Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Belangrijke info voor nieuwe gebruikers! Lees dit eerst!

24

Comments

  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited November 2009
    Hier kan je GPO krijgen maar weet niet of dat bij jou in de buurt is.
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2009
    Beilen lig op de route langs Tim.

    rij je met MB naar je werk.
    of heb je die net als ik voor de fun.

    voor de fun dan kan je vrij simpel je eigen APO filteren.
    k woon zelf tussen jij en Tim in.
    je mag wel een nieuwe filterzak komen halen (tegen kostprijs) .
    een goeie gebruikte mag je gratis.

    voor je werk is t een ander verhaal.
    en moet je de zelf filter topics maar is goed doornemen.

    sucses.
    en biedewee, welkom hier in dit clubje stokers van halve zolen ,nuchteren en excentriekelingen.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited November 2009
    [QUOTE=pjotter;52973].....clubje stokers van halve zolen en excentriekelingen.

    Valt wel mee toch :D.

    Maar goed dat we niet allemaal het zelfde zijn anders zag de wereld er wel heel erg saai uit. EENHEIDSWORSTEN!!!!!!!
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    Er,

    Nou, als ik jou zo zie :mrgreen:

    @Boss: Heb je ook en foto van je MB, ben erg benieuwd? Automaat?

    Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2009
    dat doel ik ER.

    tis maar net hoe je t ziet.

    eenheidworst is de grote massa,en die worstelt en draait zich in 1 grote oneindige lange darm rond (stumpers)

    ik en jij en nog meerdere leden niet..........


    ben aan de reutel grtn en ga dr na te bed

    wrdtvervlgt
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    @Boss,

    Hartelijk welkom en deel gerust hier je ervaringen, bezoek eens een meeting en je zult een hoop leren en of lol hebben.

    [QUOTE=pjotter;52973].... dit clubje stokers van halve zolen ,nuchteren en excentriekelingen. kun je ook lezen als een bonte verzameling prettig gestoorden.

    Groeten,

    Man@work
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited November 2009
    [QUOTE=Tim;52977]...Nou, als ik jou zo zie :mrgreen:...

    Ik ga altijd incognito maar verzet mij ondertussen tegen alles en iedereen die me in mijn vrijheid wil beperken :mozilla_wink:.
  • boss PPO Newbie
    edited December 2009
    [Foto komt er aan
    ik wacht effe op mooi weer
    dan lijkt het allmaal nog mooier
    gr
    HB

    QUOTE=Tim;52977]Er,

    Nou, als ik jou zo zie :mrgreen:

    @Boss: Heb je ook en foto van je MB, ben erg benieuwd? Automaat?

    Tim
  • Mowag PPO Newbie
    edited February 2010
    Hallo,

    Mijn naam is Kurt en ik ben nu bijna 2 jaar bezig met het experimenteren van een mobiele waterstofgenerator. Ik kort het af als MOWAG. Wat me interesseert aan deze site is dat we samen voor hetzelfde doel gaan: Het milieu opschonen door te blijven rijden (op alternatieve energie) EN minder te betalen.
    Ik heb dit forum ontdekt daar ik op zoek ben om goedkoop en gemakkelijk mijn katalist te bestellen. Nl. KOH (Kalium hydroxide).
    Om een nog voor mij onduideljke reden gebruiken jullie dat ook voor jullie olie?

    Ik open hier binnenkort een topic over (Nadat ik alle info omtrent dit onderwerp van jullie gelezen heb)

