Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Los trillende slangenklemmen.

DD PPO Burner
edited November 2007 in Algemene Techniek
Hallo

Ik heb het probleem dat de slangen klemmen met regelmaat los trillen van mijn ppo ombouw.

Graag zou ik weten wat van merk of wat voor type slangen klemmen jullie gebruiken.

Ik gebruik nu de normale bij de bouwmarkt te verkrijgen slangenklemen.

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    DD,

Ik gebruik RVS slangenklemmen van de watersportzaak bij mij in de buurt, deze zijn nog nooit losgetrild. Mijn ervaring met de bouwmarktklwaliteit is dat je deze niet zo vast kunt aandraaien als die ik gebruik. Geen mens ken zonder de Gamma, maar die slangklemmen ken ik wel zonder.....

Ook heb ik deze slangklem op mijn ww zitten: Aba®-Mini verzinkte slangklem van de Wildkamp.
    image

Groet,
    Ingmar
  • atjongatjong PPO Addict
    edited November 2007
    Draai je die met een dopsleutel vast Ingmar? Want een schroevendraaier maakt zo te zien makkelijk de kop van de boutjes kapot.
  • DD PPO Burner
    edited November 2007
    Inderdaad ze zijn van de gamma. Zijn echt prut dingen. Je draait ze zo kapot. Die van de praxis zijn al helemaal niks waard.

Zaterdag maar even langs wildkamp en ze allemaal vervangen.

Atjong, ik draai altijd mijn slangenklemmen met een dop sleutel aan. Ik heb er zelfs een speciale schroevendraaier voor gekocht met een 7 mm dop eraan.

Mijn ervaring met een schroevendraaier is dat je niet overal bij kan en je beschadigt de klem en je handen als je uitschiet.
  • edited November 2007
    DELETED
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    Ik wil niemand beledigen hoor... maar van een lostrillende slangklem heb ik nog nóóóóóóóóóóóóit gehoord...
  • DD PPO Burner
    edited November 2007
    Nee. ze trillen echt los. ik heb overlengte meer dan genoeg, ik heb ook de juiste tule voor de slangen. dus 10 mm tule voor 10 mm slang enz. enz.

En ik let er ook op dat ze niet dol gedraait zijn. als dat gebeurt zet ik er gewoon een nieuwe op.

Het valt me op dat alleen de klemmen los trillen die in contact staan met het motorblok. zoals van de opvoerpomp en brandstof filter (zit bij mij ook vast aan het blok).

De origeneele slangen waren ook geklemt door middel van pers klemen.
    die ook gebruikt worden bij hydroliekslangen en koppelingen.
  • edited November 2007
    DELETED
  • DD PPO Burner
    edited November 2007
    Trillen doet dat blok inderdaad. bij 120 KM/H 2200 toeren.
    daardoor ook niet kapot te krijgen.

Ik ga zaterdag kijken voor een paar heavy duty klemmen en dan borg ik ze meteen met loctite. Eens kijken of dat werkt
  • Paul Siemons PPO Burner
    edited November 2007
    Daarvoor gebruik je best de "bout/moerloze" spring clamps.

http://hose-clamp.chinese-suppliers.com/a_t-bolt_clamp.htm

Mvg,

Paul Siemons
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    Carlo,

Ik wil niemand beledigen hoor... maar van een lostrillende slangklem heb ik nog nóóóóóóóóóóóóit gehoord...

Die goedkope van de bouwmarkt is de draad zo van kapot, en inderdaad dan trillen ze los. Min ww ligt boven op het blok en schudt zo behoorlijk en ook mij is het gebeurd.
    Off-spring-clamps kun je natuurlijk ook gebruiken, Mercedes gebruikt ze ook.

Groet,
    Ingmar
  • DD PPO Burner
    edited November 2007
    OK probleem tot nu toe opgelost.

Ik heb een flinke partij rvs zware slangen klemmen gekocht en ze allemaal vervangen.
    Tijdens het vervangen kwam ik er achter dat er een banjo op de brandstoffilter los zat en er een lek zat bij de aanvoer van de opvoerpomp.
    waardoor de motor valse lucht trok, de motor ging daar door ook onrustiger lopen met meer trillingen tot gevolg.

Hij heeft nog nooit zo goed en rustig gedraait. Toen ik hem kocht waren de brandstof slangen onder de motorkap helemaal verrot met allemaal haarscheurtjes erin. dus ik wist eigenlijk niet hoe zo'n motor loopt als hij geen valse lucht trekt.

weer wat wijzer geworden dankzij PPO :D
Sign In or Register to comment.