Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

katalysator en PPO

monkeydiesel PPO Burner
edited October 2007 in Algemene Techniek
Vraagje
wat voor gevolgen heeft PPO voor de katalysator

gisteren met golf IV TDI 110 PK 400 km gereden op mengsel van dino en 30 % zonebloem olie zonder ombouw en ik sta er van te kijken loopt net zo goed als normaal en is zelfs wat stiller (smering van de pomp ??)

Net het stukje gelezen over PPO in het nieuws veel tegenstrijdigheden of het al dan niet rendabel is werkelijk politiek gedraai want ze geven subsidie op een roet filter naar wat ik begrijp heb je hier met PPO veel minder of zelfs geen last van.

Zou ik mischien subsidie aan kunnen vragen voor een Elsbett ombouw set of net als bij een G3 LPG instalatie korting op de belasting.

Groet P

Comments

• Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Monkeydiesel: Het begin is er. Leeuwarden betaalt duizend euro en Groningen (plus ruime omgeving) twee honderd euro per ombouw.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007

Net het stukje gelezen over PPO in het nieuws

Welk stukje bedoel je?
  • monkeydiesel PPO Burner
    edited October 2007
    Mooi bericht dat er subsidie onderweg is maar dan zal er wel snel een manier gevonden worden om die weer terug te verdienen.

Ik had een stukje gelezen uidt dit forum over PPO in het nieuws en kwam bij een of ander artikel terecht waar werd beweerd dat wanneer alles wat nu op diesel rijdt op koolzaad zou overstappen we plaats te kort zouden hebben om te tele.

Maar het blijven beweringen laten we het eens testen.

Mijn vervoer ruikt een beetje vreemd maar wel lekker
    weet iemand waarom de Golf TDI 110PK 98 op 30 % ppo veel erger stinkt dan een Caddy SDI uit 97 op een mengsel van boven de 50 % ppo

Carlo leuke kat heeft je broer
  • BurnIt PPO Master
    edited October 2007

.Mijn vervoer ruikt een beetje vreemd maar wel lekker
    weet iemand waarom de Golf TDI 110PK 98 op 30 % ppo veel erger stinkt dan een Caddy SDI uit 97 op een mengsel van boven de 50 % ppo

Omdat ze een behoorlijk verschil in vermogen hebben. De TDI spuit tijdens optrekken veel meer diesel/ppo de verbrandingskamer in.

De golf heeft een turbo (en dus lagere compressie). Waardoor de ppo iets moeizamer verbrand. Eenmaal op toeren en de turbo komt er bij en het wordt direct beter.
  • atjongatjong PPO Addict
    edited October 2007
    Monkeydiesel, dat stiller worden van je motor betekent waarschijnlijk dat de ontbranding te laat plaatsvindt (zie ook het topic Smoother lopen). Dus ook slechtere verbranding van je PPO, dus ook meer stank. Ik zou zo snel mogelijk een WW inbouwen in de Golf en als de stank zo sterk blijft de pomp vervroegen en de verstuiverdruk laten verhogen.
Sign In or Register to comment.