Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

12 volt aansluiting op magnetischeklepen

sauspasta PPO Burner
edited October 2007 in Algemene Techniek
Hoe sluit ik de drie aansluitingen het beste aan.
Het betreft twee Pevekoil kleppen, geschakeld door de (mistlampen) schakelaar van een golf2, zonder relais.
En moet je de zekering voor of na de schakelaar plaatsen.

vrgr Niels

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Waar je de zekering plaats maakt niet uit lijkt me.
    Verder heb je twee aansluitingen nodig. Zonder spanning moet de stroming horizontaal gaan, met spanning gaat hij via de derde aansluiting. Gewoon even proberen op je accu welke aansluitingen je nodig hebt.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2007
    Een zekering plaats je in het circuit zo dicht mogelijk bij de + van de stroombron, hier dus vermoedelijk de accu.
  • sauspasta PPO Burner
    edited October 2007
    Ik snap dat horizontaal zonder spanning niet, moet er bij zeggen dat ik slecht reageer op stroom. Dacht eigenlijk dat ik 12/24 volt nog snapte maar blijkt dus eigenlijk toch niet.
    edited October 2007
    Je hebt drie ingangen/uitgangen op de klep. Als de klep niet is aangesloten is de aansluiting die naar beneden wijst afgesloten. Je kan er dus alleen recht, dus horizontaal doorheen blazen. Als je hem wel aansluit op 12V, dan blaas je juist door de aansluiting die naar beneden steekt.
  • sauspasta PPO Burner
    edited October 2007
    Nu snap ik je antwoord, het gaat niet over de doorstroom van de vloeistof maar om de drie elektrische aansluitingen
    edited October 2007
    Dat snap ik, maar je moet wel controleren of hij wat doet en wat hij dan doet als je twee van de drie aansluitingen aansluit.
  • sauspasta PPO Burner
    edited October 2007
    Ik ga vanmiddag wel een beetje vogelen met de + en de -
    Als de spoel er maar niet kapot van gaat. Zeker als ik de massa en de - door elkaar haal en dan na langere tijd.
  • sauspasta PPO Burner
    edited October 2007
    Heb net met Pevekoil gebe,d en die zegt dat die gene in het midden voor massa 220volt is.
    De kleppen worden ook voor 220 gemaakt met de zelfde stekkers.
    Ik moet alleen de aansluitingen aan de zijkant gebruiken.

bedankt voor het meedenken
  • sauspasta PPO Burner
    edited October 2007
    En bedankt Wodan, ik zal de zekering kort na de accu zetten.
Sign In or Register to comment.