Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

koolzaad

koen s PPO Newbie
edited October 2007 in Algemene Techniek
hallo,

waar halen julie het koolzaad vandaan om zelf te persen? Is er ook een of andere site waar je kan zien waar ze allemaal koolzaad verkopen?
Of weet iemand van julie nog ergens een adres?

Alvast bedankt

Koen

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Koen,

Het meest voor de handliggende is bij een boer, want die verbouwd het ook. Wellicht dat forumlid ookjan wat adresjes voor je heeft. ookjan verbouwd ook koolzaad en perst het ook zelf.(in Belgie).
    Ook zou je het kunnen proberen bij een groothandel in landbouwvoer, fa. Bosgoed in Wilp http://diervoeders.bosgoed.com/default.asp die verkoopt in ieder geval voor zover ik weet ook nog kant-en-klaar geperste soya.

Groet en succes met je zoektocht.
    Ingmar
  • ook jan PPO Burner
    edited October 2007
    koolzaad kopen is niet zo eenvoudig ,omdat vele boeren met contracten werken, zeker als het voor energieproductie bedoeld is .
    als je met 30 ton kan afnemen probeer dan eens bij de graanhandelaren koolzaad uit frankrijk dan, (kostprijs inclusief transport???)
    een andere optie is een contract maken met een boer maar dat zal dan wel voor 2009 te leveren zijn , want de koolzaad voor 2008 is al gezaaid.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Ook Jan: ik denk dat hij al met een paar kilo tevreden is :lol:
  • koen s PPO Newbie
    edited October 2007
    ik ben inderdaad met een paar kilo tevreden hoor. Het is voor een project voor school dus ben niet van plan om een paar ton af te nemen.

Het stomme is nog dat ik bij mn baas van het voorjaar nog koollzaad heb gedorst. Alleen dat is al naar frankrijk. Toen wist ik nog niet dat ik het nodig had :roll:

bedankt voor julie reacties
  • ook jan PPO Burner
    edited October 2007
    10 kg of zo ,voor een schoolproject, kan je gratis bij mij komen afhalen.
    is natuurlijk niet inde buurt ,maar ja
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Koen,

Ik kom zeker een a twee keer in de week bij Jan in de buurt, pb even waar jij woont, of het zin heeft.

Groet,
    Ingmar.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2007
    [quote=ook jan]10 kg of zo ,voor een schoolproject, kan je gratis bij mij komen afhalen.
    is natuurlijk niet inde buurt ,maar ja

Dat vind ik een zeer mooi aanbod. Dat heet actief de jeugd helpen bij hun ontwikkeling. En zo hoort het.
    Mogen zij als ze volwassen zijn eens iets terugdoen voor de 3e en 4e leeftijd :D :D
  • edited October 2007
    DELETED
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2007
    Weet iemand toevallig een boer die in de buurt van voorne-putten/goeree koolzaad olie heeft?

Groeten,

Easy rider.
  • koen s PPO Newbie
    edited October 2007
    bedankt voor de vele reacties!

Ik woon in de buurt van steenbergen. Dat ligt in West Brabant voor degenen die dit niet weten. Ongeveer 10 km van Bergen op Zoom. Ik ben best bereid om een eindje te rijden maar aangezien ik alleen een unimog heb kan ik niet over de snelweg en is het al snel een heel eind rijden. Maar alvast bedankt nogmaals!

Koen
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    UNIMOG?? :twisted:
  • koen s PPO Newbie
    edited October 2007
    jaja

een dikke oranje mercedes :lol:
    alleen een btje jammer dat je dr niet mee op de snelweg mee mag. Is er trouwens nog iemand uit de hoeksche waard? Daar heb ik van de zomer ook een paar gedorste blokken koolzaad gezien.

koen
  • atjongatjong PPO Addict
    edited October 2007
    [quote=koen s]een dikke oranje mercedes :lol:
    Dat rijdt toch ook op diesel? Wil je als de wiede-weerga wat foto's op het forum gooien zodat wij ook kunnen smullen van je zware apparatuur? :-)
    Wat doe je er eigenlijk mee?
  • koen s PPO Newbie
    edited October 2007
    hallo

is er iemand die het email adres of zo heeft van ook jan? Het ziet er niet naar uit dat ik in de buurt iemand vindt die koolzaad verkoopt. En ik zit vlak bij bergen op zoom dus is het nog niet zo heel lang rijden. Alleen moet ik dan even iemand vinden die zo gek is om me daar te brengen.

Bedankt voor de reacties

koen
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Je kan hem een pb sturen of email, staan beiden onder zijn bericht.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Of je kijkt hier. Ingmar wilde het toch voor je meenemen?? Dan kan je misschien ergens bij Breda afspreken, scheelt weer een heel stuk, Ookjan woont bij Leuven, das nog best een eind hoor.
Sign In or Register to comment.