    Tot dan!
    Mowag
  • wodanwodan Super Moderator
    edited February 2010
    Sommigen van ons gebruiken zulks voor Biodiesel of iets soortgelijks te vervaardigen,
    dit meestal van een restfractie van het filterproces
    dat vooral vet bevat ipv olie bij het filteren van gebruikte plantaardige olie.
  • nicvan PPO Newbie
    edited March 2010
    Hallo. Min naam is Nic. Ben voorheen al op deze lijst geweest. Heb een aantal duizend kilometers gereden op ZBO/DINO gereden in mijn voorheen MB 407D kampeer bus met de MB 300D vijf cilinder moter. Verhouding varierend van 20/80 tot 100/0. Geen problemen behalve de wat vreemde geur ;) om het voertuig.
    Ik woon nu in Engeland Devon en heb daar getracht van twee oude Vauxhall's (zeg maar OPEL) astra's een te maken. De brandstof pomp hield niet van mijn 40/60 verhouding in een koele mei ochtend en weigerde verdere akties. Het chassis van de auto was dermate slecht dat ik het opknap project voortijdig af heb geblazen.
    Momenteel heeft een vriend zijn Peugeot 306 2.0 HDI 1999 (common rail diesel injectie) koop voor een symatieke prijs.
    Hier komt dus gelijk mijn eerste vraag. Kan ik in deze auto APO-ZBO/DINO verstoken met een een-tank systeem. tot welke verhouding kan je gaan in zomer met temperaturen tussen 17 en 22 graden.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited March 2010
    Hallo Nic welkom op PPO.nu ,

    Er moet ergens een Peugeot HDI topic zijn van Peus.
    Wellicht dat je daar wijzer van word.
    Open eventueel een eigen peugeot topic, das wel zo makkelijk en overzichtelijk.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Nic,

    Gelet op het fiscaal-vriendelijkere beleid in de UK ten aanzien van de productie van Bio-diesel voor eigen gebruik is dit voor jou geen overweging ?

    Grtz,
    Ingmar
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Ingmar: ze mogen er 2500 liter per jaar per voertuig accijnsvrij ppo rijden. Op biodiesel van plantaardige oorsprong (vers of gebruikt maakt niet uit) krijgt men er binnenkort (zoals het er nu uitziet) zelfs nog eens 22 pence subsidie op.
  • nicvan PPO Newbie
    edited March 2010
    Thanks ingmar

    Ik begin al bijna in het Engels te schrijven. De biodiesel lokaal geproduceerd kost £1.03. Als ik de HDI koop dan is dit een veilige optie. Ik heb een uurtje gekletst met de producent en ben ervan overuigd dat hij goede kwaliteit levert.

    Bio diesel zelf maken lijkt me een hoop geklieder. Bovendien heb ik weinig ruimte om de benodigde spullen uberhaupt in mijn schuurtje te krijgen waar het moet konkuren met mijn beekeeping hobby.

    Ik maak niet veel kilometers meer (gelukkig) dus lijkt het niet zinvol om te investeren in van alles en nog wat.

    Nou Ruud dat lijkt me wel aardig als er nog eens 22 pence vanaf gaat.

    Cheers Nic
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    [QUOTE=Ruud S;55103]Ingmar: ze mogen er 2500 liter per jaar per voertuig accijnsvrij ppo rijden. Op biodiesel van plantaardige oorsprong (vers of gebruikt maakt niet uit) krijgt men er binnenkort (zoals het er nu uitziet) zelfs nog eens 22 pence subsidie op.

    Kijk dat soort initiatieven mogen die kraaien in Den Haag nou ook wel eens bedenken:oops:. Wist trouwens niet dat de vrijstelling voor zowel PPO als Bio-diesel geldt.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Bij biodiesel wil men zelfs die subsidie erbij geven als een soort bonus. Voorwaarde is dan wel dat het van puur plantaardige oorsprong moet zijn. Er is zelfs een Brit die hier wekelijks een volle tankwagen (30000 liter) wil komen ophalen.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Zeker weten dat het geen Schot betreft :p.....
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Nee... het is een nieuwe UK aandeelhouder. Een grote die met Goldman Sachs aan het investeren zijn in ons wereldje. PPO, biodiesel, maar vooral in jatropha.
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    [QUOTE=Ruud S;55107]. Er is zelfs een Brit die hier wekelijks een volle tankwagen (30000 liter) wil komen ophalen.

    oei : lijkt me geen beste onwikkeling
  • RaafRaaf Modding Member
    edited March 2010
    [QUOTE=Ruud S;55111]Nee... het is een nieuwe UK aandeelhouder. Een grote die met Goldman Sachs aan het investeren zijn in ons wereldje. PPO, biodiesel, maar vooral in jatropha.

