Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Roetfilter

sauspasta PPO Burner
edited February 2008 in Algemene Techniek
Ik heb me aangemeld voor een ( gratis )roetfilter.
Als het goed is word ik begin 2008 geïnformeerd.
Heb alleen het vermoeden dat het bij een ppo auto niet werkt en gelijk vol zit.
De Golf rookt behoorlijk elke 300 km de achterkant schoonmaken, anders valt het te veel op
Als het bij de audi niet werkt, trek ik hem er weer ondervandaan.

De golf heeft zoeen "dikke" uitlaat met twee dikke pijpen. De uitlaatgassen walmen daar uit ipv blazen. Door de neer achter de auto, slaat de rook op de achterkant.

Ik kan mij zo voorstellen dat anderen daar ook last van hebben
Misschien staat de pomp niet goed afgesteld incl verstuivers.
Zal daar bij de komende distributieriem vernieuwen en naar laten kijken.

[Nero, wat kost een pomp revisie bij jouw en afstellen zoals een 80 pk
golf 1600 tdi ( laatste Bouwjaren watergekoeldeturbodiesels type 2) + de verstuivers met nieuwe norsels?]

gr Niels

Comments

• monkeydiesel PPO Burner
    edited December 2007
    vraagje waar kan je je aanmlden voor een gratis filter???
  • sauspasta PPO Burner
    edited December 2007
    gratisroetfilter.nl

Ik kreeg bericht dat ze begin 2008 zullen mailen.
    Volgens mij is er een hogere vergoeding vanuit DenHaag, volgend jaar
    gr Niels
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Hoe zit dat nu met die roetfilters??

Binnenkort ook in België €400 terugbetaald bij het monteren van een roetfilter. Mooi zo, doen ze eindelijk eens iets nuttigs met ons belastingsgeld (in plaats van kabinetten te schilderen en schilderijen aan de muur te nagelen). Maar is dat wel zo nuttig? Ik las ergens dat een roetfilter het schadelijke PM10 omvormt tot het nog schadelijkere PM2.5 dat nog dieper in de longen doordringt en aldaar zijn werk doet...
    Verder, wat zijn de effecten met PPO? Is het nog nuttig. Wegens KZO-rijden is hij al wel schoner dan een gewone EURO3, mijn DW8-je maar helpt een roetfilter om hem NOG schoner te maken? Als ik overtuigd ben van een goede werking van het ding en van het nut ervan, dan wil ik er graag €100 aan spenderen hoor. Het was hier niet echt gezond te noemen met dat SMOG-alarm...

Grtz
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Ze zouden uw belastingen moeten bepalen aan de hand van de roetwaarden die ge bij den control hebt :)

Gooi hem dan maar vol met PPO :)
    Gene zever met PK-verminderende roetfilters!
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Tjorque said:

Useless quote

Dus jij denkt niet dat het nuttig is? Over hoeveel vermogenverlies hebben ze het dan??
  • ingmar89 PPO Burner
    edited February 2008
    soapwater said:

Tjorque said:

Useless quote

Bij een catalysator in een bezine blok was het destijds 5 pk.(vershil tussen een golf 1 GTI en een golf 2 GTI)
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Ik denk dat iederen extra belemmering in m'n uitlaatlijn er eentje teveel is...
    Tenzij, natuurlijk m'n evasion écht een roetmonster zou zijn op PPO dan gooi ik er ook graag 100€ tegenaan (ik heb gevoelige longen)...

Maar als de roetuitstoot op PPO te verwaarlozen is en ongevaarlijk, dan zou ik er mij liever van weerhouden owv de verslechterde doorstroming van m'n uitlaatlijn...
Sign In or Register to comment.