Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Oliewissel+engine flush gedaan

suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
edited November 2007 in Algemene Techniek
Net de oliewissel gedaan, Eerst de auto goed warm gereden, daarna engine flush in het blok gedaan. 20min stationair draaien daarna en toen de olie+filter vervangen.

De olie was pikzwart(zoals het hoort), maar er zaten wel flink wat spikkels in.
Denk dat dat de losgeweekte koek van de engine flush was.

Olie heeft er 6500km opgezeten, en het gemeten verbruik is 200ml.
Er gaat 6,75l olie op het blok trouwens!

Zou engine flush ook koek tussen de zuigerveren+olieschraapveren oplossen trouwens?

Wie heeft er trouwens fotoos van motorolie waarin polymerisatie is opgetreden?

gr Ton

Comments

• MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    Had de flush er dan iets langer in laten pruttelen, dan waren die delen ook opgelost. Merkte je dat de olie behoorlijk dunner was geworden, of viel dat niet zozeer op? Mijne gaat 7,5 liter olie op, maar das ook een 5cyl natuurlijk. Volgens mij is dat de kracht van Mercedes-motoren, lekker veel olie, relatief weinig vervuiling en extra koelingpower :D
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    10-20min stationair stond op het blik, heb 20 gedaan.
    De olie komt er idd iets dunner af dan normaal!

gr Ton
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    Dat stond er inderdaad op, maar vergeet niet dat je je motorolie meer belast dan normaal (al dan niet gummen) en dat het zover je weet nog nooit gebeurd is! Daarnaast heb je meer olie dan gebruikelijk, als het goed is staat er 3,5-4 liter olie op het potje. Als er deze keer stukjes inzitten, betekent dat volgens mij dat er nog meer te reinigen valt.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    Ik heb voor het verversen nog ff met 1l verse Valvoline doorgespoeld voor de zekerheid!
    Denk idd dat het geen kwaad kan het over 7500km nog eens te doen ja.

gr Ton
Sign In or Register to comment.