie wordt ga ik niet doen, maar ik kan het wel proberen empirisch te onderbouwen.
    Hoe hoger de temp des te groter is de lochtvuchtigheid, dus dit betekent dat na dat stuk rijden de luchtvochtigheid alleen maar hoger kan zijn geworden. Tijdens het rijden zul je brandstof verbuiken, en dus ook hiermee het condensatie oppervlak vergoten en zal er dus meer vocht in de lucht condenseren. Bij de tank van mijn bus, die er fijn onderhangt in de rijwind zal het lekker afkoelen tijdens zo'n ritje als vanmorgen, en kun je dus meer vocht in de brandstof krijgen.

    Groet,
    Ingmar
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited December 2007
    http://s250.photobucket.com/albums/gg266/koekie4/ Effe testen of ik het goed doe
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited December 2007
    ze staan er. Dank je Pjotter voor je uitleg. Succes met de fotos. Gr Roger
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited December 2007
    sorrij. Ik ben een pc gebruiker geen programeur. Kan jij dat voor me doen?gr Roger
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited December 2007
    image
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Heren,

    Ik heb een vraagje:
    Kunnen we foto's maximaal 600 pixels breed maken?
    Bij mijn scherm (1024x768) vallen de grotere foto's eraf en dan komt er wel een scroll balk maar als je daar op gaat staan is de foto weer klein (en de scroll balk weer weg).
    Hier kan ik de rechter 2 foto's helemaal niet groter zien, omdat ze dan naar links verspringen.
    Ben ik nou de enige die hier problemen mee heeft?

    Hier de tekst voor een foto:
    eerst op IMG drukken ( )
    dan het adres ( in jouw geval: http://i250.photobucket.com/albums/gg266/koekie4/DSC00119.jpg )
    dan weer op IMG ( )
    Lep op: de gewone haakjes doen natuurlijk niet mee.

    Als je ze dan achter elkaar hebt staan krijg je het plaatje:
    image

    Dit is de eerste foto op 600 pixels breed.
    Bovendien laadt deze 5x sneller :D

    Herman
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited December 2007
    image
    Dank je. het is gelukt.gr Roger
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited December 2007
    effe een update.
    Heb nu 3800 km gereden met de ombouw. Rijdende frikandel noemen mijn collegas de auto. Heb nog geen problemen ondervonden. Ook niet met een temp van minus 4. Ik start, rij 3 kilometer op diesel en schakel om. Eerlijksheids halve moet ik wel vermelden dat die nu minder fel op ppo loopt dan een 14 dagen geleden. het was toen echter een 10 graden boven nul. Voor de rest kan ik het iedereen aanbevelen. Lof,lof en nog eens lof.
    Graag wil ik ook effe iedereen hier fijne dagen toewensen en een goede gezondheid.
    Groeten vanuit het mooiste dorp van Limburg.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Coole bazooka's hoor :wink:
    Is dat omdat je niets anders voorhanden had?
    Hoe heb je dat kijkglas-ding aan de bovenkant afggesloten?
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited December 2007
    Mijn werkgever had inderdaad niks anders liggen dan rvs buis van 200 mm. Het streven voor mij was om een ombouw te maken op 2 tanks zo goedkoop mogelijk. Belangrijk was dat die wel goed was.Op de nachtdienst de tanks gelast.Op de onderste tank zit de retourleiding en die word goed warm na een tijdje rijden. Via die 2 kunstof slangen naar de bovenste tank , heb ik getracht een galvanische scheiding te maken, zodoende het condens probleem uit te sluiten. Terwijl je de onderste tank niet meer kan aanraken ,is de bovenste gewoon koud. de tijd zal moeten uitwijzen of ik wel of geen condensatie krijg. Zogauw de bovenste bijna leeg is vul ik de boel weer bij.
    Wat de nivo meting betreft. Dit is gewone doorzichtige slang met een m6 boutje erboven in.Tuurlijk heb ik op de draaibank een gaatje erin geboord van 1.5 mm.
    Het werkt perfect.
    Zolang ik voor 52 cent de olie kan krijgen blijf ik lachen.
    groeten Roger
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited February 2008
    weer een kleine update.
    heb nu 13500 km gereden met de ombouw. heb wel nieuwe olie in het blok gedaan met oliefilter. Auto gaat als de brandweer. Nog steeds het brandstof filter niet vervangen. Ik blijf lachen ondanks dat de olie nu 69 cent kost.
    Groeten allemaal Roger
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited March 2008
    Nogmaals een update van mijn rijdende fricandel.
    Zit nu op een 18000 km ppo en heb sinds vorige week een probleem. Wie helpt??
    Het volgende doet zich voor:
    Heb van het ene op het andere moment forse rookontwikkeling als ik optrek . Dus als die effe stationeer gedraaid heeft. Bv aan een stop licht. Geen koelwater verlies en ook geen defecte koppaking.
    Kan een verstuiver stuk zijn en zogenaamd gaan ,,pissen,, Auto loopt verder gewoon goed . Wie weet waar een goede verstuivertester zit hier in het zuiden en aan welke kosten moet ik ongeveer denken. Auto zit op bijna 200000 km. Helpppppppppppppp
    gr Roger
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2008
    Zal je FF een bosch center moeten opzoek in het Limburgse.