    En dit lijkt me ook geen positieve ontwikkeling.
    De grote investeerders die zich met onze brandstof gaan bezighouden.
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    en als de duitse vraag naar biodino weer gaat toenemen.
    nou dan wordt t nog gekker als een paar jaar terug
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Raaf: Ik wil op jouw uitspraak nog wel eens uitgebreid reageren, maar daar is dit het juiste draadje niet voor vrees ik. Ik ben het absoluut niet met je eens. Ik betwijfel wel of er hier belangstelling voor is. Het is voor ons en de ontwikkelingslanden wel degelijk een zeer goede ontwikkeling. Iets waar ze echt mee geholpen zijn. Benzinemaatschappijen zullen er alles aan doen om dit te stoppen. En daar kan ik helaas hele harde en vervelende voorbeelden van geven.
    Pjotter: Niemand (haast) wil hier de ppo of biodiesel kopen. Er is meer productie dan afname. Nederland is een land dat over het milieu praat, maar er niets aan doet, nee zelfs tegenwerkt. We zijn hypocriet heet dat met een mooi woord.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Amen. :mozilla_cry:
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    [QUOTE=Ruud S;55119] Niemand (haast) wil hier de ppo of biodiesel kopen. .

    je weet ook wel waarom nu de laatste 1 1/2jaar nie meer.
    daarvoor was t nie aan te slepen,en betaalden de vetophalers een vette kiloprijs en zelfs een jaar vooruit aan de snackbar houders
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Nu gaan de fabrieken failliet en of krijgen veel subsidie. Ze zijn blij als er afgenomen wordt. In Amsterdam zijn ze net gestart met de bouw van zo’n fabriek. Kost maar 50 miljoen euro. Daar gaat het wagenpark van de gemeente zonder meer op rijden. En die fabriek heeft weer veel gebruikte olie nodig. Die stad is overigens de grootste anti ppo stad van Nederland.
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    http://www.ppo.nu/forum/newreply.php?do=newreply&p=54951

    [QUOTE=ericzwiep;54951]biodiesel is er wel en die is nu goedkoper als de dino

    dus owee : wat als t prijs per vat ruwe olie nog verder
    stijgt:rolleyes:
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2010
    [QUOTE=Ruud S;55124]Nu gaan de fabrieken failliet en of krijgen veel subsidie. Ze zijn blij als er afgenomen wordt. In Amsterdam zijn ze net gestart met de bouw van zo’n fabriek. Kost maar 50 miljoen euro. Daar gaat het wagenpark van de gemeente zonder meer op rijden. En die fabriek heeft weer veel gebruikte olie nodig. Die stad is overigens de grootste anti ppo stad van Nederland.

    Er zijn vergunningaanvragen voor meerdere biobrandstof lokaties.
    E
  • Pee Jee PPO Newbie
    edited October 2010
    Even voorstellen,

    Ik ben P.J. en heb sinds enkele maanden een mercedes 207D uit 1978, heerlijk mee op vakantie geweest en er word stevig mee doorgereden als band bus en verhuis wagen . . .
    (als je een bus hebt, dan heb je vrienden, verhuizende vrienden)

    Bedoeling is om om te beginnen de 207D op een 1-tank systeem te laten rijden.

    Al eerder een VW T3 1.7d op 50/50 laten lopen.

    Redenen om op plantaardige olie te rijden:
    - Goedkoper
    - Minder melk koe van de staat idee
    - Minder milieu belastend
    - Enigszins avontuurlijk
    - Leuk om met techniek bezig te zijn

    Met vriendelijke groet,

    P.J.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2010
    PEEJEE,
    welkom op dit forum. We zijn benieuwd, wat je ervaringen zijn. Als je jouw ervaringen met ons wilt delen, open dan een nieuw straatje met bijvoorbeeld de tekst Peejee's 207 bus. Er zijn meerdere forum leden met zo'n type busje. Als je vragen hebt zullen we ongetwijfeld reageren.
    Niek
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    P-J,

    Vroeguh was ik ook eigenaar van een 207D http://www.ppo.nu/forum/f49/onze-nieuwe-people-mover-zo-snel-als-de-brandweer-1319/ nu is ie van mijn ex, ik rijd er nog wel eens in als het van haar mag:p
    Kijkeens rond in mijn topic, en hooor het wel als je nog vragen hebt.
  • Pee Jee PPO Newbie
    edited November 2010
    Bedankt voor het warme welkom, ondertussen spit ik het forum door en met namen de 207d en Mercedes ervaringen.

