Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

NAgloeien : wat, hoe en prijs!

neronero Livin' and Breathin' PPO
edited September 2007 in Algemene Techniek
Graag zou ik hier dit topic gebruiken enkel en alleen om nagloeisystemen te bekijken.

Dus wie er al 1 heeft: 1)Waar heb je het gekocht?
2) tegen welke prijs?
3) merk en type gloeirelais + prijs
4) merk en type gloeikaarsen + prijs
5) hoelang kun je ermee gloeien?
6) korte uitleg over hoe het werkt
7) schema met electrische bedrading
8) verzin nog maar wat.

Dit moet een handig topic worden voor al wie nog GEen nagloeisysteem heeft, en er 1tje wil gaan inbouwen.

Groeten,
Nero

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Nero,

Je weet wat ik heb, en de duratherms zijn geschikt voor maximaal 180sec nagloeien.
    GR034 relais kost ongeveer 50-60euro incl.
    het kabelboombje voor het relais zit er niet bij.

gr Ton
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    amai Nero, dus je vraagt mij eigenlijk om al mijn posting hierover te stroomlijnen en hier neer te zetten, oeps. Voor jouw mercedes W123 zie mijn postings in Suzuki's topic. daar vind je alle antwoorden voor jouw wagen. 60 euries voor het relais Beru gr034 met 180 sec nagloeitijd.
    Bosch sucks op nagloeien, Hella max 30 sec.

http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1850&highlight=gloeirelais

Uitleg werking Beru gr034:
    KLem S open gelaten. => 8 sec nagloeien
    Klem S daarna gemeten, gaf 12 Volt.
    Klem S via een weerstand (lampje 5W) op de massa aangesloten, 150Sec nagloeitijd
    Blijkt dat de Beru dus een nagloeitimer heeft van 150sec (ipv 180sec die ze beweren) waarin je door Klem S continue aan de massa kunt hangen 150sec kunt nagloeien of middels klem S middels pulsen aan de massa kunt hangen. Dan wordt er binnen die 150sec nagloeitimer steeds een interval van 8sec nagloeien getriggerd.
    Let op, dit is dus alleen een waarneming voor de BERU! de Hella van laatst gloeide dus al standaard 30sec na zonder iets met klem S te doen terwijl de BERU maar 8 sec nagloeid als je niets met klem S doet.
    image

interessante link met diverse schema's gloeirelais. zelf terugvertalen naar Beru en Hella. http://www.rthursby.co.uk/acatalog/R_Thursby__glow_plug_controlers_42.html
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    zie, hier kan ik al iets mee.

Maar ik wil meer soorten zien!
    Niet enkel voor mijn auto, maar gewoon als soort naslagwerk voor iedereen die nagloeien wil installeren in z'n wagen!

GR
    nero
Sign In or Register to comment.