Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

C15 ombouwen naar 1 tank-systeem

michiel PPO Newbie
edited October 2008 in Citroën/Peugeot
hallo
ik heb een C15 en ik zou deze graag ombouwen naar een 1 tank systeem.
welke onderdelen moet ik ombouwen? of bij plaatsen?
de auto heeft geschikte pomp dus het is mogelijk :)

Comments

• neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    wat is nodig : Zeker een platenwisselaar (ppo opwarmen).
    Daarnaast aanbevolen een elektrische verwarmer om vroeg de ppo te kunnen voorverwarmen.
    Nog een aanrader is een nagloeisysteem maken waardoor je gloeikaarsen niet enkel voorgloeien , maar ook nog gloeien als de motor draait. Dit om met ppo de eerste 30 seconden (ik zeg maar iets) een goede verbranding te hebben.

GR
    Nero
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    yo newbie, kijk ff naar http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1287
    kan je in zijn geheel nabouwen, zelfde blok en er staat genoeg informatie in. AUB niet mijn topic vervuilen en eventuele vragen gewoon hier in je eigen topic zetten.
    eric
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Dat is wel makkelijk ja, de techniek wordt gewoon gedeeld en is net zo onhandig ingedeeld als bij Peugeot, of is het andersom? Als ik ff zo kijk dat ik net binnen 5 minuten m'n oliefilter verwisseld heb en denk aan de Peugeot waar je op je rug op straat moet liggen om hetzelfde kunstje uit te voeren en een speciaal stuk gereedschap moet hebben...
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Miglowie said:

Dat is wel makkelijk ja, de techniek wordt gewoon gedeeld en is net zo onhandig ingedeeld als bij Peugeot, of is het andersom? Als ik ff zo kijk dat ik net binnen 5 minuten m'n oliefilter verwisseld heb en denk aan de Peugeot waar je op je rug op straat moet liggen om hetzelfde kunstje uit te voeren en een speciaal stuk gereedschap moet hebben...

Let op wat je zegt hé... :lol: :lol: Bij de meeste auto's gaat het zo. Mercedes lijkt me eerder de uitzondering. Ik heb die filter in 2 minuten vervangen inclusief de olie :lol:

Als het hier gaat om een oudere C15 (XUD7-motor) dan is het dezelfde als die ik had. Ruimte zat en als er een BOSCH-pompje opzit, heb je een héél erg goeie PPO-motor. Als het de DW8 is (nieuwere modellen) dan is het zeker hopen op BOSCH want die lucas die er op kan zitten is absolute rotzooi. Eigen ervaring (zie mijn Xsara-topic).

Nogmaals de C15-foto's...

image
    image
    image
    image
    image
    image
    image
    image
    image

Grtz
    edited October 2007
    Soapie, die van jou was een 2-tanksysteem toch?
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Zie ik daar een K5 thermos?? :D
    edited October 2007
    hahahaha miglow, helaas, das Soapies wagen. Mare hoeveel doosjes hadden we ook alweer afgesproken hahahahaha. kzal mijn broer eens vragen waar dat ding ooit is gebleven trouwens :evil: ja die goei ouwe experimenteer tijd. Nu je het zegt ja, das Soapies K5 versie...no comment hahahahaha
    Nou newbie michiel mag wel eens opschieten, begint hier de koffiehoek te worden. Slaat het udoisme hier ook al toe?
    edited October 2007
    Haha, tweetank inderdaad. Zeker plaats genoeg voor ééntank dus!
    Inderdaad mijn versie van de K5, noem het de 'hete obus' of zoals nero het noemde: de 'ppo bom'. http://ppo.nu/viewtopic.php?t=1524&postdays=0&postorder=asc&highlight=obus&start=45
    Heeft een dikke drie maand in de auto gezeten en was wel handig in de winter. Een kwartier voor vertrek zette ik em aan. Er waren zelfs plannen voor afstandsbediening enz... Bij de start was de brandstof in no time 20 graden hoger maar dat was het dan ook en bij warme motor koelde hij meer af dan dat hij opwarmde :lol:
    Heeft me toch leuke knutsel-uurtjes bezorgd... Maar het wiel nog een keer uitvinden hoeft niet. Er zijn genoeg verwarmertjes te koop die hun kunnen al bewezen hebben.

