Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

schadelijke uitstoot PPO

Veolia PPO Newbie
edited May 2008 in Algemene Techniek
Ik ben opzoek naar een vergelijk van de uitstoot van PPO en diesel of PPO, biodiesel en diesel.

Kan iemand mij hier aan helpen. Het liefste natuurlijk officiele onderzoek gegevens.

Greetz Rob

Comments

• matteus PPO Burner
    edited May 2008
    Dat vraag ik me nu ook af.

Hoe zit het met de roetuitstoot, CO2 uitstoot en NOx-uitstoot, bij het rijden op PPO (KZO), in vergelijking met diesel??

Ik denk altijd dat:
    CO2 uitstoot daalt
    Roetuistoot verhoogd (grotere verstuiverdruppels, incompletere verbranding...)
    NOx geen idee?

Heeft iemand hier inderdaad al tests over uitgevoerd?

Ik was van plan om het vandaag op school te vragen, of ze daar roet- en CO2-uitstoot kunnen meten, maar ben het vergeten. :oops:

Kortom: is rijden op PPO wel degelijk milieuvriendelijker dan rijden op diesel?
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Ik probeer copy/paste, maar dat lukt niet vanwege de kolommen. Dus...
    Op de voorpagina van Elsbett (Nederland en Belgi
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Heren,

Er staan wel wat getallen op het forum, even zoeken.
    Hier alvast 1-tje: http://www.ppo.nu/forum/f45/nox-fijnstof-co2-euro-5-hoe-zit-het-nou-precies-1803/
    Herman
    300SD
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [QUOTE=matteus;33997]

Hoe zit het met de roetuitstoot, CO2 uitstoot en NOx-uitstoot, bij het rijden op PPO (KZO), in vergelijking met diesel??

Ik denk altijd dat:
    CO2 uitstoot daalt
    Roetuistoot verhoogd (grotere verstuiverdruppels, incompletere verbranding...)
    NOx geen idee?

Kortom: is rijden op PPO wel degelijk milieuvriendelijker dan rijden op diesel?

Volgens mij is het:
    -co2 fors omlaag
    -roet fors omlaag
    -nox geen idee

Grote hoeveelheden fijnstof worden in ieder geval geproduceerd door moderne diesels, door de giga hoge inpuitdrukken van tegenwoordig. Dat is daar inherent aan.

correct me if i'm wrong.

gr Ton
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2008
    [quote=suzuki;34002]Volgens mij is het:
    -co2 fors omlaag
    -roet fors omlaag
    -nox geen idee

Grote hoeveelheden fijnstof worden in ieder geval geproduceerd door moderne diesels, door de giga hoge inpuitdrukken van tegenwoordig. Dat is daar inherent aan. correct me if i'm wrong. gr Ton

Klopt niet helemaal, volgens mij CO2 blijft het zelfde, Roet gaat flink omlaag, NOX gaat iets omhoog.

Fijnstof word door de moderne diesel meer geproduceerd maar dat komt ook vanwege de roet filter, die verbranden veel roet maar laten fijnstof door en juist dat fijnstof is erg schadelijk voor de gezondheid.

Groeten,

Easy rider.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    image
  • matteus PPO Burner
    edited May 2008
    Dat is interessant jongens, bedankt!
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Heee, ik zie dat er ook THC vrijkomt. Is die niet op te vangen of zo? :D:D:D
  • Martijn, Arnhem PPO Burner
    edited May 2008
    Hahahaha........ tsja, zou moeten kunnen toch. Uit Hennep weten ze het ook te halen dussszzzz....

Aannemende dat er maar
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    ... Dus daarom voel ik me altijd zo 'high' als ik door de stad fiets...
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [quote=Carlo;34054]Heee, ik zie dat er ook THC vrijkomt. Is die niet op te vangen of zo? :D:D:D

Kom maar achter me rijden ;)
Sign In or Register to comment.