Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

En nog eentje in de problemen

suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
edited November 2007 in Wetgeving Nederland
Onderstaande post vond ik in m'n w123club.nl ppo ombouwtopic:

hallo met ger ik wil even reageren op deze berichten het wolgnde ik rij al een geruime tijd op sla/ zonnenbloem olie eerst ford courier daarna een w123 240d verlengde ik heb nix omgebouwd en heb vaak 100 % op zonnen of slaolie in mij tank gepropt ik heb een keer met de belastingdeinst gebeld of dat mocht zij vertelde mij toen dat er geen wet was die dat verbied nu komt het +/- 3 maanden geleden wert ik door de douane gecontroleerd op welke brandstof ik ree ze kregen er in eerste instantie mix uit en zij vroegen mij of ik op slaolie reed ik zij toen ja toen kwam als antwoord van de douane dat ik inovertreding was ik vroeg toen verbaast welk wet ik had overtreden de goede man krabde zich eens achter het oor en ging in de auto een paar a4 jes halen naar lang geken te hebben op deze a 4jes kon mij mij geen antwoord geven op deze vraag zij hebben toen een moster mee genomen van mijn tank inhoud
( hebben mij nog 2 x gebeld hoe ik dat dee en waar ik de slaolie kocht) nu heb ik laats een brief van de belasting ontvangen met een schikings voorstel
van 226 euro OM STRAFVERVOLGING TE VOORKOMEN ik ben van plan niet op dit voorstel in te gaan ten 1 ste omdat zij in de brief schrijven ( artk. 21 )dat ik zelf de brandstof heb vervardig( wat dus niet het geval is)
ten 2de omdat zij mij toen ik met hun gebeld heb er geen wet bestond die dat verdiedt ik ga kijken dat een atvocaat vind die thuis is in belasting recht kan hij nog punten scoren dit wilde ik even kwijt dus als een van jullie een werhaal of zo wat weet laat het dan heir op deze site weten
groet ger de klein uit limburg

mijn reactie daarop:
Beste Ger,

Je hebt een fout gemaakt, zonder het zelf te weten waarschijnlijk.
Ik zal het ff uitleggen.
1. Je mag niet zelf thuis tanken want je inrit is geen AGP(accynsgoederenplaats).
2. Je moet ook 37ct/l accyns afdragen officieel.
3. Als je af gaat dragen en je hebt geen ontheffing voor een AGP komt de douane ook bij je thuis. In geval 1 en 3 ben je namelijk voor de wet brandstof aan het vervaardigen.

Jouw schikking is gebaseerd op accynsontduiking, tankinhoud x bedrag p/l.

Hoe ga jij hieronder uit komen?
-Als jij rechtsgeldig hebt bekend dat jij slaolie in de supermarkt hebt gekocht en in jouw auto hebt gemikt, kom je er niet onderuit.
-Als jij bovenstaande niet hebt gezegd, moet je volhouden dat je soja(zeg nooit slaolie tegen een ambtenaar) hebt getankt in D of B, aan de pomp of bij de boer. Het beste is eigenlijk om gewoon te zeggen, er stond ppo op de pomp. Als zij vragen naar een tankbonnetje, zeg je gewoon dat je dat niet hebt(je tankt altijd bij andere stations). Als zij je tank wel erg vol vinden, zeg je gewoon dat je altijd wat extra jerrycans vult, en die in de auto tankt bij de plaatselijke benzinepomp. Dat is een AGP en alle accynzen en btw's zijn in B of D al betaald.

Succes Ger

gr Ton

Comments

• edited October 2007
    DELETED
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2007
    2 zaken zijn hier fout aan het verhaal van Ger.

1/ Hij moet terug naar school en het diploma Nederlandsch halen (wat een onleesbare zooi).
    2/ Hij heeft zelf slapende honden wakker gemaakt.

Toch bewonderenswaardig van je Suzuki om die gast uit de shit te helpen, ik zou er de energie niet voor over hebben.

groeten,

Easy rider.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    @Easy, je hebt volkomen gelijk!