Grtz
  • michiel PPO Newbie
    edited November 2007
    ik ben voorlopig nog altijd niet begonnen met mijn ombouw :( .
    ik ben eerst veel informatie aan het zoeken want deze ombouw is echt voor mij, maar voor mijn school.
    ik doe dit namelijk voor mijn eindwerk :lol: ik heb deze C15 gekregen van de school. daarom wil ik mijn motor ook tot een 1 tank systeem ombouwen.
    ik ben nu mijn onderdelen aan het verzamelen. ik hou jullie op de hoogte :lol: info is altijd welkom :wink:

tot de volgende
    edited November 2007
    nee maar het leeft daar nog. Weer zo'n subsidie project. Achja, het gaat om een stukje bewustwording en inzicht zeg ik maar dan :-). Zeg michiel, om het even mare, euhm hierboven en in mijn topic staat eigenlijk al alles hoor. dat heb je in 2 avonden doorgelezen.
    Dus doe ons een lol en

ik ben nu mijn onderdelen aan het verzamelen. ik hou jullie op de hoogte

informeer ons even over:
    * het doel van je school opdracht.
    * welke onderdelen ben je dan aan het verzamelen. :?
    * welk tijdsbestek.

Op die manier maakt het het leuker voor ons en zijn we ook makkelijker bereid om informatie en tips te delen. Dus tipje, kom nu niet weer over een maandje aankakken :wink:
    edited November 2007
    michiel is bezig, hij vroeg wat een clixon was ivm thermos K5 nabouwen. heb hem gevraagd eerst hier maar eens wat meer info neer te zetten. die jongen komt er wel :wink:
    Ps, miglow of deze michiel, de thermos K5 staat nog in de schuur bij mijn broer :P
  • michiel PPO Newbie
    edited November 2007
    - mijn doel van mijn schoolopdracht is een motor van een C15 op PPO te laten draaien. en ik heb dan gekozen om er een 1 tank systeem van te maken.
    - mijn onderdelen: die ben ik nog aan het zoeken. ik ben aan het kijken op verschillende forums en zo aan het uitzoeken wat ik heb beste kan gebruiken.
    - tijdsbestek?: mijn motor moet ongeveer in febuarie af zijn.

en ericzwiep: mijn vraag luide eigelijk "wat is een clixon?" niet waar staat hij :)
    edited November 2007
    euhm, die jongen komt er wel... :?

mijn onderdelen: die ben ik nog aan het zoeken. ik ben aan het kijken op verschillende forums en zo aan het uitzoeken wat ik heb beste kan gebruiken

Nou wees dan eens sociaal, post hier welke onderdelen en wat je motivatie is om juist die onderdelen te nemen. Kunnen anderen weer van leren en dat is wel het doel hier op PPO.nu, profiteren van alleen de info niet.
    edited January 2008
    en we zijn weer tijdje verder......jammer van deze gast michiel, vind ik geen stijl. slotje erop! en schrappen van de ledenlijst :twisted:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Eric,

Laten we februari afwachten, misschien post ie z'n hele eindwerk hier wel :roll:

Tim
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    The Mod has spoken. :P
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Tim said:

Eric,

Laten we februari afwachten, misschien post ie z'n hele eindwerk hier wel :roll:

Tim

Mag ik dan gelijk met je afspreken dat we TE FLAUW er dan ook afmikken, als die tegen die tijd nog niet omgebouwd is!!! :D

gr Ton
    edited January 2008
    Tim said:

Eric,

Tim

Eindwerk... zou dat niet pas tegen juni klaar moeten zijn? Als hij het in eerste zit klaarkrijgt :)
  • edited January 2008
    DELETED
    edited January 2008
    pjotter said:

ericzwiep said:

slotje erop! en schrappen van de ledenlijst :twisted:

is dit om Michiel scherp en bij de les te houden EZ. ?, zo nee, dan lul je behoorlijk dom uit je nek
    Sorry, maar hier moet ik me wel bij aansluiten...
    edited January 2008
    Ik steun Erikzwiep uiteraard!!!!!!

