Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

heftruck

monkee21 PPO Burner
edited October 2007 in Professionele toepassingen
linkje :http://www.toyota10.nl/weergave/index.stm?rootid=1444
:D je ziet dat TOYOTA niet meer einfag NEIN sagt.

:oops: Regelmatig kom ik op dit forum tegen dat je een OUDE diesel moet kopen op goed op PPO te rijden.

:roll: en het milieu dan.

:wink: Nieuwe diesels HDI en C.R. motoren verbruiken veel minder en zijn dus beter :wink: voor het milieu. De aanpassingen (investeringen ) die nodig zijn om op PPO te rijden zijn idd veel ingrijpender dan met die oude roetbakken. :evil: :evil: :evil:

Zijn we nog wel bezig met het milieu of denken we alleen korte termijn ? :twisted:

grtz Mon

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Monkey:

Ik rij een platte diesel (de Saxo) en een HDI (focus).

De HDI kan even zuinig als de Saxo, kan.....maar zodra ik het gas wat meer ga gebruiken wil hij heel graag naar 6,7L/100.

De Saxo doet altijd 5L/100 en als mijn vrouw rijdt nog minder.

Tim
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Monkee21: die vorkheftruck is omgebouwd door één van de forumleden hier :lol: Hij heeft wereldwijd in de media gestaan en is omgebouwd met toestemming vanuit Japan. Die waren er na de ombouw ook als de kippen bij.
  • monkee21 PPO Burner
    edited October 2007
    :) is dat deze focus ?

Cilinderinhoud 1596 cc
    Aantal cilinders 4
    Kleppen per cilinder 4
    Turbo Nee
    Intercooler Nee
    Maximaal vermogen 74 kW / 99 pk
    Rijklaar gewicht 1149 kg

:roll: dat is een zware bak :roll: zonder turbo :P normaal dat die wat drank :P verbruikt.

8) 8) 8) wat mij ook goed doet is dat in de omschrijving van de heftruck gemeld wordt dat hij veel minder schadelijke uitstoot verspreidt iets waar volgens mij nog altijd te negatief over wordt gedaan.
    ppo stinkt niet ( dino wel ), het ruikt lekker.
    :P :P :P
    grtz Mon
    edited October 2007
    Plaatje van de ombouw van deze vorkheftruck:
    image
    edited October 2007
    Monkey,

Nope, deze. Het gecombineerd verbruik heb ik nog nooit gehaald, 5,9l/100 is realistisch, als je wilt meerijden met het verkeer.

aantal cilinders 4, in lijn
    kleppen per cilinder 4
    cilinderinhoud 1560 cm3
    max. vermogen 81 kW (109 pk) 4000tpm
    max. koppel 240 Nm 1750tpm
    brandstofsysteem common rail
    turbo ja, met intercooler
    katalysator partikelfilter
    massa leeg 1308 kg
    verbruik binnen beb. kom 6,2 l/100km
    verbruik buiten beb. kom 4,0 l/100km
    verbruik gecombineerd 4,8 l/100km

Wanneer gaat een groot ppo bedrijf (lees Elsbett :lol:) iets bedenken voor de odour? Dergelijke heftruck rijden ook achteruit, wordt je op den duur toch flauw van lijkt me.

Tim

Tim
    edited October 2007
    Tim: daar had ik een topic over geopend op dit forum, maar niemand zag dat zitten. Kwam voort nav omgebouwde vuilnisauto's.
    Ik heb even gezocht: http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=2025
    edited October 2007
    Ha,

Ik wil dat best eens proberen. Doe maar vers gemaaid gras in de lente, pot porie in de herfst, nix met oude en nieuw :mrgreen: en zomers een veld bloemen en in de winter... eeehh anti depressie geurtje?

Ik wil eerst wel met een monster beginnen hoor :wink:

Tim
    edited October 2007
    Ik moet weer even zoeken, maar mij is een compleet monster assortiment aangeboden.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited October 2007
    ik ben er ook wel voor te porren .

mijn fordje ruikt wel heel erg op 100% gpo .

dyssie 8)
  • monkee21 PPO Burner
    edited October 2007
    :D :shock: gecombineerd verbruik ?

:? :? :? op het display van de boordcomputer van mijne corolla komt altijd gemiddeld verbruik xx,xx l/100km ( voorbeeld 5,9 L ) maar als ik dan ga tellen hoe lang ik nog kan rijden met de overblijvende tankinhoud kom ik steeds bedrogen uit. :oops: :oops: :oops: (Ik gebruik een exell rekenblad om te berekenen welke mix ik moet tanken bij de te verwachten T° )
    Kms achteruit en draaiende motor bij stilstand. tellen niet mee :twisted:

grtz Mon.
Sign In or Register to comment.