We zullen in toekomst veeel meer van dit soort posten krijgen ben ik bang.
    Er zijn teveel mensen die zich niet inlezen in de materie qua de wet.
    En als ze dan bekeurd worden, willen ze ineens de oorlog tegen de wet starten en verwachten ze dat wij(de wel belezenen) hen klakkeloos steunen.

Terwijl als ze zich ingelezen hadden, ze de douane geen reden tot bekeuren hadden gegeven.

Conlusie: don't battle with your government, outsmart them!

gr Ton
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    1) schop onder z'n reet en terug naar school :)
    2) wat zijn belezezen? :lol:
    is het nu belez-ezen of bele-zezen? :)
    edited October 2007
    De belezenen:
    Degenen die zich ingelezen hebben hoe het zit qua douane! En dus de juiste antwoorden geven en daardoor niet bekeurd worden!

gr Ton
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Zoals ik dus altijd al zeg: Zolang je niet zegt/toegeeft dat je olie uit de NL supermarkt in de tank heb gekiept, kunnen ze in principe niets zeggen.

Net als de bekende vraag: Rijdt u op sla-olie?? Mijn 2 vaste antwoorden: Welnee, dan lag je hier wel over je nek te gaan, ik rij op koolzaadolie, ook wel rapsöl genoemd bij onze Duitse vrienden, waar ik dat heb getankt. Of: Hoe bedoel je dat?? Kijk, een koe is een beest, maar een beest is geen koe. Slaolie is plantaardige olie, als je dat bedoelt, dan rijd ik inderdaad op slaolie. Als je bedoelt of ik er flesjes in heb gekiept waar slaolie op stond, dan rijd ik NIET op slaolie :D

Maar hoezo dan, mag dat niet?? Voor in Duitsland getankte olie hoef ik volgens mij geen accijns af te dragen, dus dat kan het probleem niet zijn toch?? Of ik een recent bonnetje heb?? Nee, waarom zou ik, ik hoef toch ook geen bonnetje te bewaren als ik in Luxemburg tank tegen 93 cent??

Als je zo'n verhaal kan vertellen, kan er niet veel aan de hand zijn. Je kan natuurlijk beginnen over een vergunning voor een AGP en ze thuis nog eens laten monsteren, maar dat is niet slim.
  • monkeydiesel PPO Burner
    edited October 2007
    Interesante materie

Iemand toevallig een adresje niet ver van de Venlose grens in duitsland waar ik Bio kan tanken.

Lijkt mij niet verkeerd om een bonetje te hebben
    in mijn auto slingeren veel bonnetjes van maanden geleden (ik gooi nog geen snoeppapiertje uit het raam )
    mocht ik ooit aangehouden worden kan ik met een bonnetje van een maand of vier mooi laten zien dat ik eerder bio getankt heb er staat tevens een adres op en dan zeg ik zo iets van ga daar zelf maar een keer tanken
    en dat het dan zeer waarschijnlijk is dat er geen slaolie in de tank zit maar legale bio

Ik heb 2 jaar op rooie dino gereden maar kom mij iets te vaak douane tegen en dit is veel interesanter
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited October 2007

Interesante materie

Ja, dat wil ik van harte begrijpen, als je m'n onderstaande commentaar wilt lezen.

Iemand toevallig een adresje niet ver van de Venlose grens in duitsland waar ik Bio kan tanken.

Alweer zo een! Bio watte? Bio vlees, bio vis, bio bloemkool,bio stroom, bio logie, bio seks, bio beleving, bio verantwoord, bio onzin? Maar voor een adres, ik begreep dat je al contact had met Carlo. Die zal dat echt beter dan geen ander wel weten, of waar het hier te vinden is. Beetje lullig als je het hier dan alsnog eens vraagt. :oops:

Lijkt mij niet verkeerd om een bonetje te hebben
    in mijn auto slingeren veel bonnetjes van maanden geleden (ik gooi nog geen snoeppapiertje uit het raam )

Dat is ecologisch heel verantwoord. Hulde!

mocht ik ooit aangehouden worden kan ik met een bonnetje van een maand of vier mooi laten zien dat ik eerder bio getankt heb er staat tevens een adres op en dan zeg ik zo iets van ga daar zelf maar een keer tanken
    en dat het dan zeer waarschijnlijk is dat er geen slaolie in de tank zit maar legale bio