Maar goed, onze mod heeft al besloten, we wachten februari ff af.

gr Ton
  • edited January 2008
    DELETED
    edited January 2008
    pjotter said:

...en laat te flauw of dasUdo voor wat ie is: want voor mij is BIJNA iedere 1 tanker met WW een gevorderde derUdo die de stap naar 2 tank niet durft te maken, en gewoon rusisch roulet blijft spelen

[extreme off topic]
    Da's dan weer wat extreem... Maar ik ben het er wel mee eens.
    Licht Asociaal gedrag te noemen zelfs... Sorry, ik heb ook bijna een jaar op dino gereden door allerlei omstandigheden. Sommigen doen er wat langer over dan anderen, sommigen willen wel maar niet 100% en blijven on-omgebouwd bijmixen. So what... Nog altijd beter dan niks doen. Sommigen rijden duizenden km's per jaar op PPO, anderen proberen het dino rijden zoveel mogelijk te beperken en nemen al wat meer de fiets. Je kan de mensen daar niet op afrekenen... Zelfs U.D.O. niet.
    En nu ga ik het zeggen (ik dacht het al langer). Zijn naam systematisch veranderen in udo vind ik persoonlijk een brug te ver en helemaal niet grappig.
    Okeej... Schrap mij dan nu ook maar van de ledenlijst... Eén jaar dino gereden, en dan eerst nog twee weken op een smerige mix... ai ai ai. Komt nooit meer goed.[/extreme off topic]

Ach, wat is het nut van deze zinloze discusies. Alleen vind ik het spijtig dat de sfeer hier steeds grimmiger begint te worden. Het lijkt het (bas)gitaarforum wel.
    Mijn ombouw is beter dan de jouwe... Ik durf mijn slangen door te snijden en jij denkt er een jaar over na. Ik rij meer km's dan jij blablablabla...

Grtzzzz Jan
  • edited January 2008
    DELETED
    edited January 2008
    pjotter wrote:

is dit om Michiel scherp en bij de les te houden EZ

ja zo kan je dat wel stellen pjotter. Ik ben van mening dat als je mensen om advies vraagt het wel zo netjes is om dan ook een bijdrage terug te leveren. En dat doet deze michiel niet echt. Vind ik geen respect tonen naar dit forum. Mijn fout misschien dat ik to eager ben om hem te willen helpen daar het om het xud7 blok gaat.

@pjotter: Al dat andere wat je hierboven hebt geadresseerd aan mij en over 1-tankers zegt, beschouw ik maar even als wat in de koffiehoek hoort.Mocht je trouwens nog interesse hebben in een baantje op dit forum als Bibliothecaris als alternatief voor de zoekmachine, mijn aanbeveling heb je :wink: je weet de fragmenten altijd goed terug te vinden, onder de indruk daarvan.
  • edited January 2008
    DELETED
    edited January 2008
    yo :wink:
  • michiel PPO Newbie
    edited January 2008
    ik kan toch geen post zetten als ik nog niets verder heb gedaan e.
    ik hang af van mijn school. mijn stukken zijn besteld en ik zal ze direct posten van zodra ik ze heb maar aangezien die via de school zijn besteld duurt dit allemaal langer. ik vind dat ook spijtig maar er is niets aan te doen.

ik wist helemaal niets van PPO en ik ben nu aan het ontdekken. bij de eene duurt dit wat langer als de andere.

dus mijn "stijl" ericzwiep is niet mijn stijl maar de stijl van de school.

dank u
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Trek je het gegrom maar niet teveel aan michiel ;)
    Een aantal mensen hier hebben alleen maar het gevoel dat ze alleen maar goed zijn om uitleg te geven en daarvoor niks terug krijgen en de ander met de eer gaat lopen.

beter lange tijd dan lage kwaliteit ;) het heeft mij ook bijna 2 jaar gekost voordat ik daadwerkelijk iets in een auto (die dan nog niet eens van mij is) heb ingebouwd.

We blijven echter wel geduldig wachten op jouw verhaal

:lol: :lol:
    edited January 2008
    @Michiel, welcome back!

