Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

verschil 1-tank en 2-tanksysteem?????

pieter PPO Master
edited July 2005 in Algemene Techniek
Daar ik eerdaags de benodigdheden voor ombouw aan wil schaffen eerst nog even een vraag, het principe van een 2-tanksysteem snap ik nog wel maar wie kan mij de clou en het principe vertellen van het 1-tanksysteem zoals Elsbett of Solaroilsystems dat inbouwen.
is het dan zo dat je altijd op een mix moet rijden? of kan dit dan ook 100% PPO zijn, dit i.v.m. het starten.
Een 1-tanksysteem lijkt mij in gebruik gemakkelijker maar je kunt dan naar mijn mening nooit op pure diesel starten of wordt de PPO dan altijd zo voorverwarmt dat het starten geen probleem is.
Nog een tweede vraag, ik wil een complete inbouwset kopen en niet zelf de componenten samenstellen, zijn er PPO rijders die al ervaring hebben met bv. de Elsbettset of Dieselthermset of Monopoelset (daar kun je kant en klare set's bestellen).
Ik hou me aanbevolen voor alle advies.
groeten, Pieter

Comments

• edited July 2005
    Een 1-tanksysteem gebeurt wel bij de wat de oudere typen. Dan worden indien nodig de brandstofleidingen vervangen (grotere diameter), de verstuivers vervangen voor typen die de stroperige PPO aankan (of beter afgesteld voor PPO bedrijf), andere brandstoffilter of een 2e filter erbij, het inspuitmoment op PPO afgesteld, een warmtewisselaar op koelsysteem aangesloten en soms een opvoerpomp geplaatst om de toevoer te verbeteren of bestaande toevoerpomp vervangen.
    Een aantal auto's kunnen daarwerkelijk op 100% PPO starten en rijden, maar in de winter moet altijd fiks wat dino worden bijgemengd. De wat gevoeliger brandstofpompen moeten het gehele jaar door met wat dino gemixt rijden en in de winter meer, volgens richtlijn van de ombouwleverancier.
    Een 2-tanksysteem wordt veel vaker aangebracht, je hebt dan in feite een geheel dubbel brandstofsysteem, waarbij de verstuivers (meestal) niet worden vervangen maar wel beter afgesteld voor PPO bedrijf . Altijd wordt een warmtewisselaar geplaatst. De werking verder is (denk ik) jou wel bekend.
    Groet, janWillem
  • pieter PPO Master
    edited July 2005
    Jan Willem, bedankt voor je antwoord hieruit maak ik op dat ik een 1-tanksysteem wel uit m'n hoofd kan zetten met een 1.9 TDI motor van 2001. dat is het mooie van dit forum je hoeft niet steeds zelf het wiel opnieuw uitvinden en kan ik me verdiepen in het beste setje voor een 2-tanksysteem.
    Groeten, Pieter
Sign In or Register to comment.