    Zodra ik aan de aanpassingen voor een 1 tank systeem begin zal ik een eigen raadje starten.
  • coolbox PPO Newbie
    edited February 2011
    Hallo allemaal,

    Aangezien ik zoveel mogelijk onafhankelijk wil zijn van energie van staatwege, komt er naast een huis wat grotendeels zelfvoorzienend zal worden op gebied van energie ook een ombouw naar PPO. Dit uit eigen koolzaad welke we zelf gaan verbouwen en persen. Op het forum wil ik graag kenneis opdoen middels ervaringen van anderen die reeds deze PPO weg bewandelen. Voila!
  • NiekNiek Super Moderator
    edited February 2011
    Coolbox,
    Hartelijk welkom op dit forum. Hoop dat je wat van ons kunt opsteken en dat wij van jou wat opsteken. Als je een auto of WKK oid gaat ombouwen, maak een eigen lijntje aan.
    Niek
  • wodanwodan Super Moderator
    edited February 2011
    @Coolbox: Welkom.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2011
    Welkom Coolbox,

    Hoe moet ik de onafhankelijkheid van energie zien? een eigen WKK? Ben ik namelijk ook mee bezig. Kan dan 11Kw stroom terug leveren aan het net en draaid op een 3 cilinder dieselmotor op GPO.
  • Mencie PPO Newbie
    edited March 2011
    Beste PPO'ers,
    Ik had me eerder al aangemeld omdat ik van plan was om een diesel oldtimer te gaan rijden. Deze is er nu.
    Het is een Ford escort 1.6D CL van 1986 geworden.
    Uiteraard wil ik ook wat gaan experimenteren met plantaardige olie, eerst maar eens kijken of ie wel lekker op diesel loopt.
    Groet
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2011
    Hey Mencie,

    welkom hier! Ford gebruikt vaak Lucas pompen...kijk daar mee uit. Je zult daar hier her en der wel wat van lezen op het forum.

    Greetz, Fury
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2011
    @Menci: Welkom hier. Inderdaad eerst zorgen voor correcte werking op Diesel, dan pas gaan PPO-en ;)
  • polo1.9D PPO Newbie
    edited March 2011
    eerst even voorstellen;)

    ik ben Don en woonachtig in Almere-Haven en werkzaam op schiphol en andere luchthavens in europa als service engineer röntgen/bagage/cargo
    apperatuur.
    sinds kort heb ik dus een polo 1,9d en heb me laten overhalen om hetzelfde te doen als H200 die hier ook op het forum zit /heeft gezeten:confused:

    ik heb mezelf al aardig ingelezen mbt hoe het allemaal niet moet en ook de ervaringen van h200.
    ik heb de auto sinds oktober vorig jaar geruild tegen me slopel astma 1,6 benzine die al 1:10 liep en daar ik toch echt op lek ga als je meer als 2000km per maand rij.dus mooie ruil vond ik zo.
    het is een ex brandweer auto met heeel erg weinig km op de teller 150k
    voor een 97' dus practisch stil gestaan.

    ik heb in de loop van de tijd al wat spullen bij elkaar gesprokkeld,
    maar mis nog het eea.
    heb een ww, slangen .2 de tank. en al de brandstofleidingen naar achter
    toe,maar mis nog 2 essentiele onderdelen de 2 3/2 ventielen.
    misschien ergens advies of ergens gebruikte kopen?
  • NiekNiek Super Moderator
    edited March 2011
    Polo,
    welkom op dit forum. Voor de sirai kleppen zou je een ad kunnen plaatsen bij vraag en aanbod. Verder zoeken op ebay of marktplaats. Of een bedrijf dat gespecialiseerd is in PPO ombouw. Ik bestel mijn spulletjes altijd bij Heipro.de vanwege de goede service.
    Niek
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2011
    Hey Welkom!