Netjes dat je ons ff op de hoogte brengt v/d situatie, al had je wel een paar aansporingen nodig... :wink:

gr Ton
    edited January 2008
    Yep, welkom back.....al weten we nog altijd niet welke stukken/spullen je besteld hebt en waarom. Lijkt me dat je dat ook naar je school hebt moeten verantwoorden :mozilla_cool:

@tjorque: krek!
  • michiel PPO Newbie
    edited February 2008
    HALLO!!

mijn stukken zijn een hele tijd geleden besteld maar ik heb er jaren op moeten wachten.
    volgens de laatste berichten zou ik een van deze dagen eindelijk stukken moeten ontvangen.
    dit heb ik besteld:
    - beru nagloeirelais GR034 kaarsen GN954
    - thermostaat van 89°
    - koperen buis van 2m lang en 8mm dik
    - 2warmte elemanten van conrad
    - 1L kroon olie prelus h 22/32
    - een therostaatrelais
    - schakelrelais
    - wipschakelaar

we zien wel hoever we hiermee geraken e :)
    zoals je mss al door had via de bestel lijst ga ik mijn PPO voorverwarmen in een thermos met warmte-elementen in zoals ericzwiep het deed.

dit was het voor vandaag ik ga morgen fototjes schieten van mijn motorblok en van mijn stukken als deze binnen komen

tot devolgende
  • michiel PPO Newbie
    edited February 2008
    hallo

ik probeer foto's te posten maar ik weet niet hoe het moet :oops:

kan iemand me hierbij helpen?

dank u :?
    edited February 2008
    http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1525

Zet je foto ergens online
    Dan zet je
    [img]http://fotolocatie_naar_keuze/fotolocatie_naar_keuze/foto.jpg[/img]

en de foto verschijnt in je bericht...

Grtz
    edited April 2008
    Zou deze belg tussen de PPO delegatie zitten op Melissant? :mozilla_cool:
    ZOu een gemiste kans zijn voor hem, op zijnminst 4 ervaringsdeskundigen van het XUD7 blokje aanwezig.
    edited May 2008

tot devolgende

:confused:
  • michiel PPO Newbie
    edited May 2008
    het is weer een hele tijd geleden dat ik hier iets heb gepost.
    maar om jullie toch even op de hoogte te brengen:

mijn motor draait op 100% pure PPO.
    de PPO word verwarmt in een thermos met daarin 2 warmteelementen die de olie tot 90°C opwarmt en daarna gaat de olie door 2 warmte wisselaars die ook eigen fabrikage zijn.
    mijn orginele verstuivers staan op 130bar en mijn pomp is een beetje vervroegd, een beetje te veel maar dat komt nog in orde.

greezz
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Dat klinkt goed Michiel!

Kun je wat foto's posten?
    edited May 2008

mijn motor draait op 100% pure PPO.
    de PPO word verwarmt in een thermos met daarin 2 warmteelementen die de olie tot 90°C opwarmt en daarna gaat de olie door 2 warmte wisselaars die ook eigen fabrikage zijn.

mmmmmmmmmmmmmmmm :mozilla_undecided: weet nog niet wat ik van jouw ombouw moet denken, klinkt me nog te vaag, dus ja piccies zijn welkom.
    en ben je tevreden over de werking of heb je nu een hoog brandstofverbruik vanwege het stroomverbruik?
  • michiel PPO Newbie
    edited June 2008
    foto's komen binnenkort.
    ik ben nu bezig met een theoriebundel te maken voor mijn eindwerk.
    om het dan voor te stellen aan een jury.
    hopelijk zijn die een beetje "groen-denkend" en zien ze iets in PPO.
    ik zal zowel foto's als mijn theoriebundel met foto's en alles wat ik over PPO heb gevonden hier posten.
    edited June 2008
    Hij start probleemloos op 100% PPO? Mijn C15tje had er wel wat moeite mee, zelfs als ik te weinig gespoeld had... Boven 50% PPO startte hij redelijk slecht, zelfs in de zomer. Ben benieuwd naar de foto's en testresultaten.
    edited August 2008
    geslaagd?
    edited October 2008
    hij is gezakt :koe: dus er mag een slotje op
Sign In or Register to comment.