Ja, ja, erg leuk en aardig! Maar je vliegt net zo hard in de problemen als de vorige twee klunzen. Als je het onderscheid tussen biodiesel en PPO niet kent... :oops:

Ik heb 2 jaar op rooie dino gereden maar kom mij iets te vaak douane tegen en dit is veel interesanter

Daar zijn we lekker mee! Waarom rijdt jij nou echt op PPO? :twisted:

Groet, Cp

Ps. Met de meest hartelijke groeten aan ons aller Pjotter. :lol:
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2007

Wat doet die domme info hier op een PPO forum?

Wat was je PPO-motivatie ook weer?
    edited October 2007
    Lijkt me duidelijk: €€€
  • monkeydiesel PPO Burner
    edited October 2007
    IDD €€€ spelen ook een belangrijke rol
    en niet alleen bij mij ik heb het stukje over olie en prijzen ook gelezen iedereen let op de kleintjes.

Dit is terecht we betalen mega veel belasting als het om de auto gaat.

Rooie dino is interesant maar ook een heel gedoe slepen met vaten en altijd wel wat knoeien dus stank.

Zo'n 7 jaar geleden heeft iemand mij eens verteld dat er op slaolie gereden kan worden na een bericht over koolzaadolie ben ik aan het speuren gegaan en op dit forum terecht gekomen.

Mischien kom ik niet altijd even handig over maar dat heeft met mijn enthausiasme te maken ik wil te veel in een te korte tijd

Tot ergernis van mijn vrouw zit ik uren te lezen op dit forum ik ben er al achter APO rijden is veel meer gesleep met vaten dan met rooie dino

Maar ik ben super verbaasd en wind mij er ook over op dat overheid eerder tegen is dan voor nee wel subsidie op een roetfilter maar als je aangehouden wordt met Frituur olie in je tank dan mag jij een boete betalen zodat zij weer die subsidie kunnen bekostigen.

Ook verbaasd over hoe de Caddy er op reageerd een stuk stller en in de lage toeren lijkt hij een stuk sterker.
    €€€ hebben we allemaal graag ze zeggen dat het stinkt maar dino stinkt harder geef mij maar plant aardig.

:wink: :wink:
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Het grote voordeel van PPO tov rooie diesel is dat PPO het miliieu niet schaadt. Bovendien is rode diesel keihard verboden in personenauto's en daar staan ook fikse boetes op. Voor PPO bestaan eigenlijk geen regels in Nederland, waardoor je er, als je het goed aanpakt, zonder risico op kan rijden.
    edited November 2007
    @Monkey, de meesten letten idd op de kleintjes ja!
    Is ook niet zo verwonderlijk, want de meesten hebben toch redelijk wat geld in hun ombouw gestoken.

De beweegredenen zijn in het algemeen:
    -milieu+recyclen(Apo)
    -aversie tegen de overheid
    -aversie tegen de oliemaatschappijen
    -laten zien dat het ook anders kan

gr Ton
    edited November 2007
    suzuki said:

@Monkey, de meesten letten idd op de kleintjes ja!
    Is ook niet zo verwonderlijk, want de meesten hebben toch redelijk wat geld in hun ombouw gestoken.

De beweegredenen zijn in het algemeen:
    -milieu+recyclen(Apo)
    -aversie tegen de overheid
    -aversie tegen de oliemaatschappijen
    -laten zien dat het ook anders kan

Dan een hele tijd niets....... en dan geld besparen, althans voor mij

gr Ton

Sorry Carlo[/b]
  • hoptillehoptille PPO Burner
    edited November 2007
    De belangrijkste beweegreden voor mij is nog steeds dat het gewoon leuk is om je auto om te bouwen en het allemaal te laten werken.

ik ben niet voor niks techniek gaan studeren :D

Voor mij kan het volgens mij niet eens uit. Ik rijd te weinig kilometers om er een groot voordeel aan te hebben.
  • edited November 2007
    DELETED
Sign In or Register to comment.