    Er is evt veel te krijgen in de universele handel. Sirai's zijn wel het mooist. Heb mn 1e installatie gebouwd met 1weg ventielen en T stukken van de lokale LPG boer. Nix speciaals moeten bestellen. Enkel een 1µ filter gehaald. De rest was via auto onderdelen en industrie bedrijven en loodgieters wel te krijgen. PA leiding heb ik onlangs besteld. En ruim over (mocht je nodig hebben...alleen zit ik wel ver van je vandaan).
    Suc6 daar! Ben benieuwd

    Greetz, Fury
  • polo1.9D PPO Newbie
    edited March 2011
    bedankt voor het warme welkom,;)
    ik had al van iemand 24v kleppen gekregen mja, 24vac is niet aanwezig en om nou weer met allerlei omvormers en inverters te gaan werken maak ik het mezelf wel erg moeilijk.
    ik hou wel van een beetje techniek,maar het moet geen hogere wiskunde worden:mozilla_undecided:
    maar zal eens even bij heipro kijken en een oproep plaatsen.
    ik vind het iig een leuke bezigheid,de schuur is al omgetoverd in een ware filterfabriek.

    groet don
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2011
    Welkom PoloDon,

    Eindelijk weer wat anders dan een ster, weer een VW die word omgebouwd :p
    Voor de 24V kleppen zou je ook 12V spoelen kunnen zoeken, dat scheelt weer een hoop geld.

    Ik rij zelf een VW Caddy II TDI op PPO. Als je nieuwsgierig ben hoe ik mijn ombouw heb gedaan, ben je altijd welkom om de Caddy te bezichtigen. Ik zit relatief in de buurt van Almere

    Grtz, CaddyEd
  • NeoNeo PPO Addict
    edited March 2011
    Welkom, misschien een idee om je eigen ombouw topic te beginnen? Je bent al aardig op weg met inkopen.

    Als je op schiphol werkt, moet je dan elke dag door de douane en verwacht je daar geen problemen?
    Of ben jij de uitzondering die eens niet op kerosine rijdt:)
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2011
    pompverstuivers in je polo?
    maak ff een apart topic over je ombouw etc aan.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited March 2011
    [QUOTE=ericzwiep;60018]pompverstuivers in je polo?


    1,9d uit ' 97, die auto komt misschien van de brandweer, maar hij gaat niet als de brandweer:D
  • Mencie PPO Newbie
    edited March 2011
    [QUOTE=fury;59982]Hey Mencie,

    welkom hier! Ford gebruikt vaak Lucas pompen...kijk daar mee uit. Je zult daar hier her en der wel wat van lezen op het forum.

    Greetz, Fury

    Daar heb ik bij de aanschaf al goed op gelet, er moest een Bosch op zitten.. En die zit er ook op, dus dat is top. Aangezien het een oud dieseltje is ben ik niet van plan de boel om te bouwen maar gewoon bij te mengen. Ik heb het forum al doorgespit maar praktische tips zijn nog altijd welkom!

    Groet
  • manmetvolvo PPO Newbie
    edited March 2011
    ;)hoi hoi iedereen!

    mijn naam is Dimitri Ven, noem me maar zoals jullie willen!
    ik ben sinds kort aan het filteren in mijn garage en experimenteren op biodiesel met jullie recepten en goede raad die ik op het forum gevonden heb!
    ik rijd nu met een volvo s40 die nu al 275000 kilometer op diesel bolt maar ik wil vooral af van de diesel onwille van de prijs en de milieuonvriendelijkheid, ik hoop dat mijn karretje zijn opkomend dieet van biodiesel evengoed gaat verteren.

    groetjes den Dimi:D
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2011
    Ga je Biodiesel zelf maken of op gebruikte plantaardige olie rijden?
    Het lijkt me dat je denkt dat gebruikte plantaardige olie = Biodiesel, wat NIET zo is!

    Verder welkom hier!
Sign In or Register to comment.