    Vertel es wat meer over je motor, ombouw en zo ja wat voor type, heeft de motor een torbo, interkoeler enz.enz. dan kan ik je meer vertellen.

    Groeten,

    Easy rider.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    SDI is non-turbo direct ingespoten. Wat voor rook is het, wit, blauw, zwart?

    Daarbij: helppppppppppppppppp gaat niet echt helpen om sympathie te krijgen
  • jumperjumper PPO Burner
    edited March 2008
    [QUOTE=koekie4;31025]Nogmaals een update van mijn rijdende fricandel.
    Zit nu op een 18000 km ppo en heb sinds vorige week een probleem. Wie helpt??
    Het volgende doet zich voor:
    Heb van het ene op het andere moment forse rookontwikkeling als ik optrek . Dus als die effe stationeer gedraaid heeft. Bv aan een stop licht. Geen koelwater verlies en ook geen defecte koppaking.
    Kan een verstuiver stuk zijn en zogenaamd gaan ,,pissen,, Auto loopt verder gewoon goed . Wie weet waar een goede verstuivertester zit hier in het zuiden en aan welke kosten moet ik ongeveer denken. Auto zit op bijna 200000 km. Helpppppppppppppp
    gr Roger

    Ik heb deze verschijnselen ook gehad met mijn toyota. Ik heb een flesje reinigingsvloeistof (verstuiver reiniger voor diesels) toegevoegd op een volle tank brandstof. Nog voor ik deze tank leeg gereden heb was de rook verdwenen. Ik denk dat het probleem zit in vervuilde verstuivers.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    Verstuiverreiniger is vaak kerosine, petroleum en wat al niet meer zij. Dus beetje petroleum kan ook al werken.
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited March 2008
    De kleur van de rook is blauw.Of ik op zonnebloemolie rij of op pure diesel( twee tank sijsteem) dat maakt niks uit. draaid die langer dan 15 seconden stationeer dan zie ik bij het het optrekken de auto achter me niet meer. Ik bedoel dus veel rook van de ene op de andere dag.De auto loopt voor de rest gewoon lekker. Ook mooi stationeer en geen vreemde geluiden. Er zit geen turbo en of interkoeler op. Zelf denk ik aan een verstuiver die blijft pissen. Welke soort verstuiver moet in een sdi van 99. Op marktplaats word vanalles aangeboden,maar er is veel verschil daarin.
    gr Roger
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    Koekie,

    Ik zou idd ook eerst eens een flesje verstuiver reiniger erin gooien. Die ik ooit gebruikte, moest op een bijna lege tank gebruiken.

    Tim
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    Koekie,

    Ik heb een Caddy, ook SDI (1.9). Ik heb bij het optrekken ook wel dat de katalysator vol loopt en als je dan wegrijdt, er een flinke walm achterblijft omdat hij de kat leeg gooit.

    Ik denk dat het bij mij veel minder wordt door de verstuivers te laten reinigen en nieuwe nozzles in te stoppen. Daar is Nero (van dit forum) momenteel mee bezig.

    Mijn verstuivers hebben momenteel 300.000 km gelopen, tja...die moeten een keer vernieuwd worden.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    blauwe rook is olie als ik me niet vergis, weet je zeker dat er geen olie in je cylinders loopt oid? Of hij moet wel erg slecht lopen en de ppo erg slecht verbranden. Dus misschien ff verstuivers naar Nero sturen en laten reviseren die zooi :D Wij weten ook niet welke verstuivers er in jouw sdi moeten als je zelf al aangeeft dat er veel verschil in is.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2008
    Er zijn een aantal vuist regels.

