Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Problemen met citroen c15

daantje PPO Newbie
edited February 2006 in Citroën/Peugeot
Hoi ik heb een citroentje c15 waar ik nu zo'n 3000 km op ppo heb gereden
nou ging gisteren (eergisteren ook) mijn auto een verschikelijk kabaal maken en soort staal op staal geluid
het begon voor eht eerst toen ik zo'n 20 km had gereden en net optrok naar 80km. langzamer rijden hielp niet het geluid beleef ook in de 5de versneling maakte die herrie. alleen met sturen naar links ging het geluid weg na verloop van tijd (zo'n 10km later) was het geluid er ook op 40 km/h.
Toen ik mijn klpe opendeed om de olie te cheken kwam er een onwijze oliedamp uit het gaatje van de pijlstok. Ik gebruik op dit moment motorolie van de lidl. wat gebeurt er nou precies met je motorolie als je op ppo gaat rijden. De auto zelf leek er eerst geen last van te hebben 100% ppo zonder aanpassing ging gewoon goed (beetje extra gas bij het starten)maar verder was die stiller en leek het wel alsof die meer power had. zou het kunnen dat je olie sneller vergaat en dat je daarom beter hoogwaardige olie moet nemen in plaats van lidl olie of moet je gewoon alles vervangen na zo'n 5000km
(ik had nog nooit alle olie vervangen en reed er al zo'n 10000km mee)

Comments

• Ufo PPO Burner
    edited July 2005
    ik gebruik gewoon van de shell 5w40 vollsyntheet
    ververs om de 30.000 km, en om de 15 kkm mag ik d'r een bekertje bij in kieperen :lol: tot op heden geen last! (wel ff afkloppen)

alleen mij lucas inspuitpomp krijst/rinkelt af en toe bij 100% rijden :oops:

Mazzltov.
  • Peus PPO Addict
    edited July 2005
    daantje said:

.........zou het kunnen dat je olie sneller vergaat en dat je daarom beter hoogwaardige olie moet nemen in plaats van lidl olie of moet je gewoon alles vervangen na zo'n 5000km (ik had nog nooit alle olie vervangen en reed er al zo'n 10000km mee)

Het is bekend dat motorolie wat zwaarder wordt belast als je op PPO rijdt.
    Ik zou motorolie van een goed merk toepassen, oliesoort zoals het onderhoudsboekje aangeeft. In de regel zou je als 15 dkm staat voorgeschreven met PPO best 12 dkm met je motorolie kunnen doen.
    Ik denk niet dat de oorzaak van jou probleem ligt bij de PPO. Is het niet de koppeling?
    Mvg.
  • vanderstroomvanderstroom PPO Burner
    edited July 2005
    als er flinke oliedampen uit je carter komen betekent dit meestal dat je zuigers flinke hoeveelheden verbrandingsgassen doorlaten, zgn onderdruk.
    kan zijn: gat in 1 van de zuigers, gebroken zuigerveer.
    of een uitgelopen lager waardoor het metaal op metaal geluid verklaard wordt, ter plaatse kan dit lager zeer heet worden waardoor de olie op deze plaats letterlijk verbrand.
    maar om een goed antwoord te geven is op afstand altijd moeilijk, loopt de motor nog wel op 4 cylinders? wordt het geluid heviger bij belasting en gasgeven?
  • mart PPO Newbie
    edited July 2005
    Ik heb ook een C15. Ik heb nu 20.000 km gereden op PPO 2 tank systeem.

De C15 kan nogal last hebben van een kapotte aandrijfas. Bij een flinke ruk aan het stuur gaat 't effe weg maar kan vrij direct terugkomen. Kan ook effe weggaan bij een fikse korte trap op de rem en bij gas los laten en dan volgas. Je kan er ook weken geen last meer van hebben en dan is het er opeens weer.

Even voelen of er speling op zit ?

Mart
  • vanderstroomvanderstroom PPO Burner
    edited July 2005
    als het aan de steekas ligt komt er geen "onwijze" damp uit de peilstok.
  • volimo PPO Newbie
    edited July 2005
    Als het probleem in de motor zit gaat het niet weg na een bocht naar links. Zelf heb ik een AX 1.4 diesel die ook bijzonder ernstige geluiden ging produceren onder de omstandigheden die Daantje noemde. Bleek een wiellager te zijn.

Daarom de volgende vraag: Gaat het geluid weg als je de koppeling intrapt?

Groet, Ivo
    edited February 2006
    Hoi mensen beetje late reactie

Als ik de koppeling in trap gaat het weg. nieuwe olie er in geen verandering
    de olie blijft roken. autotje is er ondertussen al niet meer

(offtopic)nu helemaal geen auto meer
    helaas vrijdag de koppakking van een VW pasat er uitgereden :oops:
    Alleen nog een hanomag henschel camper(zonder APKhelaas)
    ben dus een beetje op zoek naar iets nieuws voor PPO natuurlijk
    wat is een beetje ok?
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2006
    daantje said:

ben dus een beetje op zoek naar iets nieuws voor PPO natuurlijk
    wat is een beetje ok?

Een oude mercedes heeft natuurlijk een degelijke lijnpomp en een goede motor. Ook PSA diesels zijn over het algemeen goed, maar zorg dan wel dat je een Bosch-brandstofpomp en geen common-rail motor neemt.
    Ook dan blijft 100%ppo zonder aanpassingen een groot risico.
  • edited February 2006
    DELETED
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2006
    Net omgebouwd en nu alweer in de aanbieding?
    Vertrouw je het niet helemaal Pjotter?
Sign In or Register to comment.