Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Keerring pompas vervangen

CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
edited November 2007 in Algemene Techniek
H'e h'e,,, ik ben weer online. Nu met een 64 bit systeempje...
Bleek een van de twee geheugenbankjes een "Wackelcontact" te hebben... M'n hele pc naar de f*ck, alles opnieuw ge"installeerd, je kent het wel..........? GODverdeG*Tfer@#$%^$$ een F*cking week mee bezig geweest @#$!
Alleen de e met streepje en de i met trema doen vreemd???? :D
HEH....... LACHE!!........

Nu serieus; gisteren met een kameraad druk op de pomp gezet om een luchtlek op te sporen. We hadden 4 bar er op staan en hij blijkt maar op 'e'en plaats te lekken en dat lijkt de keerring van de pompas?
Bij 4 bar komt er een hoeveelheid lucht uit vergelijkbaar met een minischeetje van een nog ongeboren siamese eenling dus je snapt; superweinig en nog bijna onhoorbaar.
Alleen een duchtige bespritzeling met een flinke plantenspuit met sop bracht een superbeetje en nauwelijks waarneembaar gesputter aan het licht.

Nu zijn mijn vragen:
- kan het door dat mini-lekje komen dat mijn motor niet op toeren wil komen en zelfs af en toe afslaat? En na een half uur stilstaan moet ik 20 secondes doorstarten.
- hoeveel werk is het om die keering te vervangen? Moet de pomp er af? Kun je dat doen zonder operatiekamer?

64-bits-groeten Carlo

Comments

• neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Carlo,

Weet wat je zelf wil en kan doen!
    Maar...dit kan zelf, mits nauwkeurig werken.

Distributieriem eraf.
    Pomptandwiel eraf.
    Spietje (half maantje) uit de as halen. (waar tandwiel over glijdt)
    Nu voorzichtig en precies de keerring eruit halen door bv. erin te kloppen (in keerring e ZEKER MAKEN DAT JE HET POMPLICHAAM NIET BESCHADIGD) met een superscherp en sterk schroevendraaiertje.
    Ikzelf gebruik een oude inbussleutel van 4 (dit is zeer sterk staal) welke ik in een platte punt slijp (zoals een beiteltje).
    Eenmaal je in de keerring zit, kun je hem met wrikken en trekken er gewoon uit halen.
    Die keerring zit er gewoon in geklopt, zonder spul.
    Als hij eruit is, zuiver je as mooi op met zeer fijn schuurpapier, daar waar de aftekening van je keerring duidelijk is (fijn ingelopen lijntje)
    Alles goed spoelen en nieuwe keerring erin kloppen.
    Gelijkmatig kloppen aan alle kanten, liefst met iets tussen keerring en je hamer (passende dopsleutel of andere dikke ring).

De rest terug monteren en bidden tot de heilige Nero.
    :lol: :lol:

GR
    Nero
  • RaafRaaf Modding Member
    edited October 2007
    nero said:

De rest terug monteren en bidden tot de heilige Nero.
    :lol: :lol:

Ehh Heilige nero, doet U enkel pompen enzo ? Ik zit nog met een flinke puist op mijn zitvlak, zou een gebedje aan u verlichting kunnen geven ?
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Remedie = bij 100 km/h ff je kontje buiten de deur op het asfalt leggen :)
    Carlo said:

kan het door dat mini-lekje komen dat mijn motor niet op toeren wil komen en zelfs af en toe afslaat? En na een half uur stilstaan moet ik 20 secondes doorstarten.

En hoe zit het met mijn lasapparaat?
    edited October 2007
    :lol:

Lasapparaat?
    Tja, er staat erhier nog steeds op overschot.
    Maar er is wel werk aan hé.

Gr
    Nero

Ps. Raaf : bidden helpt voor alles.
    Vooral koude handen.
    edited October 2007
    Ik had net contact met Lasaulec.
    Hij zei 'Je kunt wel de keerring vervangen maar dan lekt hij over een maand weer. Het zijn de bussen waar de as in loopt die uitgeloddered zijn. Bekend probleem bij de VW LT's. Breng de pomp maar hier dan vervang ik de bussen. 5 uur dus 250 €.'

Dus ik ga dadelijk zo'n ring halen. Daarna zien we verder. :?
  • sauspasta PPO Burner
    edited October 2007
    Ik heb nu ruim drie weken geleden bij Lasaulec zo een revisiesetje besteld,met een busje, maar dat is voor boven op de pomp waar de regelas zit. Nog steeds niet onvangen overigens

Die keering waar Nero het over heeft zit als ik goed begrijp van jouw achter het distibutietandwiel.

vrgr Niels
    edited October 2007
    ik heb zo'n keerringen en revisiesetjes voor gashendel liggen.
    Normaal hebben ze dit allemaal op voorraad.

250 euro? Is normale prijs. Bij ons (officieel) is het zelfs nog ietsje meer.
    Maar als het nodig zou zijn Carlo, dan doe ik het voor redelijk wat minder.
    Je moet maar pb'n als het ooit eens zover komt.

Gr
    Nero
    edited October 2007
    Ik heb de keerring (5 €) hier en wil hem zelf inbouwen.
    Het gaat mij er vooral om om te checken of hij met een nieuwe keering beter start. Dat die ring na een maand weer lekt is iets anders.
    De bussen kunnen altijd nog vervangen worden als de lekkage met een nieuwe keering verholpen is.
    De keerring zit helemaal links waar de as de pomp in gaat.
    Hopelijk doen m'n hersens het die dag ook en vergeet ik niet fotoo's te maken :wink:

image
    nero said:

Bidden helpt voor alles.
    Vooral koude handen.

Heh heh heh :D
  • tyto alba PPO Newbie
    edited November 2007
    Ik heb hetzelfde probleem gehad bij mijn 205. Startproblemen en stationair afslaan. Dit was ook de keerrring.

Om de keerring te vervangen heb ik de pomp gedemonteerd. Heb het tandwiel vastgezet, dus de distributieriem laten zitten. Was eigenlijk niet zo moeilijk, alleen ...... zoals door jullie al voorspeld. lekt die bij mij nu weer.

Ik vind de beschrijving op volgende site erg handig http://www.uwereimann.de/poel/esp-wdr.htm
    edited November 2007
    Ja bedankt voor de link; eindelijk mooie fotoo's :!:
    edited November 2007
    Keerring is ingebouwd; fotoos in de topic Pimp de bus onder VW :arrow:
Sign In or Register to comment.