    Wit/grijs = water (lees koelvloeistof)

    Blauw of zwart of een combinatie = is onverbrande koolwaterstoffen (lees diesel of PPO of een mengsel hiervan)

    Blauw of bruin of een combinatie = motorolie.

    Zoals je ziet heb ik met de laatste twee al weer wat gaos veroorzaakt. Wat je ook even moet doen is aan de uitlaat ruiken als ie rookt, dus ff het gas intrappen bij stilstand, even met de gok boven de uitlaat hangen en heerlijk snuiven.

    Wat snul schrijft kan goed waar zijn maar dat heeft een oorzaak. Als je catalisator of roetfilter vol loopt met brandstof heb je ergens anders een probleem 1/ slecht werkende/afgestelde IP 2/ slechte verstuivers.

    Als jou auto al meer dan 250.000 KM weg heeft zou ik toch eens nieuwe verstuivers plaatsen, Ik heb ze gewisseld bij 290.000 KM en had nagenoeg geen las meer van rook uit de uitlaat. Ik schrijf nagenoeg omdat ik een turbo heb en dan heb je standaard wel wat rook als je de plank intrapt.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Groeten,

    Easy rider.
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited April 2008
    Dank je allemaal voor het meedenken. Deze week gaan de verstuivers eruit en worden ze getest door een vriend die aan vrachtautos werkt.Ik post het verslag zogauw ik meer weet.
    Gr Roger
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited April 2008
    verstuivers zijn getrokken en waren voorzien van een dikke laag aangekookte rommel. Lukte bijna niet met een borstel dit eraf te krijgen. Is nu mechanisch verwijderd.laten afpersen en alle 4 openden op 185 bar druk. teruggplaats in de auto en het roken is helemaal weg. Zelfs niet na 30 min stationeer draaien. Bedankt allemaal voor het meedenken.
    Groeten Roger
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited August 2008
    Hoi allemaal,
    Weer een vraag. ik was effe op de site van Esbett. Die schrijven dat de verstuivers aangepast moeten worden bij ppo gebruik. Weet iemand wat ze precies eraan doen?? Omdat ik denk dat er langzaam nieuwe verstuivers aan zitten te komen ben ik van plan dan om ,,,ppo,,, verstuivers te kopen. Alleen jammer dat hun hele setjes verkopen en niet 4 losse verstuivers.
    2 weken geleden was er een dorpsgenoot thuis die de timing van de brandstofpomp effe gecontroleerd heeft met de laptop en een vag programma. Deze zag dat de pomp te laat inspoot. Met de sleufgaten in de pomp deze verdraaid en iets vroeger gezet dan de lijn op de pc.Wat een verschil!!! Auto trekt beter en als je hem uitzet gaat die veel netter stop. Een aanrader voor iedereen!!!!
    gr Roger
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [QUOTE=koekie4;38913]Omdat ik denk dat er langzaam nieuwe verstuivers aan zitten te komen ben ik van plan dan om ,,,ppo,,, verstuivers te kopen. Alleen jammer dat hun hele setjes verkopen en niet 4 losse verstuivers.

    In die sdi zitten dezelfde verstuivers waarschijnlijk dezelfde verstuivers als in mijn Caddy. Post even een foto hier. Nero is de verstuiverspecialist hier en als ze hetzelfde zijn kun je mijn ruilverstuivers die nog bij hem zijn gebruiken.
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited January 2009
    hoi Techneuten.
    effe een vraag tussendoor.
    Heb een groot brandstoffilter gekocht dat voorverwarmd word. Filter kan 14 liter op 100 km aan.
    Mijn vraag is of ik de olieretour leiding van de brandstofpomp en verstuivers op dit filter mag aansluiten. Ik bedoel dus dat er een aansluiting is voor het aanzuigen uit de warmtewisselaar, dan de aansluiting naar de pomp en een blindstop. Als ik die verwijder en er de retourolie op zet kan dat????. Of doet de zuigkant van de pomp de achterzijde van de pomp(retourzijde ) leegtrekken. Wie helpt???
    groeten, Roger
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    phoe: ffn wachte.

    moet eerst is nog poogen t geduld op zien te brengen jou laatste postdan wel vraag nog is te gaan lezen, om dan jou uitleg van je bedoeling te begrijpen.

    tot dan.
    grtn;)
  • NiekNiek Super Moderator
    edited January 2009
    Koekie,
    maak even eenschetsje van wat je voorstelt en een fotootje van je filterhuis. Het is niet echt duidelijk wat je voorstelt.
    Niek
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2009
    [quote=koekie4;45829].......Of doet de zuigkant van de pomp de achterzijde van de pomp(retourzijde ) leegtrekken. Wie helpt??? groeten, Roger

    Wat jij bedoeld is een KGR ofwel: Kort Gesloten Retour (op je filter in dit geval).

