Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Fiat Ulysse, 1.9 turbodiesel

Tim Livin' and Breathin' PPO
edited December 2007 in Fiat/Iveco
ook jan said:
heb nu een fiat ulysse, 1.9 turbodiesel(exit golf)

mix KZO70- petrol15- diesel 15
bosch pomp
brandstoffilter met koelwaterverwarming is standaard bij dit model
enige aanpassing ; heb de motor met een deken ingeduffeld tegen de rijwind

start zoals op diesel met de standaard voorverwarmingtijden
voel geen enkel verschil in het rijden ook niet op de snelweg.

blijf KZO+petrol 80-20 toevoegen tot de diesel er helemaal uit is
wordt vervolgd...
Ook jan,

Ik denk dat er een thermostaat in je filter zit. Deze gaat dicht bij 30 graden of zo. Als je deze verwijderd, dan heb je "echte" voorverwarming.

http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1839

Groeten,
Tim

Comments

• ook jan PPO Burner
    edited November 2007
    ahaaahh!! interessant,
    maar goed, mijn brandstofmengsel PPO-petrol 80-20 moet ook niet te heet worden,motor temperatuur gaat vrij snel tot 90 graden volgens de meter.
    en daar ik de motor ingeduffeld heb , ga ik eerst eens zien of hij normaal rijdt met de thermostaat er in.

in iedrer geval bedankt , want daar zou ik zelf niet aan gedacht hebben,dat er ook nog een thermostaat zou in zitten bedoel ik.
  • edited November 2007
    DELETED
  • ook jan PPO Burner
    edited November 2007
    allemaal veel te ingewikkeld voor een boer als ik,
    als hij goed rijdt en start ben ik nog niet al te bang
    20 %petrol geeft veel verdunning, en ik wil niet dat de petrol begint te koken. met de thermostaat er uit veronderstel ik dat de filter de zelfde temp . krijgt of toch bijna, als het koelwater,
    de brandstoffilter staat dan ook rechtstreeks op het blok geschroefd,(geen verlies) en je voelt met je vinger na enkele tientalle seconden al dat de filter warm water krijgt.
    ik heb alleen de motorblok en de leidingen ingeduffeld, de radiator is vrij

dappere douwe; motortype is DHX met een mechanische regulateur voor het toerental dus geen electronische pomp. compressie 21.8 : 1
    bouwjaar 2001
  • edited November 2007
    DELETED
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited December 2007
    Dank, ook jan. Ik heb een ander blok.

Succes,

Douwe.
Sign In or Register to comment.