Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

verandering BPM regels per 01/02/2008

DrivertjeDrivertje PPO Master
edited October 2007 in Wetgeving Nederland
Voor een ieder die een auto wil in gaan voeren per 01/02/2008 wordt de laatste treden in de bpm tabel terug gebracht naar 19 jaar en 9 maanden!
Dus je hoeft niet meer te wachten tot het karretje 25 jaar is, wel nog voor de wegenbelasting volgens mij.
Het is een wetsvoorstel dat er licht en het lijkt het te gaan halen.(volgens een belasting medewerker)
Nico

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Als dit waar is, dan word ik heel blij. :D
    Ik schrok gisteren nog van het relatief hoge bedrag aan BPM dat ik nog moet betalen voor mijn net aangeschafte 20 jaar oude 505. (1500 euro)
    Nog maar even wachten met invoeren dus.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Brownie,

Die BPM valt nog wel mee maar de dieseltoeslag is het grootste gedeelte toch, als het een benzine was viel het allemaal nog wel mee denk ik. De diesel toeslag blijft toch hetzelfde, dus netto zal het allemaal niet zo veel uitmaken voor diesel ....jammer he :cry:

Groet,
    Ingmar
  • RogerRoger PPO Addict
    edited October 2007
    ingmar said:

Brownie,

Die BPM valt nog wel mee maar de dieseltoeslag is het grootste gedeelte toch, als het een benzine was viel het allemaal nog wel mee denk ik. De diesel toeslag blijft toch hetzelfde, dus netto zal het allemaal niet zo veel uitmaken voor diesel ....jammer he :cry:

Groet,
    Ingmar

Hallo,

Als dat zo is voor diesels dan is dat niet zo mooi :mozilla_frown:

Groet,
    Roger
    edited October 2007
    Nee...is weer eentje in het kader van leuker kunnen we het niet maken.
    Ingmar
    edited October 2007
    Maar dieseltoeslag zit op de wegenbelasting. BPM is toch gewoon een percentage van de catalogusprijs?
    edited October 2007
    Brownie,

Dieseltoeslag dat klopt, maar ik bedoelde wat anders:

Ik bedoel de vermeerderingsbedrag van 328 Euro voor die smerige diesels, en het verminderings bedrag van 1540 Euro voor die o zo schone benzine oldtimers.

Dus stel dat de rest BPM 1600 Euro is, dan moet je voor een diesel 1600+328 Euro betalen. En als het een bezine is 60 Euro.

Je ziet leuker kan men het niet maken. Die vermeerdering/verminderingbedrag gaat er pas na 25 jaar af, en dat scheelt je als Oldtimer-diesel rijder dus een behoorlijke slok.

Staat beschreven op : http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-20.html#P355_37217

Groet,
    Ingmar
    edited October 2007
    OK, maar dan nog is 328 euro een stuk acceptabeler dan 1928 euro!
    edited October 2007
    Ja dat klopt...jammer alleen dat het vermeerderingsbedrag ook niet gelijk verval, zou net zoals de BPM eigenlijk afgeschreven moeten worden. Je betaalt anders nog steeds alsof het een nieuwe diesel is.

Groet,
    Ingmar
Sign In or Register to comment.