    Voordeel: Warme retour olie vanuit IP en verstuivers komt weer terug in de aanvoer van de IP.

    Nadeel: Lucht in het systeem blijft circuleren en kan uiteindelijk in de IP terecht komen welke kan zorgen voor cavitatie en of helemaal uitvallen van de IP door teveel lucht (lees gebrek aan brandstof).

    Er zijn forum leden die probleemloos rijden met een KGR maar anderen hebben flinke problemen gehad hiermee.

    Ik heb zelf een geschakelde KGR, die gaat open als de IP 65C is. Voordeel is dat de olie/IP snel warm is en ik nooit last heb van lucht. Een leuke bijkomstigheid is dat alle warme olie vanuit de IP de tank in gaat en daarbij op zijn beurt weer de olie in de tank lichtjes opwarmd.
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited January 2009
    sorry voor de slechte uitleg. Ik vind het moeilijk te omschrijven. Op mijn nieuwe filter zit 1 aansluiting die naar de pomp gaat en 3 stuks om de olie aan te zuigen uit de tank. Afhangelijk hoe ik hem plaats kan ik dan 1 van die 3 gebruiken en de rest afgeblind laten. Zoals Easy rider het zegt wil ik het overschot van de pomp en de verstuivers,wat al opgewarmd is, aanbieden in de filter op een van die blindstopjes. Maar omdat mijn pomp een onderdruk zuigt in dat filter ben ik bang dat die de achterzijde van de pomp leegtrekt.(retourzijde dus) Datzelfde verhaal voor de verstuivers. ook de retourolie daarvan staat op onderdruk omdat mijn pomp hier aan zuigt. Wat is nu wijsheid??
    iedereen bedankt voor het meedenken.
    gr Roger
  • NiekNiek Super Moderator
    edited January 2009
    Roger,
    Op je filterkop zitten dus 4 aansluitingen. Je moet wel weten welke aansluitingen bedoeld zijn voor de aanvoerkant en welke voor de afvoerkant. Je zou aan de 2e aanvoerkant de retour van je IP kunnen aansluiten. Ik neem aan, dat je warmtewisselaar voor het filter zit. Dus waarom niet gewoon de retour van de IP aansluiten op (voor) de warmtewisselaar. Voordeel is (denk ik) dat je sneller warme olie krijgt. In mijn systeem heb ik ook een KGR. Op de retourleiding staat bij mij een elektrische verwarming. Die warmt de olie uit de retourleiding op, voordat hij terug gaat naar de IP. Op mijn brandstoffilter heb ik ook zo'n ding zitten. Wat blijkt: de olie uit de warmtewisselaar is sneller op temperatuur dan de olie uit de retour.
    Verder is het natuurlijk niet nodig om de IP retour via het filter te laten lopen: de olie is immers al schoon.
    Niek
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    foto zou handig zijn?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2009
    [quote=koekie4;45860]sorry voor de slechte uitleg. Ik vind het moeilijk te omschrijven.

    Plaats dan eens een foto, een plaatje zegt meer dan duizend woorden zeker voor iemand die zo een ding nog nooit gezien heeft.

    [quote=koekie4;45860]Op mijn nieuwe filter zit 1 aansluiting die naar de pomp gaat en 3 stuks om de olie aan te zuigen uit de tank. Afhangelijk hoe ik hem plaats kan ik dan 1 van die 3 gebruiken en de rest afgeblind laten.

    Het is dus zo een ding wat ook in bijna alle VW diesels zit. zie post van EricZwiep
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Het beeld wat je schetst komt me bekend voor. Als ik het verhaal goed begrijp heb een een universele filterkop met drie mogelijke ingangen aan de zijkanten een
  • koekie4 PPO Wannabe
    edited January 2009
    dank je allemaal. Nee het is niet een filter wat in alle vw zit easy rider.ja het is zoeen van monopoel man @work.
    Toch is mijn vraag nog niet beantwoord. Doet de aanzuig van de brandstofpomp mijn retour en dus de retourzijde van de brandstofpomp leegtrekken???.
    ik ga het gewoon proberen. Dank je allemaal voor het meedenken.
    gr Roger
Sign In or Register to comment.